Gui Tarstar (Hier GEEN SPOILERS!!!)

Gesloten
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Gui Tarstar

Bericht door Djenner »

Niet vergeten dat Geert ooit verliefd was op Judith die toch ook zo'n 30 jaar jonger is.

Mocht ik scenarioschrijver zijn, zou ik bv. Geert onverwachts ergens heen laten gaan op een moment dat Emma ook net naar haar vriendje vertrekt waarna later dan uitkomt dat Geert nooit is geweest waar hij zei dat hij heen ging ( een patiënt). Guitarstar hoeft daarmee nog niet Geert te zijn, maar het zou wel een goede zet zijn om de kijker op een ( verkeerd) spoor te zetten.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ik zou het zo walgelijk en onsmakelijk vinden als ze dat echt zouden menen, zelfs het speculeren over Geert vind ik al misselijk makend. We weten allemaal dat karakterontwikkeling geen prioriteit heeft bij Thuis - hoe iemand denkt en voelt is naar gelang het een plot verder brengt. Maar om een zeer principieel mens, die al jaren positief beoordeeld wordt (ondanks kritiek op zijn stugheid, lafheid, vredelievendheid etc), die altijd klaarstond voor Judith en de kinderen, een soort opa figuur eigenlijk, in verband te brengen met kicken op een 14-jarig kind ..... brrrrr :sick:
Net zo erg als speculeren dat het Frank is of Leo (dat doet toch ook niemand?). Als die figuur echt een pedo moet voorstellen dan hoop ik dat het iemand nieuw is, want wie dan ook van de bestaande personen zou ik waardeloos vinden. Zo is niemand nu neergezet en het vraagt teveel 'suspension of disbelief' van mij.
(en ja, ik weet ook wel dat opa's en papa's zwaar de mist in kunnen gaan, maar in Thuis wordt alles later weer met de mantel der liefde bedekt en komen de vaste karakters overal mee weg - met pedofilie zou ik dat ongehoord vinden).

NB Ik denk nog steeds dat later blijkt dat het een jonger figuur is en helemaal niet pedo-georienteerd.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
osssver
Nog geen rang

Bericht door osssver »

Aan de andere kant…telkens als er een pedofilieschandaal of een huiselijk geweld schandaal of zoiets is, hoor je altijd één of andere buurman/vrouw verkondigen ' dat hadden we nooit in hem gezien, hij leek zo normaal', dus in dat opzicht… is het helemaal niet suspension of disbelieve, maar juist zeer realistisch als het iemand zou zijn waarvan we het totaal niet verwacht hadden.
0 x
osssver
Nog geen rang

Bericht door osssver »

En de reden dat niemand speculeert op Frank of Leo is omdat er door de makers totaal niet naar hun gehint wordt en dat doen ze wel met Geert, dat is de reden.

Nogmaals ik denk ook niet dat het Geert is, maar ze proberen wel om hem op zn minst mede-verdacht te maken.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het cruciale punt lag bij het schouderbandje. Dan gaan de vermoedens toch een andere kant uit en kunnen er toch een groot aantal verdachten afvallen. Ik heb voordien nooit aan een pedofiel gedacht, was ook geen aanleiding voor.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Het hinten naar Geert is ook slechts een persoonlijke beoordeling van de kijker. Ik heb het er nooit in gezien. Geert had al heel lang een goed kontakt met de kinderen, waar nooit iets achter gezocht werd. Hij is ook dol op Sandrine en Britney. Geert heeft al heel lang gedoe met Marian en haar kinderen, waar hij gefrustreerd en boos van word. Moet iedereen die boos wordt dus naar een kind grijpen? Hij verkiest het nu om naar zijn moeder te gaan en meteen zijn er verhitte ideeen over dat het een leugen is, want hij gaat nu echt achter dat kind aan.

Bij al dat gespeculeer worden de meest onzinnige details gebruikt om de visie kracht bij te zetten. Er worden mensen genoemd waar Emma gewoon normaal al kontakt mee heeft en die ze echt niet geheim zou houden - dat maakt het leven tenslotte alleen maar moeilijker. Vrouwen worden genoemd, terwijl uit alles bleek dat ze romantische spanning zocht en later zelfs verliefd ging worden. Er had net zo goed gespeculeerd kunnen worden dat het een volgende lesbo situatie ging worden. Maar nee, de pedo-plot is toch 'leuker'.

