Dus op je 17e mag je geen fouten meer maken (die al dan niet uit de hand lopen)?! Oeioeioei, er wordt precies veel verwacht van de huidige 17-jarigen...satine schreef:Je gaat niet zomaar zonder vragen ergens mensen uitnodigen om feestjes te bouwen.
Dat wil niet zeggen dat je je niet mag amuseren, maar op je 17de mag je toch al een minimum aan verantwoordelijkheidszin hebben.
En dan laat je niet een ander opdraaien voor je eigen bevliegingen.
Dan hou je feestjes in je eigen garage en als je ouders er achter komen, dan ben je tenminste zelf de klos - en niet iemand die in vertrouwen de sleutel heeft gekregen en dat vertrouwen niet wil beschamen.
Olivia Hoefkens (Moora Vander Veken)
- smurfin
- Poster rang 2
Re: Olivia Hoefkens (Moora Vander Veken)
0 x
- smurfin
- Poster rang 2
Graag gedaan, hoor. Ik voel me ook helemaal niet oud, maar 'k schrik er wel wat van als jonge mensen van 22 zo'n uitspraken doen.Caligula schreef:Dank je smurfin! Ik voel me plots niet meer zo oud!smurfin schreef:Idd. Want ohja, op je 17e en als je ASO doet, moet je al volwassen zijn en je ook altijd gedragen 'als een volwassene'. Ik vind dit ook dikke zever. Ik ben 27 en ik ben mijn puberjaren nog lang niet vergeten. Waarom zou ik ook? Er is niks waarvoor ik me echt moet schamen, pubers zijn zoekende en mogen al eens uit de band springen. Ik snap echt niet dat 21-22 jarigen hier geen begrip voor kunnen opbrengen...Caligula schreef:Tja,als je dat bij Olivia al vaak vindt,zal ik maar zwijgen zeker?Ja,tja. Het enige wat ik hierop kan zeggen is dat de wereld idd vreselijk veranderd is.satine schreef:ze zitten allemaal in hun laatste jaar ASO, daar verwacht ik toch een minimum aan verantwoordelijkheidsgevoel van!

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Natuurlijk mag ze fouten maken, maar...smurfin schreef:Dus op je 17e mag je geen fouten meer maken (die al dan niet uit de hand lopen)?! Oeioeioei, er wordt precies veel verwacht van de huidige 17-jarigen...satine schreef:Je gaat niet zomaar zonder vragen ergens mensen uitnodigen om feestjes te bouwen.
Dat wil niet zeggen dat je je niet mag amuseren, maar op je 17de mag je toch al een minimum aan verantwoordelijkheidszin hebben.
En dan laat je niet een ander opdraaien voor je eigen bevliegingen.
Dan hou je feestjes in je eigen garage en als je ouders er achter komen, dan ben je tenminste zelf de klos - en niet iemand die in vertrouwen de sleutel heeft gekregen en dat vertrouwen niet wil beschamen.
De eerste keer mocht Lowie alles alleen opruimen en was Adil helemaal niet goed gezind omdat hij in vertrouwen de sleutel gegeven had
De tweede keer had Olivia pech en was Frank daar, die het haar ook nog eens duidelijk gezegd heeft: 'Niet hier!'.
En de derde keer loopt het mis.
Zij heeft haar arm verwond, maar wie draait op voor alle rest? Precies: Lowie en Frank.
En dan vind ik dat onverantwoord.
Dus dan vraag ik mij af waarom ze per se al die mensen bij de Kabouters wil uitnodigen goed wetende dat ze daar een paar mensen flink mee tegen het hoofd kan/zal stoten?
Voor de rest lijkt ze mij best ok, een losgeslagen projectiel soms - maar ik kan best wel sympathie opbrengen voor haar personage.
0 x
- Nickos
- Poster rang 2
- x 1
- x 7
Uiteraard mag je op je 17e fouten maken. Ik zal mijn uitleg van gisteren wat verduidelijken. Heel die verhaallijn met die pubers interesseert mij gewoonweg niet, en het komt nogal geforceerd over. Het is geleden van Jens, Tim, Paulien en Katrien dat we nog zo'n groep adolescenten in thuis hadden (intussen zijn die allemaal volwassen dus dat telt niet meer.) En door Olivia te introduceren hebben we nu terug zo'n groep adolescenten, met alles dat erbij komt kijken (zoals bijvoorbeeld een feestje dat uit de hand loopt). Allemaal niks mis mee, maar ik zat er absoluut niet op te wachten. Het is natuurlijk typisch voor een soap om te verjongen, maar ik had veel liever een verhaallijn met Jenny, Leo of Yvette gezien (drie personages die de laatste tijd echt niet veel lopen te doen in Thuis) dan deze verhaallijn.
Toen ik zei dat ik mij ergerde aan de typische 17 jarige van tegenwoordig ging ik nogal kort door de bocht. Laat ons zeggen dat ik soms mensen van die leeftijd tegenkom op straat die echt nog nooit van het woord 'respect' hebben gehoord. Ik kan er gewoon niet aan doen, sorry!
.
En daarom heb ik niets met het personage Olivia, ze is enorm impulsief, doet eerst en denkt dan pas na en heeft ook absoluut geen verantwoordelijkheidsgevoel. En ja, daar erger ik mij aan. Ik heb er gewoon niks mee.
Toen ik zei dat ik mij ergerde aan de typische 17 jarige van tegenwoordig ging ik nogal kort door de bocht. Laat ons zeggen dat ik soms mensen van die leeftijd tegenkom op straat die echt nog nooit van het woord 'respect' hebben gehoord. Ik kan er gewoon niet aan doen, sorry!

