Kindje van Mayra en Kurt: naam - geslacht?
- Caligula
- Poster rang 5
Re: Kindje van Mayra en Kurt: naam - geslacht?
Ik hoor die twee donna's het al zeggen: mama is eens efkens met ne stoute meneer geweest maar dat heeft helemaal geen belang,dat was gewoon een technisch gebeuren dat een beetje uit de hand gelopen is. Mama had ook al een paar keer geprobeerd met andere mannen op de achterbank van hare taxi maar dat is niet gelukt. Maar ge moet daar niet mee inzitten schatteke, ge hebt nu twee mama's en ge kunt zelfs uwe naam kiezen en kijk maar eens naar uw zuske Sandrine, die heeft zelfs 3 mama's (enfin, een daarvan zit in een gesticht) die kan nog meer kiezen hé.
Wat een godvergeten zever zeg. Een gewoon kind uit een gewoon zoogdierenkoppel is te veel gevraagd zeker?
Wat een godvergeten zever zeg. Een gewoon kind uit een gewoon zoogdierenkoppel is te veel gevraagd zeker?
0 x
Potentia Principatum
- zanacht
- Poster rang 2
Euh, ja!Caligula schreef:Wat een godvergeten zever zeg. Een gewoon kind uit een gewoon zoogdierenkoppel is te veel gevraagd zeker?

0 x
- AnnEnMayra
- Nog geen rang
Ik kan toch Mayra wel ergens begrijpen. Zou ik zelf ooit met mannen in bed duiken, neen, ik zou de mendische weg kiezen aangezien ik zo gay ben dat ik een man echt enkel als vriend kan hebben, niks meer.
Maar dat ter zijde: ik snap haar wel. Het is eindeloos frustrerend om een kind te krijgen als holebi koppel. Het is heel duur -IVF en al die dingen kosten toch wel wat - en het duurt ook verschrikkelijk lang, zeker adoptie.
Ze heeft zeker fouten gemaakt, dat zal ik niet ontkennen en het was ook verschrikkelijk achterbaks om te liegen tegen de mannen en Ann, maar een verkrachting verdiende ze niet.
Ook het kindje waar ze nu zwanger van is zal net zoals Sandrine gelukkig opgroeien bij Ann en Mayra die naar mijn mening echt wel goeie ouders zijn, ik denk niet dat iemand dat kan ontkennen.
Mayra is zeker niet goed bezig geweest, maar hoe iedereen haar zomaar veroordeeld en nog zo'n extreme meningen heeft ook, dat vind ik er bij sommigen echt wel over.
Maar dat ter zijde: ik snap haar wel. Het is eindeloos frustrerend om een kind te krijgen als holebi koppel. Het is heel duur -IVF en al die dingen kosten toch wel wat - en het duurt ook verschrikkelijk lang, zeker adoptie.
Ze heeft zeker fouten gemaakt, dat zal ik niet ontkennen en het was ook verschrikkelijk achterbaks om te liegen tegen de mannen en Ann, maar een verkrachting verdiende ze niet.
Ook het kindje waar ze nu zwanger van is zal net zoals Sandrine gelukkig opgroeien bij Ann en Mayra die naar mijn mening echt wel goeie ouders zijn, ik denk niet dat iemand dat kan ontkennen.
Mayra is zeker niet goed bezig geweest, maar hoe iedereen haar zomaar veroordeeld en nog zo'n extreme meningen heeft ook, dat vind ik er bij sommigen echt wel over.
0 x

