Volgens mij zei Bram "musea's", wat fout is. Zoals ik het geleerd heb, is musea en museums allebei goed als meervoud van museum.johan1969 schreef:Die opmerking 'musea <> museums' vond ik wel dwaas.
Bram Schepers (Bert Verbeke)
-
- Poster rang 1
- x 7
- x 6
Re: Bram Schepers (Bert Verbeke)
0 x
Sanne
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
-
- x 435
Off-topic! En als jij geleerd hebt dat beide goed zijn als meervoud, dan heb jij het fout geleerd!Sanneke schreef:Volgens mij zei Bram "musea's", wat fout is. Zoals ik het geleerd heb, is musea en museums allebei goed als meervoud van museum.johan1969 schreef:Die opmerking 'musea <> museums' vond ik wel dwaas.
Musea is't meervoud!
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Vraag:
Is het centra en musea of mogen centrums en museums ook?
Antwoord;
Beide vormen mogen, maar de vorm met de Latijnse meervoudsuitgang is in het algemeen aan te bevelen.
Gekopieerd op de site van "Taalunieversum " Alles over Nederlands. ( zie : http://taaladvies.net )
Is het centra en musea of mogen centrums en museums ook?
Antwoord;
Beide vormen mogen, maar de vorm met de Latijnse meervoudsuitgang is in het algemeen aan te bevelen.
Gekopieerd op de site van "Taalunieversum " Alles over Nederlands. ( zie : http://taaladvies.net )
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Bram zou beter eens een goed gesprek hebben met Simone of Yvette hierover - en niet meer met Frank...
En zo zijn we dan terug ontopic...
En zo zijn we dan terug ontopic...

0 x
-
- x 435
Allez, Bram draait toch al wat bij precies... (Ik vind het wel héél snel opeens, maar goed.)
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
-
- x 435
Ja, het zou wel typisch zijn...martha schreef:hopelijk valt hij niet in slaap en overslaapt hij zich niet.
0 x
-
- x 435
't Zit er dik in.martha schreef:hopelijk valt hij niet in slaap en overslaapt hij zich niet.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Ik vind musea ook beter en vroeger was dat ook het enige juiste meervoud. Nu mag 'museums' ook. Beide zijn tegenwoordig correct Nederlands. Musea's is natuurlijk nog altijd fout want dat is een dubbel meervoud. Het meervoud van stadion is stadions, van stadium (fase) is het stadiums of stadia. Sommigen zeggen voetbalstadia en dat is fout.ikke schreef:Off-topic! En als jij geleerd hebt dat beide goed zijn als meervoud, dan heb jij het fout geleerd!Sanneke schreef:Volgens mij zei Bram "musea's", wat fout is. Zoals ik het geleerd heb, is musea en museums allebei goed als meervoud van museum.johan1969 schreef:Die opmerking 'musea <> museums' vond ik wel dwaas.
Musea is't meervoud!
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Crackers
- Poster rang 5
Ik vrees daar ook een beetje voor. Als je zag hoe hard hij gewerkt had. Hij moest de opkuis helemaal alleen doen. Jens was al gaan slapen.ikke schreef:'t Zit er dik in.martha schreef:hopelijk valt hij niet in slaap en overslaapt hij zich niet.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
- x 435
Ik heb het verslag gelezen op gbdb... Grrr, ik vind dat weer zó typisch hé, dat hij net op díe dag, op dát moment te laat moest komen! (En we zagen het zeker niet aankomen...) 
En als Bram wist dat het zo belangrijk was en hij toch zo moe was, waarom had hij dan op voorhand geen wekker gezet?
Ik zeg het maar hoor, maar als ik weet dat er een belangrijk moment aankomt op een ochtend, ga ik daar toch zeker een wekker voor zetten... en zeker als ik weet dat ik nogal moe ben op dat moment.

En als Bram wist dat het zo belangrijk was en hij toch zo moe was, waarom had hij dan op voorhand geen wekker gezet?
Ik zeg het maar hoor, maar als ik weet dat er een belangrijk moment aankomt op een ochtend, ga ik daar toch zeker een wekker voor zetten... en zeker als ik weet dat ik nogal moe ben op dat moment.
0 x
-
- x 435
Jana heeft hem toen toch gecorrigeerd?Sanneke schreef:Volgens mij zei Bram "musea's", wat fout is. Zoals ik het geleerd heb, is musea en museums allebei goed als meervoud van museum.johan1969 schreef:Die opmerking 'musea <> museums' vond ik wel dwaas.
0 x
-
- x 435
Waarom is Bram toch zo idioot om bij een type als Frank advies te vragen?! 

0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Na zijn slechte ervaringen (ga even mee naar de les, ze zal het leuk vinden + vraag haar ten huwelijk) zou je denken dat hij dit keer iemand anders zou aanspreken (Simonne bijvoorbeeld), maar nee, ook nu weer gaat hij uithuilen bij Frank.Lazylady schreef:Waarom is Bram toch zo idioot om bij een type als Frank advies te vragen?!
Tja - snugger zal hij dus wel zijn hé. Dat Jana zich wel kon beheersen met Lowie (sorry Lowie, ik denk dat je beter kunt gaan) en Bram niet met Paulien, zegt toch ook weer veel over zijn karaktersterke. Het is (net zoals bij Femke, maar dan op een ander niveau) niet zo helemaal toevallig dat net hem altijd die ellende overkomt.
0 x