Femke De Grote (Vanya Wellens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
ranske
- Poster rang 4

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)
Exsencon, ook ik vind Femke/Peter een koppel en zoals Peggy de man van haar beste ( ? ) vriendin afnam onaanvaardbaar. Het moet uitkomen en geen medelijden met Peggy noch met Peter.
Ik wou alleen verwoorden hoe ik denk dat Femke zelf daarover denkt, ze lijkt geobsedeerd door TIm en ben echt
benieuwd hoe dat verder afloopt al is het in realiteit wel zoals jij het beschrijft.
Ik wou alleen verwoorden hoe ik denk dat Femke zelf daarover denkt, ze lijkt geobsedeerd door TIm en ben echt
benieuwd hoe dat verder afloopt al is het in realiteit wel zoals jij het beschrijft.
0 x
-
exsencon
- x 435
Ja, dat is het hem juist. Peter gaat en moet weten dat het kind van hem is en beste vriendin Peggy gaat het natuurljk ook weten. Heb je ooit al een geheim gezien in Thuis dat niet uitkwam? Dat is de essentie van Thuis zelve. Het "grappige" is dat Peggy Femke eigelijk niks kan verwijten want ze heeft verdorie net hetzelfde gedaan indertijd. En dan spreek ik uiteraard nog niet over de vrolijke schoonmoeder van Peter...
Eigelijk zouden ze dit nog moeten kunnen rekken tot mei, maar goed ik ga niet meer zeuren over de zwangerschapstermijn van Femke. 
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
En dan spreek ik uiteraard nog niet over de vrolijke schoonmoeder van Peter..

0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Ik meen mij te herinneren dat het al een tijdje gedaan was tussen Peter en Femke toen Peter en Peggy iets begonnen. Omdat Femke (surprise surprise) Peter bedrogen had. Dus in mijn ogen heeft Peggy Peter helemaal niet afgepikt van Femke, Femke heeft hem zelf in de armen van een ander gejaagd (weeral). Wat Femke gedaan heeft is hors categorie en niet vergelijkbaar met wat Peggy volgens jullie verkeerd heeft gedaan. (Van ex'en van vriendinnen blijf je af, of je laat het toch eerst fatsoenlijk afkoelen voor je iets met die ex begint) Femke en Peter zaten elk in een relatie toen ze hun slipper hadden, Peter en Peggy waren beide vrijgezel en deden technisch gezien niets verkeerd.
0 x