ANN ♥ MAYRA
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik gun iedereen een kind, als er goed voor gezorgd wordt. En Mayra kan best een goede moeder zijn, denk ik.
Maar ik heb het een beetje moeilijk met mensen die pas een kinderwens krijgen 'vlak voor de poort dicht gaat', zoals dat hier heet.
Ik heb al zo'n paar gevallen gezien in mijn omgeving en bij velen is dit na een paar maanden niet langer een wens, maar een obsessie.
En dat vind ik dan weer iets anders dan twee mensen die gewoon een kind willen.
Dat obsessieve gedrag zag ik bij Mayra ook en waar ik het dan ook het moeilijkst mee heb is dat Ann dit niet herkend heeft.
En of je het nu het kindje van Mayra en Ann noemt, of van Mayra en Kurt - ooit gaat zo'n kind toch willen weten wie zijn/haar vader is?
Gaat ze dan de waarheid vertellen, zeggen dat het kind het resultaat is van KID, of nog iets anders?
Nu lijkt dat allemaal nog heel ver weg, maar de tijd gaat snel...
Maar ik heb het een beetje moeilijk met mensen die pas een kinderwens krijgen 'vlak voor de poort dicht gaat', zoals dat hier heet.

Ik heb al zo'n paar gevallen gezien in mijn omgeving en bij velen is dit na een paar maanden niet langer een wens, maar een obsessie.
En dat vind ik dan weer iets anders dan twee mensen die gewoon een kind willen.
Dat obsessieve gedrag zag ik bij Mayra ook en waar ik het dan ook het moeilijkst mee heb is dat Ann dit niet herkend heeft.
En of je het nu het kindje van Mayra en Ann noemt, of van Mayra en Kurt - ooit gaat zo'n kind toch willen weten wie zijn/haar vader is?
Gaat ze dan de waarheid vertellen, zeggen dat het kind het resultaat is van KID, of nog iets anders?

0 x
- AnnEnMayra
- Nog geen rang
Ze kunnen het kind vertellen dat het een vader heeft die spijtig genoeg niet meer leeft en wanneer het kind twaalf of ouder is, gewoon rustig uitleggen wat er is gebeurt, op een manier dat het kind het kan verstaan. Kinderen begrijpen meer dan volwassenen hen toekennen.
Uiteindelijk moeten kinderen van die leeftijd toch weten wat een verkrachting is, ik wist dat op die leeftijd wel al en ja, dat is zwaar voor een kind om te weten dat dat is hoe hij of zij gemaakt is maar, de waarheid is de waarheid en met de steun van z'n twee moeders en zus zal dat wel verwerkt kunnen worden, denk ik.
Uiteindelijk moeten kinderen van die leeftijd toch weten wat een verkrachting is, ik wist dat op die leeftijd wel al en ja, dat is zwaar voor een kind om te weten dat dat is hoe hij of zij gemaakt is maar, de waarheid is de waarheid en met de steun van z'n twee moeders en zus zal dat wel verwerkt kunnen worden, denk ik.
0 x

ANN ♥ MAYRA
- Caligula
- Poster rang 5
Maar ja, natuurlijk. Hoe meer moeders,hoe meer vreugde. Vaders zijn toch niet meer nodig hé.
Mayra is een psychopate,begrijp dat nu toch eens.
Mayra is een psychopate,begrijp dat nu toch eens.
0 x
Potentia Principatum
- Kimmeke
- Poster rang 4
- x 1
Klopt snap zelfs niet dat er nog mensen zijn die Mayra verdedigen
0 x
- Bomanza
- Nog geen rang
Hopelijk kijkt die kleine dan niet naar de middagherhalingen op TV of ze kunnen 'm meteen naar Sint-Kamillus in Bierbeek voeren.satine schreef:En of je het nu het kindje van Mayra en Ann noemt, of van Mayra en Kurt - ooit gaat zo'n kind toch willen weten wie zijn/haar vader is?

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Hmm...de middagafleveringen lopen 3 jaar achter, dus dat zal voorlopig nog wel loslopen. 