Enfin, iedereen heeft het recht om te speculeren uiteraard, daar is dit topic voor. Ik heb het nooit zo zien zitten, maar het loopt nu ook over in de andere topics en het noemen van Geert schiet me echt in het verkeerde keelgat. Dat is dan mijn persoonlijke visie op het karakter - hoewel de schrijvers soms niks te gek is! Vandaar mijn kommentaar - het gaat minder om de speculatie dan wel de gedachte dat ze het echt zouden doen zo bij Thuis. En m.n. wetende dat niemand echt gestraft wordt uiteindelijk. Echte griezels worden nieuw ingebracht en gaan uiteindelijk dood (Mike, Guy). Daar kan ik mee leven :angel:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

jessie V. schreef:Het cruciale punt lag bij het schouderbandje. Dan gaan de vermoedens toch een andere kant uit en kunnen er toch een groot aantal verdachten afvallen. Ik heb voordien nooit aan een pedofiel gedacht, was ook geen aanleiding voor.
Dat had ik ook Jessie. Ik meende ook dat men het spannend wilde laten zijn, door ons op het verkeerde been te zetten over het gevaar van social media. Terwijl het net zo goed een goedbedoelende volwassene had kunnen zijn. De bekende 'sisser' waar het mee af zou lopen. Met dat schouderbandje denk je dan toch aan iets gevaarlijkers, maar het kan evengoed een tienerliefde van school zijn, die te ver gaat.
Als het echt een 'vieze, oude man' blijkt te zijn, dan moet het wel een nieuw karakter zijn, iemand die we niet kennen. Het feit dat zij hem kent wil niet zeggen dat wij hem moeten kennen.

Adil als loverboy past helemaal niet bij zijn crush op Sam en zijn interesse in dj-en, scateboarding met Lowie en zijn bijna verlegen aard. Zulke types hebben echt lak aan alles en iedereen, omringen zich met gelijkgezinden en gaan zeker niet gewoon werken voor een baas.
Toon is een onaangenaam figuur met zijn pesterijen, maar hij heeft een wezenlijke moeilijke tijd achter de rug en wil nu ook niets liever dan weer bij de Kabouters werken. Het zou hem beter uitkomen om lekker te laptoppen naast een blinde vrouw als hij met Emma bezig zou zijn, dan weer naar werf te gaan met kollega's.
Mocht het toch een pedo zijn van de recentere bestaande cast dan verwringen ze wel de ontwikkeling en relaties die ze de personen tot nu toe hebben meegegeven en dat zou ik heel misselijk vinden. Juist omdat het over zoiets gruwelijks gaat.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat is ook zo. Ze kunnen met goed fatsoen nu niet iemand van de bestaande cast de "dader`laten zijn, want iedereen is de revue gepasseerd en niemand komt ook maar enigszins in aanmerking, denk ik toch. Het sleept ook allemaal veel te lang aan daardoor krijg je de meest absurde veronderstellingen.
Ik zou het ook een kwalijke zaak vinden als er nu iemand die we kennen de dader zou zijn. Aan de andere kant`komt er nog voor 1 juni een totaal vreemd personage op de proppen. Lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Amiche schreef: Als het echt een 'vieze, oude man' blijkt te zijn, dan moet het wel een nieuw karakter zijn, iemand die we niet kennen. Het feit dat zij hem kent wil niet zeggen dat wij hem moeten kennen.

Sommige Thuis-scenaristen kicken er nochtans op om relaties met grote leeftijdsverschillen te introduceren. Er is bijvoorbeeld het nieuwe lief van Jens, Sam en Tim etc.

In het verleden had je ook Sofie en Mike (liep slecht af) en Gie en Fien. We wisten met zijn allen wel dat Gie totaal gestoord was, maar dat hij Fien in een vlaag van zinsverbijstering (?) zou wurgen, dat hadden de meesten ook niet zien aankomen...

Het kan dus altijd wel dat Geert een soort afwijking zou kunnen hebben, zonder dat het voordien ooit écht is opgevallen, gewoon omdat (1) hij niet constant in beeld komt en (2) hij altijd zo gek op Marianne leek.

Alleen blijkt dat laatste dan toch niet zo te zijn, want de jongste tijd is hij wel vaak kortaf tegen haar geweest en koos hij zelfs soms (ten onrechte) de kant van haar tegenstander.

