Ja, ze gaat wel heel ver voor haar kinderwens. Maar ze zal er toch een goeie uitleg voor moeten verzinnen hoe ze zwanger geworden is.interrupted schreef:Ik keur niet goed wat ze gedaan heeft, maar ik denk dat Mayra ook gewoon 'gek' geworden is van het feit dat Kurt niet meer wou meewerken aan het hele donorplan. Voor haar was het de kans van haar leven en ze heeft het in rook zien opgaan door Marianne. Het is toch logisch dat je kwaad bent. Ze is gewoon zo gefocust op dat kind dat ze er zelfs Kurt wil voor 'aanranden' ... .
Mayra Magiels (Muriel Bats)
-
- Poster rang 5
Re: Mayra Magiels (Muriel Bats)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
Ik hoop echt dat Thuis deze keer wel een beetje waarheidsgetrouw is - hoe ouder je bent, hoe moeilijker om zwanger te raken.
Dus ik duim dat het niks is, deze keer.
We hebben nu wel de echte Mayra gezien en mooi is het niet.
En haar rammelende eierstokken mogen wel eens zwijgen, de manier waarop er gedaan wordt alsof Kurt de enige viriele man in Ternat en omstreken is, vind ik toch wel heel overdreven.
Hoog tijd dat de kinderwens opgeborgen wordt.
Dus ik duim dat het niks is, deze keer.
We hebben nu wel de echte Mayra gezien en mooi is het niet.
En haar rammelende eierstokken mogen wel eens zwijgen, de manier waarop er gedaan wordt alsof Kurt de enige viriele man in Ternat en omstreken is, vind ik toch wel heel overdreven.
Hoog tijd dat de kinderwens opgeborgen wordt.

0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Maar ze had wel heel goed uitgekiend op welke dag, bijna op welk uur ze het meest vruchtbaar was, zo veel tijd voor of na haar eisprong, weet ik veel hoe dat allemaal biologisch werkt, maar ze wist wel heel goed wannéér het juist moest gebeuren, net zoals ze de vorige keer (rond 26 december) gekeken hadden of haar temperatuur lichtjes gestegen was. Kurt lijkt ook viriel genoeg, dus het kan wel. Al zullen de zaadcelletjes met al die alcohol hier en daar wel eens scheef gezwommen hebben, maar de kans is toch reëel dat minstens eentje van hen het heeft gehaald zonder in slaap te vallen 

0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
Haar leeftijd speelt in haar nadeel. Uiteindelijk weet ze niet eens of ze zelf wel vruchtbaar is.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Ze komt voor 't ogenblik meer over als een uitgedroogde citroen met het charisma van een treurwilg !
0 x
-
- x 435
Neen, Marianne heeft nog nooit bewust een rotstreek uitgehaald met iemand waarvan ze houd of wordt geacht van te houden. Ik meen mij nochtans te herinneren dat ze eens bewust de relatie van haar zoon heeft onderuitgehaald en dat ze eens bewust de erfenis van haar zoon aan haar dochter heeft weggeschonken én dat ze eens bewust haar man heeft bedrogen met de vader van haar schoondochter om er een paar te noemen...Christel schreef:Sterker nog; Marianne heeft al veel rotstreken uitgehaald, maar nog nooit bewust met iemand waarvan ze houdt, of waarvan ze geacht wordt te houden...doken18 schreef:Ja ik schrok er toch ook wat van. Ze speelt echt vuile spelletjes!annekeHU schreef:Is er een nieuwe feeks geboren in "Thuis" ? Het zat eraan te komen, maar dat Mayra zo zou gaan manipuleren en liegen, had ik in den beginne nooit van haar verwacht!
Ze moet niets zeggen over haar schoonmoeder hoor, ze is niet veel beter dan Marianne.
Ann doet alles voor Mayra, tot op het slaafse af, en Mayra beliegt haar op zo'n schandelijke manier! Dat ze Kurt zo behandelt, vind ik al te gek voor woorden, maar tegenover Ann is het écht compleet ongevoelig.
Ik vraag me af of zo'n relatie nog wel te lijmen valt, mocht Mayra's bedrog uitkomen...

