laatst geziene film

Zeveren over allerlei films kan hier !
Forumregels
Hier worden discussies over allerlei films gehouden.
Plaats reactie
Skere
Nog geen rang

Re: laatst geziene film

Bericht door Skere »

Net gekeken naar Grudge Match. Geweldige film :D
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

LisaMC schreef:De laatst geziene film in de bios is Divergent en de laatst geziene film op dvd is Pirates Of The Caribbean: Curse Of The Black Pearl.
:clap:
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Sarita Therror
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Sarita Therror »

Jackpot. Een Noorse eh euhm... zwarte komedie... neigt wat naar Tarantino en de Coenbroers
Géén aanrader, maar wel amusant en genietbaar.
0 x
Je suis la!
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Mulholland Drive (canvas) : regie David Lynch (zegt zeker genoeg). Ik was mee met het verhaal en de nevenverhalen tot de laatste 10 (?) minuten, euh, ik versta het nog altijd niet.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

martha schreef:Mulholland Drive (canvas) : regie David Lynch (zegt zeker genoeg). Ik was mee met het verhaal en de nevenverhalen tot de laatste 10 (?) minuten, euh, ik versta het nog altijd niet.
z'n best of-film. ;) Er is een logische verklaring voor alles hoor, maar dat zet ik hier beter niet. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Under the Skin en Lucy
2 * Scarlett Johansson : in de ene film (van Jonathan Glazer) als buitenaards wezen in een film met een poëtische schoonheid; en in de andere film (van Luc Besson) als actieheldin tegen wil en dank met een drastisch verhoogde hersencapaciteit in een actiefilm met een wel erg ambitieus plot.

Mijn voorkeur ging toch naar de eerste film, maar die is dan wellicht geen spek voor ieders bek. :whistle:

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Daarnet voor het eerst 'Dead Poets Society' gezien. Het recente overlijden van Robin Williams zit er zeker voor iets tussen, het was een film die ik al langer wilde zien maar het was er nog niet van gekomen. Eerste keer, zéker niet de laatste. Prachtige film die mij des te meer heeft duidelijk gemaakt wat een talent we vorige maand hebben verloren.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Nickos schreef:Daarnet voor het eerst 'Dead Poets Society' gezien. Het recente overlijden van Robin Williams zit er zeker voor iets tussen, het was een film die ik al langer wilde zien maar het was er nog niet van gekomen. Eerste keer, zéker niet de laatste. Prachtige film die mij des te meer heeft duidelijk gemaakt wat een talent we vorige maand hebben verloren.
Wel, heb die ook onlangs eens terug gezien. Had die film destijds in de cinema gezien (moet intussen al bijna 25 jaar geleden zijn) en vond het nu wel eens interessant om eens na te gaan wie van de scholieren in de film nu nog bekend zijn. En dan kom je eigenlijk uit bij enkel Ethan Hawke die toen zowat de schuchterste scholier speelde in de film (en min of meer ook de hoofdrol speelde). :)
Ook wel een schitterend acteur eigenlijk.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

En Robert Sean Leonard, "Dokter Wilson" in House MD...
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

satine schreef:En Robert Sean Leonard, "Dokter Wilson" in House MD...
Ja, een serie die ik enkel ken van naam. :)
Maar wil maar zeggen >> qua filmografie steekt Ethan Hawke er wel stevig bovenuit met films zoals Before Sunset/Sunrise/Midnight, Before the devil knows you're dead, Gattaca, Training Day, Boyhood, Hamlet, ...
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

lord F. schreef:
satine schreef:En Robert Sean Leonard, "Dokter Wilson" in House MD...
Ja, een serie die ik enkel ken van naam. :)
Maar wil maar zeggen >> qua filmografie steekt Ethan Hawke er wel stevig bovenuit met films zoals Before Sunset/Sunrise/Midnight, Before the devil knows you're dead, Gattaca, Training Day, Boyhood, Hamlet, ...
Ik schrok vooral van het feit dat Ethan Hawke toen al zo goed was, ik was echt onder de indruk van zijn prestatie. Idem voor Robert Sean Leonard, wat mij betreft de tweede beste acteur in House MD (na Hugh laurie dan uiteraard). Maar Robin Williams steelt natuurlijk de show, ik ben opgegroeid met Williams in komische rollen maar zijn prestaties in drama's moeten zeker niet onder doen. Idem voor wat hij deed in Insomnia en One Hour Photo.

Zo meteen ga ik mij wagen aan Good Morning, Vietnam trouwens :).

Staan ook nog op mijn lijstje:

Awakenings
Good Will Hunting
The Fisker King
Hook
Mrs. Doubtfire
Aladdin (al verscheidene keren gezien uiteraard, maar tot mijn schaamte nog nooit in de Engelse versie)
Patch Adams
One Hour Photo

Sommige heb ik al gezien, andere nog nooit, Insomnia zet ik er niet tussen, hij was hier briljant in maar ik heb hem één keer gezien en dat was voor mij genoeg. Nog is die tenenkrommende acteerprestatie van Al Pacino zien kan ik niet aan.

