Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)

Bericht door Poolaapje »

GroteThuisfan!!! schreef:Femke is zwanger gemaakt van Peter op donderdag 25 april (Op de vrijgezelen avond van Peggy). Nu is ze 8 maanden ver. Ze bevalt dan eind februari. Dus, ze hebben de zomerstop als 1 maand berekend. Maar, NORMAAL was ze nu al 9 maanden geweest in de echte wereld !!!
Je moet 40 weken tellen en niet gewoon 9 maanden.
0 x
Afbeelding
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Poolaapje schreef:Je moet 40 weken tellen en niet gewoon 9 maanden.
En die worden gerekend vanaf de laatste maandstonden, niet vanaf het moment van de bevruchting.

Het vrijgezellenfeestje was op donderdag 25 april, dus wordt er gerekend vanaf 11 april.

Theoretisch gezien had ze dus rond 16 januari moeten bevallen.
(Vermoedelijke) datum van conceptie : 25 Apr 2013
Duur van de zwangerschap (*): ... weken en ... dagen
Nog te gaan: 0 weken en 0 dagen
Uitgerekende bevallingsdatum 16 Jan 2014.
Bron: http://www.babyplaza.be/tools/zwangerschap.php
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Maar dan plus twee maanden omdat juli en augustus niet meegerekend worden in Thuis of hoe zit het nu? Er worden hier ook zoveel interpretaties gegeven op het forum dat je het noorden er bij kwijt zou raken :razz:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ik denk dat de schrijvers zelf de tel een beetje kwijt zijn en het kindje gewoon geboren wordt op het moment dat dit het best uitkomt voor de verhaallijn. :angel:
0 x
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

satine schreef:Ik denk dat de schrijvers zelf de tel een beetje kwijt zijn en het kindje gewoon geboren wordt op het moment dat dit het best uitkomt voor de verhaallijn. :angel:
Moesten we dat in het echte leven ook eens zo kunnen regelen he :lol:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

satine schreef:Ik denk dat de schrijvers zelf de tel een beetje kwijt zijn en het kindje gewoon geboren wordt op het moment dat dit het best uitkomt voor de verhaallijn. :angel:
Maar in dit specifieke geval is het wel heel belangrijk voor Femke en haar omgeving om dat toch ongeveer juist te weten. Het bepaalt namelijk wie de papa kan zijn: Peter of Tim.

Het kan natuurlijk ook via een DNA-test maar Femke kan (voorlopig) niet worden verplicht om die te laten doen.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ik snap dat gereken en gespeculeer niet erg. De duur van een zwangerschap is nooit realistisch in een soap, want 9 mnd is een veel te lange periode om lekker sappige verhalen mee te maken. Teveel tijd aan iets besteden wordt 'saai'.En volgens mij was het vanaf het begin duidelijk dat Peter de vader was, aangezien Femke en Tim al maanden (3?) geen sex meer hadden vanwege die HIV kans. De reden overigens dat ze met Peter niet stevig in haar schoenen stond.
En wat de omgeving denkt of vermoedt heeft niets te maken met de lengte v.d. zwangerschap, want dat hebben de scenaristen echt niet nodig om er een flink drama van te maken. :lol:
Satine heeft echt gelijk dat dit soort zaken geregeld wordt naar gelang de verhaallijn (en uiteraard ook met de afwezigheid van Vanya).
Wat mij betreft mag er gestopt worden met dat gereken, want alles is er nu wel over gezegd. :shh:
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

Inderdaad, de zwangerschapstest heeft al duidelijk gemaakt dat het van Peter is. En verder: Thuis is Thuis, soms telt de zomer mee, soms niet, dus voor de verhaallijn moeten we er gewoon van uit gaan dat Femke, zoals Nancy zei, eigenlijk 8 maanden zwanger is (en dus binnen 4 weken zal bevallen).
0 x
Sanne
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Nu ben ik helemaal niet meer akkoord. Als Thuis zijn eigen tijdslijn (geen WE,en geen zomer) slechts sporadisch begint te volgen, soms niet, soms wel, waar gaan we dan naartoe? Als ik nog keek zou het mij verschrikkelijk storen. Maar goed het stoort blijkbaar niemand...Voor mij is Thuis-Femke hooguit 6 maanden zwanger wat tussen ons gezegd en gezwegen wel voor een prachtige seizoensfinale zou zorgen, ditmaal zonder predictor. :mrgreen:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ok, nu heeft iedereen zijn/haar mening over de duur van de zwangerschap van Femke kunnen geven.
Het is hier echter niet het topic van de schrijvers en ook niet van de 'logica van Thuis'.

Dus laten we gewoon terug (ontopic) gaan!
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Ze is amper een week terug en ik erger mij nu al terug verschrikkelijk. Wat een egoïstisch achterlijk personage is dit toch! Denkt ze nu echt dat dat gaat werken, mensen wijsmaken dat Tim de vader is? Tim zijn nieuwe relatie komen verzieken, er van uit gaan dat Tim wel vader zal willen spelen voor een kind waarvan hij weet dat het niet van hem kan zijn....
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Ik denk dat zij vooral niet wil dat mensen te weten komen dat zij zowel Tim als haar beste vriendin bedrogen heeft met Peter...
0 x
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

En toch blijf ik er me over verbazen dat Tim zijn mond blijft houden, ook ten opzichte van Sam... Hij had haar toch kunnen vertellen dat Femke van iemand anders zwanger is. Daarom hoeft hij zelfs geen namen te noemen.
Volgens mij zit er misschien toch nog een toekomst in tussen Femke en Tim.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Femke wil Tim en samen dat kindje opvoeden, daar teerde ze heel haar gevangenistijd op.
Bovendien voelt ze zich erg schuldig tegenover Peggy en wil ze niet dat het uitkomt.
Het zal onvermijdelijk uitkomen, de vraag is hoelang ze dat gaan rekken.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Het gaat hem helemaal niet om Tim-Femke, het gaat hem om Peter-Femke. En Peggy de beste vriendin van Femke, dat doet me echt lachen. Femke is niks vergeten... :whistle:
0 x
Plaats reactie