-
ranske
- Poster rang 4

Net wat Peggy deed : de ex van haar beste vriendin afpakken nog voor het kon afkoelen tussen die twee.
Zij was niet aan haar proefstuk. Verliefd op Tom die een relatie heeft met haar halfzus Bianca verleidt
ze hem dat enige weekend dat Bianca die voor dokter studeert weg was. Daardoor kwam Sandrine die
ze laat adopteren door An, potdoof voor haar moeder's smeken dit kleinkindje te mogen opvoeden.
De confrontarie met haar kind als ze naar huis kwam tussen de wereldreizen wou ze niet, zo simpel
zit de wereld in elkaar voor Peggy. Niemand weet wie de vader is.
Dat vertelt Peggy dan wel even terwijl ze het kind waarvan ze bezoekrecht heeft tegelijk in Tom's armen
gooide op de trouwdag van Marianne en Geert wat daardoor op 't laatste moment moest uitgesteld.
Ze komen na stiekeme seksrelatie toch bij elkaar en Bianca woont nu met Mo in Afrika met haar zoontje.
De stijl van een halfzus en later An een proces aandoen om Sandrine terug af te pakken.
Peggy-style..( waarin Tom compleet een mossel is ).
Zij was niet aan haar proefstuk. Verliefd op Tom die een relatie heeft met haar halfzus Bianca verleidt
ze hem dat enige weekend dat Bianca die voor dokter studeert weg was. Daardoor kwam Sandrine die
ze laat adopteren door An, potdoof voor haar moeder's smeken dit kleinkindje te mogen opvoeden.
De confrontarie met haar kind als ze naar huis kwam tussen de wereldreizen wou ze niet, zo simpel
Dat vertelt Peggy dan wel even terwijl ze het kind waarvan ze bezoekrecht heeft tegelijk in Tom's armen
gooide op de trouwdag van Marianne en Geert wat daardoor op 't laatste moment moest uitgesteld.
Ze komen na stiekeme seksrelatie toch bij elkaar en Bianca woont nu met Mo in Afrika met haar zoontje.
De stijl van een halfzus en later An een proces aandoen om Sandrine terug af te pakken.
0 x
-
exsencon
- x 435
Heel juist,Ranske. En het is niet omdat beide partners het even moeilijk hebben dat je er van moet profiteren om de vent weg te kapen, want dat was wat het was. Nu met Peter is dat uiteraard vrij eenvoudig, dat heeft hij in de 7 jaar of zo dat hij in Thuis rondloopt al afdoend bewezen. En dat Peggy niet aan haar proefstuk toe is heeft ze ook al bewezen.Het is eigelijk een beetje de pot verwijten dat de ketel enz.
Dat Tom een mossel is heeft hij met grote onderscheiding bewezen.
En idd Poolaapje ik hoop dat "technisch" zoals je zegt alles normaal verlopen is. En daar geef ik Peggy dan weer mijn volste vertrouwen!
En idd Poolaapje ik hoop dat "technisch" zoals je zegt alles normaal verlopen is. En daar geef ik Peggy dan weer mijn volste vertrouwen!
0 x
-
tvx1
- x 435
ranske schreef:Net wat Peggy deed : de ex van haar beste vriendin afpakken nog voor het kon afkoelen tussen die twee.
Nee, sorry! Peggy heeft Peter niet "afgepakt" van haar beste vriendin.exsencon schreef:Heel juist,Ranske. En het is niet omdat beide partners het even moeilijk hebben dat je er van moet profiteren om de vent weg te kapen, want dat was wat het was. Nu met Peter is dat uiteraard vrij eenvoudig, dat heeft hij in de 7 jaar of zo dat hij in Thuis rondloopt al afdoend bewezen. En dat Peggy niet aan haar proefstuk toe is heeft ze ook al bewezen.Het is eigelijk een beetje de pot verwijten dat de ketel enz.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Het enige wat Peggy in dit geval te "verwijten" valt, is dat ze haar relatie heeft gebouwd op de ruïnes van Peter's vorige relatie met Femke. Dit werkt wel vaker niet, en dat had Peggy dan ook misschien wel kunnen verwachten. Maar dat ze dat niet slim aangepakt heeft, praat het vreemdgaan van Peter met Femke nog steeds op geen enkele manier goed...
Ik vind het ook wel schrijnend om te zien eigenlijk; Peggy die (te) hard haar best doet voor haar "vriendin", en zich dus van geen kwaad bewust is, terwijl ze eigenlijk al van voor haar huwelijk in één grote leugen leeft. Vooral de woorden van Peter destijds (dat Femke het maar moest zeggen als ze hem terug wilde, dan zou hij direct voor haar kiezen i.p.v. Peggy) zijn wat dat betreft heel erg blijven hangen. Hoe smerig kun je zijn tegenover iemand die van je houdt?
Hij moest zich diep schamen, en Femke ook. Die 2 verdienen elkaar...
Ik vind het ook wel schrijnend om te zien eigenlijk; Peggy die (te) hard haar best doet voor haar "vriendin", en zich dus van geen kwaad bewust is, terwijl ze eigenlijk al van voor haar huwelijk in één grote leugen leeft. Vooral de woorden van Peter destijds (dat Femke het maar moest zeggen als ze hem terug wilde, dan zou hij direct voor haar kiezen i.p.v. Peggy) zijn wat dat betreft heel erg blijven hangen. Hoe smerig kun je zijn tegenover iemand die van je houdt?
Hij moest zich diep schamen, en Femke ook. Die 2 verdienen elkaar...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Evaaa
- x 435
Met de ex in bed kruipen terwijl je je de ex-vriendin, jouw beste vriendin, aan het troosten ben, noem ik hoegenaamd niet echt ethisch. Wat voor een beste vriendin ben je dan
ongeacht wat Femke heeft gedaan.
De bewuste bedriegavond heeft Peter Femke zo'n beetje emotioneel gechanteerd, ze was weer gelukkig met Tim, komt hij natuurlijk weer alles overhoop gooien met de gevolgen die we nu kennen.
In de verhaallijn rond Peter-Peggy-Femke van de laatste maanden, vind ik Peter toch wel de grootste masjoeffel van de hoop 
De bewuste bedriegavond heeft Peter Femke zo'n beetje emotioneel gechanteerd, ze was weer gelukkig met Tim, komt hij natuurlijk weer alles overhoop gooien met de gevolgen die we nu kennen.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dan ben je écht niet goed bezig als beste vriendin zijnde, dat vind ik ook hoor...Evaaa schreef:Met de ex in bed kruipen terwijl je je de ex-vriendin, jouw beste vriendin, aan het troosten ben, noem ik hoegenaamd niet echt ethisch. Wat voor een beste vriendin ben je danongeacht wat Femke heeft gedaan.
Maar liefde kun je nou eenmaal niet dwingen, en Peggy heeft geboet voor die keuze, aangezien ze de vriendschap van Femke een tijd helemaal kwijt is geweest. Femke heeft Peggy zelf vergeven dat ze destijds voor Peter koos in plaats van voor haar...
Als Femke en Peter allebei achter hun keuze voor hun nieuwe partners hadden gestaan, dan was er niks te chanteren geweest. Vandaar ook dat een nieuwe relatie op de ruïne van een vorige bouwen, totaal niet werkt. Die 2 waren absoluut nog niet over elkaar heen, dus hadden ze allebei zo netjes moeten zijn om alles eerst eens te verwerken voordat ze aan een ander begonnen. Zowel Tim als Peggy zijn in feite beschadigd door de acties van die 2, al heeft Peggy daar nu dan nog geen weet van.Evaaa schreef:De bewuste bedriegavond heeft Peter Femke zo'n beetje emotioneel gechanteerd, ze was weer gelukkig met Tim, komt hij natuurlijk weer alles overhoop gooien met de gevolgen die we nu kennen.In de verhaallijn rond Peter-Peggy-Femke van de laatste maanden, vind ik Peter toch wel de grootste masjoeffel van de hoop
Maar ik ben het wel helemaal met je eens dat Peter de grootste masjoeffel is geweest. Waar Femke in elk geval nog spijt lijkt te hebben van alles, zie ik dat bij Peter helemaal niet. Als hij maar een vrouw heeft, dan maakt het hem verder niet meer uit. Diep triest hoe slecht hij alleen kan zijn, en verbazend hoe makkelijk hij met andermans gevoelens jongleert...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
exsencon
- x 435
Dat Peter de grootste masjoeffel is dat is al ongeveer 7 jaar gekend. Maar dat het nog niet gedaan is tussen hem en Femke daar wil ik wel heel wat op wedden! En dat iemand ook maar kan geloven dat Peggy-Femke beste vriendinnen zijn dat doet me echt lachen. Kennen jullie Femke dan nog niet? En Peggy moet echt niet veel onderdoen voor haar.
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4