En daarom heb ik niets met het personage Olivia, ze is enorm impulsief, doet eerst en denkt dan pas na en heeft ook absoluut geen verantwoordelijkheidsgevoel. En ja, daar erger ik mij aan. Ik heb er gewoon niks mee.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Ik vind heel dat "Olivia/Jana" gedoe verschrikkelijk opgefokt en totaal onnatuurlijk .
0 x
- smurfin
- Poster rang 2
Ik vind van niet. Ik vind het normaal dat tieners nieuwe vrienden maken en het zou maar saai zijn, mocht Jana eenzaam blijven en enkel met Lowie optrekken. Ik gun haar nieuwe vrienden (die ze hopelijk ook aan de unief zal maken).
Ik vind deze verhaallijn net een welkome afwisseling met sommige overdreven verhaallijnen van de zogenaamde 'volwassenen'.
Vinden jullie dat Olivia nog nooit van het woord 'respect' heeft gehoord? Ze komt toch zo niet over, vind ik. Ik geef jullie gelijk wat haar verantwoordelijkheidsgevoel en impulsiviteit betreft, maar dat is haar wat mij betreft (grotendeels) vergeven omwille van haar jeugdige leeftijd. Ik vind dat zij net voor wat leven zorgt in vergelijking met de te brave Jana (en Lowie).
Ik vind deze verhaallijn net een welkome afwisseling met sommige overdreven verhaallijnen van de zogenaamde 'volwassenen'.
Vinden jullie dat Olivia nog nooit van het woord 'respect' heeft gehoord? Ze komt toch zo niet over, vind ik. Ik geef jullie gelijk wat haar verantwoordelijkheidsgevoel en impulsiviteit betreft, maar dat is haar wat mij betreft (grotendeels) vergeven omwille van haar jeugdige leeftijd. Ik vind dat zij net voor wat leven zorgt in vergelijking met de te brave Jana (en Lowie).
0 x
-
- x 435
Ik vind het zeker leuk voor Jana dat ze een vriendin gevonden heeft, maar ik had gewoon gehoopt op iets minder extreem uiterste.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ze probeert Jana op te peppen, dat bedoelt ze wel goed. Alleen moet ze wel altijd haar zin en ideeën doordrammen. Nooit gehoord van rekening houden met een ander.
0 x
-
- x 435
Ze doet er alles aan op Yana weer vrolijk te zien, is dat dan geen rekening houden met een ander?jessie V. schreef:Ze probeert Jana op te peppen, dat bedoelt ze wel goed. Alleen moet ze wel altijd haar zin en ideeën doordrammen. Nooit gehoord van rekening houden met een ander.
Ja, ik zie Olivia wel graag bezig, ze brengt leven in de voornamelijk saaie brouwerij.

0 x
- smurfin
- Poster rang 2
Dat denk ik nu ook. Ik vind ook niet dat het gaat over geen rekening houden met een ander. Olivia is gewoon zeer enthousiast en heeft het goed voor met Jana, ookal heeft zij dan op het gebied van de liefde enzo nog niet dezelfde ervaring als Jana. Ik heb meer sympathie voor mensen die het goed menen maar af en toe tegen een muur lopen dan voor mensen die nooit enig initiatief nemen en ter plaatse blijven trappelen.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ze helpt Jana en dat is pure naastenliefde
Alleen heb ik haar nog nooit horen vragen wat Jana graag zou willen. En als Lowie haar iets afraadt lapt ze dat aan haar laars en doet rustig voort. Maar ik heb geen hekel aan haar, hoor.

0 x
-
- Poster rang 4
Ze is niet onsympathiek maar als zij een tiener van 17 moet voorstellen is Thuis weer aan het overdrijven.
Zij is 100% kleuter, daar kan men ook niet kwaad op zijn, ik dus ook niet maar wel met al die opgefokte
toestanden wat ongerust. Thuis doet niets zomaar en met dit ongeleid projectiel kunnen ze veel kanten uit.
Zij is 100% kleuter, daar kan men ook niet kwaad op zijn, ik dus ook niet maar wel met al die opgefokte
toestanden wat ongerust. Thuis doet niets zomaar en met dit ongeleid projectiel kunnen ze veel kanten uit.
0 x
- Nickos
- Poster rang 2
- x 1
- x 7
Als ze opbiecht dat zij dat feestje georganiseerd heeft en niet Lowie (die wel eerst de schuld zal krijgen van Sam) ben ik bereid om haar wat meer krediet te geven. 

0 x
- smurfin
- Poster rang 2
Zie je wel. Olivia is wat mij betreft een normale puber, hoor.
0 x