0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
De relatie van haar zoon heeft ze "onderuitgehaald" door Peggy's eigen leugens boven tafel te halen, de erfenis van haar zoon heeft ze aan Ann weggeschonken omdat die een oneerlijk en smerig proces aan haar been kreeg van Peggy & Tom, en haar vreemdgaan met David is - hoewel het nooit goed te praten valt - niet op een uitgekiende manier gebeurd. Ze heeft lang getwijfeld, voelde zich achteraf schuldig, en Geert ging qua hun eigen relatie om zeep helpen ook niet vrijuit. Kortom; de enige keer dat ik Marianne qua "krankzinnigheid" bijna even erg vond als Mayra nu, was toen ze Robin wilde laten ontvoeren uit Marokko, en in al deze gevallen was het op de een of andere manier nog "2 vechten = 2 schuld".tvx1 schreef:Neen, Marianne heeft nog nooit bewust een rotstreek uitgehaald met iemand waarvan ze houd of wordt geacht van te houden. Ik meen mij nochtans te herinneren dat ze eens bewust de relatie van haar zoon heeft onderuitgehaald en dat ze eens bewust de erfenis van haar zoon aan haar dochter heeft weggeschonken én dat ze eens bewust haar man heeft bedrogen met de vader van haar schoondochter om er een paar te noemen...Christel schreef:Sterker nog; Marianne heeft al veel rotstreken uitgehaald, maar nog nooit bewust met iemand waarvan ze houdt, of waarvan ze geacht wordt te houden...doken18 schreef:Ja ik schrok er toch ook wat van. Ze speelt echt vuile spelletjes!annekeHU schreef:Is er een nieuwe feeks geboren in "Thuis" ? Het zat eraan te komen, maar dat Mayra zo zou gaan manipuleren en liegen, had ik in den beginne nooit van haar verwacht!
Ze moet niets zeggen over haar schoonmoeder hoor, ze is niet veel beter dan Marianne.
Ann doet alles voor Mayra, tot op het slaafse af, en Mayra beliegt haar op zo'n schandelijke manier! Dat ze Kurt zo behandelt, vind ik al te gek voor woorden, maar tegenover Ann is het écht compleet ongevoelig.
Ik vraag me af of zo'n relatie nog wel te lijmen valt, mocht Mayra's bedrog uitkomen...![]()
Maar wat heeft Ann, Mayra in vredesnaam in de weg gelegd? Die heeft Mayra toch helemaal niks misdaan? In tegendeel zelfs...
Marianne is absoluut geen heilig boontje, maar Mayra tilt het qua smerige streken de laatste tijd toch wel echt tot een ander en veel hoger niveau naar haar "naasten" toe.

En dat vind ik persoonlijk jammer, want Mayra is van een soms wat nukkige en snibbige, maar tegelijkertijd ook nuchtere, positieve en slimme dame, in een soort losgeslagen gek veranderd...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- martha
- Poster rang 5
- x 975
- x 579
Ieder thuisseizoen heeft zijn slechterik nodig en dit keer is het "superbitch" Mayra geworden
Ik heb me erop betrapt dat ik dat woord luidop naar mijn TV geroepen heb gisterenavond
Mayra kan in de rij gaan staan bij de rosse sprinkhaan.

0 x
-
- x 435
Ik doe dat wel vaker.martha schreef:Ieder thuisseizoen heeft zijn slechterik nodig en dit keer is het "superbitch" Mayra gewordenIk heb me erop betrapt dat ik dat woord luidop naar mijn TV geroepen heb gisterenavond

0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Evaaa schreef:Ik doe dat wel vaker.martha schreef:Ieder thuisseizoen heeft zijn slechterik nodig en dit keer is het "superbitch" Mayra gewordenIk heb me erop betrapt dat ik dat woord luidop naar mijn TV geroepen heb gisterenavond

Ik eigenlijk nooit, maar ik kan het me wel heel goed voorstellen inmiddels, want ook hier gaat Mayra alle irritatiegrenzen over...