0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 1
- x 7
- x 6
KID was geen optie, omdat Mayra daar te oud voor was. En daarom heeft ze voor deze weg gekozen...AnnEnMayra schreef:Het is eindeloos frustrerend om een kind te krijgen als holebi koppel. Het is heel duur -IVF en al die dingen kosten toch wel wat - en het duurt ook verschrikkelijk lang, zeker adoptie.
0 x
Sanne
- AnnEnMayra
- Nog geen rang
KID is niet hetzelfde als IVF... En bij IVF kan je veel ouder zijn dan KID.
Tuurlijk zijn vaders en vaderfiguren nodig maar dat hebben Sandrine en de toekomstige baby ook. Ze hebben Geert (die ontschuldig is, zowiezo), en ze leven ook niet onder een rots waarbij ze nooit in contact komen met mannen.
Er is nog altijd een verschil tussen een verwekker en een vader, en vaders zijn niet essensieel voor een kind om goed op te groeien als het genoeg liefde krijgt van z'n ouders.
Tuurlijk zijn vaders en vaderfiguren nodig maar dat hebben Sandrine en de toekomstige baby ook. Ze hebben Geert (die ontschuldig is, zowiezo), en ze leven ook niet onder een rots waarbij ze nooit in contact komen met mannen.
Er is nog altijd een verschil tussen een verwekker en een vader, en vaders zijn niet essensieel voor een kind om goed op te groeien als het genoeg liefde krijgt van z'n ouders.
0 x

ANN ♥ MAYRA
- Caligula
- Poster rang 5
Tja,hier verschillen we dan fundamenteel van mening he. Dat mag toch nog?AnnEnMayra schreef:Er is nog altijd een verschil tussen een verwekker en een vader, en vaders zijn niet essensieel voor een kind om goed op te groeien als het genoeg liefde krijgt van z'n ouders.
0 x
Potentia Principatum
- AnnEnMayra
- Nog geen rang
Tuurlijk mag dat, ik snap alleen niet waarom je vaders zo extreem fundamenteel vind, of moeders - want bij homo koppels is dat het geval. Waarom zou een kind niet perfect kunnen opgroeien in zo'n gezin?
0 x

ANN ♥ MAYRA
- Caligula
- Poster rang 5
Zoals ik al zei: een fundamenteel meningsverschil. Ik vind mijn rol als vader nu eenmaal extreem belangrijk en niet vervangbaar. Tja...we zijn biologisch tenslotte zoogdieren hé en mij best als je daar ook wil aan gaan prutsen. Ik houd me bij het oude,lijkt me veiliger.
Nu dit gezegd zijnde denk aub niet dat ik een homo-hater ben hé. Ik heb in mijn vriendenkring enkele homo's waar ik heel goed mee kan opschieten,en prima conversaties mee kan voeren maar wat kinderen betreft blijf ik bij mijn standpunt.
Maar ik vind het wel interessant om andere meningen te horen,maar je moet ook beseffen dat je aan het uiteinde van de curve van Gauss zit en de natuur lacht daar niet mee hoor.
Nu dit gezegd zijnde denk aub niet dat ik een homo-hater ben hé. Ik heb in mijn vriendenkring enkele homo's waar ik heel goed mee kan opschieten,en prima conversaties mee kan voeren maar wat kinderen betreft blijf ik bij mijn standpunt.
Maar ik vind het wel interessant om andere meningen te horen,maar je moet ook beseffen dat je aan het uiteinde van de curve van Gauss zit en de natuur lacht daar niet mee hoor.
0 x
Potentia Principatum
- zanacht
- Poster rang 2
Ik sluit mij aan bij de mening van Caligula. Natuurlijk dat er veel kinderen zijn die zonder vader opgroeien en ookperfect gelukkig zijn maar ik vind een vader zijn rol even belangrijk als dat van een moeder, op een ander gebied dan maar toch even belangrijk.Caligula schreef:Zoals ik al zei: een fundamenteel meningsverschil. Ik vind mijn rol als vader nu eenmaal extreem belangrijk en niet vervangbaar. Tja...we zijn biologisch tenslotte zoogdieren hé en mij best als je daar ook wil aan gaan prutsen. Ik houd me bij het oude,lijkt me veiliger.

0 x