Weglopen naar zijn moeder na een ruzietje is trouwens niet meteen een teken van volwassenheid, van een zestiger (?) zou je toch wel mogen verwachten dat hij iets beter de zaken kan relativeren, toch ?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Amiche schreef:Het hinten naar Geert is ook slechts een persoonlijke beoordeling van de kijker. Ik heb het er nooit in gezien.
Dat vind ik dus ook. Ik heb de gebeurtenissen van de voorbije week ook niet ervaren als een moedwillige zet van de scenaristen om Geert er verdacht te laten uitzien.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef:Sommige Thuis-scenaristen kicken er nochtans op om relaties met grote leeftijdsverschillen te introduceren. Er is bijvoorbeeld het nieuwe lief van Jens, Sam en Tim etc.

In het verleden had je ook Sofie en Mike (liep slecht af) en Gie en Fien. We wisten met zijn allen wel dat Gie totaal gestoord was, maar dat hij Fien in een vlaag van zinsverbijstering (?) zou wurgen, dat hadden de meesten ook niet zien aankomen...
IRL komen die leeftijdsverschillen ook voor, dus waarom niet?
En Guy had niet echt een relatie met Fien...

Wat Geert betreft: je weet maar nooit, hoewel ik het niet kan plaatsen bij zijn personage.
En dat een 14-jarig meisje head over heels verliefd wordt op iemand als Geert, dat lijkt mij sterk.
Trouwens, dat Gui Tarstar-gedoe, was dat al niet aan de gang voor bleek dat Geert zo'n "krak" was met Guitar Hero?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: Wat Geert betreft: je weet maar nooit, hoewel ik het niet kan plaatsen bij zijn personage.
En dat een 14-jarig meisje head over heels verliefd wordt op iemand als Geert, dat lijkt mij sterk.
Trouwens, dat Gui Tarstar-gedoe, was dat al niet aan de gang voor bleek dat Geert zo'n "krak" was met Guitar Hero?
Daar ben ik het helemaal mee eens... In feite kon het zowat iedereen zijn in het begin, en de scenaristen hebben de laatste tijd op meerdere personen ge-hint en stukje bij beetje informatie losgelaten. Zij weten vast ook wel dat er gespeculeerd wordt over die dingen en blijkbaar is Geert nu ook aan de beurt. Maar alle hints die tot nu toe gegeven zijn, zeggen of bewijzen nog helemaal niks. In feite heeft heel dat speculeren dus totaal geen zin. :razz:
Dat ze Geert pas zo expliciet kwaad lieten zijn, en dat Emma vervolgens meteen een berichtje kreeg van Gui Tarstar dat hij een rotdag had gehad, doen ze bijvoorbeeld vast niet zomaar. Maar ik kan me ook écht niet voorstellen dat ze van hem een pedofiel gaan maken. Ik vind de hints in zijn richting, als die al echt zo bedoeld zijn, zelfs ook enigszins misselijkmakend...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Qua leeftijd en affiniteit kan het enkel Adil zijn, als het om een gekend personnage zou gaan. Ik zie Emma niet op oude kletskoppen vallen (zoals Geert en Danny), hoewel Adil ook niet veel haar meer heeft :-)
Ofwel gaat het om iemand die we nog niet kennen. Maar dan vind ik het flauw om de suspens zo op te drijven. Ik blijf bij Adil. Als ik mij in Emma verplaats, is hij de enige tot wie ze aangetrokken zou kunnen zijn. En Paulien valt wel vaker op verkeerde types, een pedo/loverboy/creep kan er nog wel bij na Rafael.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Soapseut schreef:Qua leeftijd en affiniteit kan het enkel Adil zijn, als het om een gekend personnage zou gaan. Ik zie Emma niet op oude kletskoppen vallen (zoals Geert en Danny), hoewel Adil ook niet veel haar meer heeft :-)
Ofwel gaat het om iemand die we nog niet kennen. Maar dan vind ik het flauw om de suspens zo op te drijven. Ik blijf bij Adil. Als ik mij in Emma verplaats, is hij de enige tot wie ze aangetrokken zou kunnen zijn. En Paulien valt wel vaker op verkeerde types, een pedo/loverboy/creep kan er nog wel bij na Rafael.
En Toon? Die heeft ook donkere kantjes...
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Lazylady schreef:
Soapseut schreef:Qua leeftijd en affiniteit kan het enkel Adil zijn, als het om een gekend personnage zou gaan. Ik zie Emma niet op oude kletskoppen vallen (zoals Geert en Danny), hoewel Adil ook niet veel haar meer heeft :-)
En Toon? Die heeft ook donkere kantjes...
Op het moment dat Emma haar vriendje voor de eerste keer ontmoette zat Toon te werken in Taxi Leo. Peggy is zijn alibi. Dus nee, die kan het niet zijn.
0 x
Gesloten