Femke leek er echt van overtuigd dat zij en Tim samen nog een relatie konden hebben... wel knap gespeeld, die woede en dat verdriet tegelijkertijd!
0 x
-
ranske
- Poster rang 4

Femke focuste op Tim die, verliefd zijnde haar uit de penarie trok. Nu eist ze doodleuk dat hij daarmee verder gaat ongeacht het kleine detail dat ze hoogzwanger is van haar ex.
Femke gelooft nog in sprookjes of liever, verkiest om te geloven in wat haar 't best uitkomt.
Femke gelooft nog in sprookjes of liever, verkiest om te geloven in wat haar 't best uitkomt.
0 x
-
exsencon
- x 435
Tja, ze zal toch met haar neus op de waarheid gedrukt worden of het nu door Tim of Peter is. En zoals hierboven gezegd heeft Peter toen tegen Femke gezegd: Een woord van u en ik trouw niet met Peggy. En dat zegt eigelijk genoeg hé.
We zullen toch weer niet een bittere adoptiestrijd krijgen,nee?
We zullen toch weer niet een bittere adoptiestrijd krijgen,nee?
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Omdat ze Tim tijdens haar gevangschap niet gezien had, kon ze al die tijd in haar droom (Tim draait wel bij) blijven leven. Zelfs toen ze vrij was en hij haar nog niet was komen opzoeken, dacht ze wellicht dat hij gewoon nog wat tijd nodig had. Nu denk ik dat ze eindelijk die knop kan omdraaien, want de boodschap was gisteren toch wel heel duidelijk.ranske schreef: Femke gelooft nog in sprookjes of liever, verkiest om te geloven in wat haar 't best uitkomt.
Misschien kan ze zich nu richten op Peter, die haar nog wel wou (wil ???) - zeker als hij zou weten dat ze zijn kind draagt. Peter is een beetje zoals Mayra, allebei zitten ze met een onvervulde kinderwens en vermits Peggy hem geen kinderen meer kan geven, zal hij vroeg of laat wel noodgedwongen bij Femke terechtkomen.
0 x