Iemand nog suggesties?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Hola, smaken verschillen. Ik vond Pacino en Williams zeker even goed in Insomnia (al verraste Williams natuurlijk het meest als psychopaat). :)
En films van Christopher Nolan kan je niet genoeg herbekijken.

Dat gezegd zijnde >> Mrs. Doubtfire heb ik ook gezien en dat vond ik een draak van een film. Ik vind Robin Williams eigenlijk het minst in dat soort van films.

Andere aanraders waar ik nu nog aan denk >> The World According to Garp en Good Morning Vietnam.
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

lord F. schreef:Hola, smaken verschillen. Ik vond Pacino en Williams zeker even goed in Insomnia (al verraste Williams natuurlijk het meest als psychopaat). :)
En films van Christopher Nolan kan je niet genoeg herbekijken.

Dat gezegd zijnde >> Mrs. Doubtfire heb ik ook gezien en dat vond ik een draak van een film. Ik vind Robin Williams eigenlijk het minst in dat soort van films.

Andere aanraders waar ik nu nog aan denk >> The World According to Garp en Good Morning Vietnam.
Films van Nolan kan je inderdaad niet genoeg herbekijken, ik ben geen fan van superheldenfilms maar zijn Batman trilogie is briljant. Of The Prestige, of Inception. Allemaal briljante films, maar van Insomnia ben ik geen fan omdat ik geen fan ben van Al Pacino. Toch niet van zijn latere werk, het is inmiddels te lang geleden dat ik The Godfather films gezien heb dus van zijn werk daar kan ik mij op dit moment geen mening vormen.

Ik vond Mrs. Doubtfire vroeger wel een goede film. Het is een film waar ik mee opgegroeid ben (ik was 1 toen hij gemaakt werd), maar de laatste keer is inmiddels ook weer ettelijke jaren geleden dus ik zou niet weten wat ik er nu van zou vinden, ik zal het je laten weten als ik hem terug gezien heb :D.

Ik was naar Good Morning Vietnam aan het kijken daarnet, maar de tv app die ik gebruik (Bhaalu) om opgenomen televisieprogramma's of uitgezonden films (GM Vietnam was vorige maand op vtm) te bekijken doet wat moeilijk, dus ik zal hem morgen pas tot het einde kunnen zien. Van wat ik al gezien heb (nog maar een 25 tal minuten) ben ik wel benieuwd :).
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Nickos schreef: Films van Nolan kan je inderdaad niet genoeg herbekijken, ik ben geen fan van superheldenfilms maar zijn Batman trilogie is briljant. Of The Prestige, of Inception. Allemaal briljante films, maar van Insomnia ben ik geen fan omdat ik geen fan ben van Al Pacino. Toch niet van zijn latere werk, het is inmiddels te lang geleden dat ik The Godfather films gezien heb dus van zijn werk daar kan ik mij op dit moment geen mening vormen.
Ah, dat verbaast me dan. Toegegeven, hij wordt nogal vaak getypecast en zeker in z'n latere rollen maar vond hem toch nooit slecht.
In tegenstelling tot vb. Robert De Niro die sedert Jackie Brown (al meer dan 15 jaar geleden) geen enkel memorabele rol meer gehad heeft. Wat daarvoor wel anders was.
Nickos schreef:Ik vond Mrs. Doubtfire vroeger wel een goede film. Het is een film waar ik mee opgegroeid ben (ik was 1 toen hij gemaakt werd), maar de laatste keer is inmiddels ook weer ettelijke jaren geleden dus ik zou niet weten wat ik er nu van zou vinden, ik zal het je laten weten als ik hem terug gezien heb :D.
Wel, nostalgie kan een slechte raadgever zijn. :)
Nickos schreef:Ik was naar Good Morning Vietnam aan het kijken daarnet, maar de tv app die ik gebruik (Bhaalu) om opgenomen televisieprogramma's of uitgezonden films (GM Vietnam was vorige maand op vtm) te bekijken doet wat moeilijk, dus ik zal hem morgen pas tot het einde kunnen zien. Van wat ik al gezien heb (nog maar een 25 tal minuten) ben ik wel benieuwd :).
Ja, Good Morning Vietnam was de eerste film waarin ik hem gezien heb. Soit, genoeg over Robin Williams geleuterd intussen. Respect voor z'n werk, maar we moeten ook niet overdrijven. Denk dat ik me meer zou gaan ergeren als ik de meeste van z'n komische films terug zou zien. :)
Hij speelde immers nogal heel vaak hetzelfde rolletje.
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Als ik moet kiezen tussen De Niro of Pacino kies ik toch wel voor De Niro :D, ondanks het feit dat die inderdaad de laatste jaren niet echt meer iets heeft gedaan dat het vermelden waard is. Maar dat is iets dat ik van Pacino ook zou durven zeggen.
0 x
Plaats reactie