0 x
-
- x 435
Het is ongelooflijk hoe Marianne haar gedrag hier steeds maar weer wordt goedgepraat.Christel schreef:De relatie van haar zoon heeft ze "onderuitgehaald" door Peggy's eigen leugens boven tafel te halen, de erfenis van haar zoon heeft ze aan Ann weggeschonken omdat die een oneerlijk en smerig proces aan haar been kreeg van Peggy & Tom, en haar vreemdgaan met David is - hoewel het nooit goed te praten valt - niet op een uitgekiende manier gebeurd. Ze heeft lang getwijfeld, voelde zich achteraf schuldig, en Geert ging qua hun eigen relatie om zeep helpen ook niet vrijuit. Kortom; de enige keer dat ik Marianne qua "krankzinnigheid" bijna even erg vond als Mayra nu, was toen ze Robin wilde laten ontvoeren uit Marokko, en in al deze gevallen was het op de een of andere manier nog "2 vechten = 2 schuld".tvx1 schreef:Neen, Marianne heeft nog nooit bewust een rotstreek uitgehaald met iemand waarvan ze houd of wordt geacht van te houden. Ik meen mij nochtans te herinneren dat ze eens bewust de relatie van haar zoon heeft onderuitgehaald en dat ze eens bewust de erfenis van haar zoon aan haar dochter heeft weggeschonken én dat ze eens bewust haar man heeft bedrogen met de vader van haar schoondochter om er een paar te noemen...Christel schreef:Sterker nog; Marianne heeft al veel rotstreken uitgehaald, maar nog nooit bewust met iemand waarvan ze houdt, of waarvan ze geacht wordt te houden...doken18 schreef:Ja ik schrok er toch ook wat van. Ze speelt echt vuile spelletjes!annekeHU schreef:Is er een nieuwe feeks geboren in "Thuis" ? Het zat eraan te komen, maar dat Mayra zo zou gaan manipuleren en liegen, had ik in den beginne nooit van haar verwacht!
Ik vraag me af of zo'n relatie nog wel te lijmen valt, mocht Mayra's bedrog uitkomen...![]()
Maar wat heeft Ann, Mayra in vredesnaam in de weg gelegd? Die heeft Mayra toch helemaal niks misdaan? In tegendeel zelfs...
Marianne is absoluut geen heilig boontje, maar Mayra tilt het qua smerige streken de laatste tijd toch wel echt tot een ander en veel hoger niveau naar haar "naasten" toe.![]()
![]()
En dat vind ik persoonlijk jammer, want Mayra is van een soms wat nukkige en snibbige, maar tegelijkertijd ook nuchtere, positieve en slimme dame, in een soort losgeslagen gek veranderd...

0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Wie praat het gedrag van Marianne hier goed? Want dat lees ik nergens (of heb ik zo in elk geval toch zeker niet bedoeld)...tvx1 schreef:Het is ongelooflijk hoe Marianne haar gedrag hier steeds maar weer wordt goedgepraat.![]()
En wat de rest van je verhaal betreft; wat heeft Ann daarmee te maken?

Het ging erom wat Mayra, Ann (iemand die haar niks in de weg gelegd heeft) aandoet in dit geval. En dat verdient in mijn ogen geen schoonheidsprijs...
0 x
- Amiche
- Poster rang 2
Quote: Het is ongelooflijk hoe Marianne haar gedrag hier steeds maar weer wordt goedgepraat. Unquote
@ TVX : ...en Marianne wordt door jou steeds helemaal slecht gepraat. Beide zijn natuurlijk extreem een-dimensionaal.
Het is niet realistisch om het gedrag van een fictief karakter te analyseren en te menen er een logische karakterontwikkeling in te vinden.
Maar het argument voor Marian was dat ze met hen die haar lief waren nooit smerige streken uithaalde, zoals An nu doet met haar. En voor zover zij haar moederzijn definieerde is dat altijd juist geweest. Haar schoon'kinderen' waren niet altijd goed genoeg en ze zag zich geroepen in te grijpen. Ze ging voor haar kinderen dan voor 'de korte pijn' binnen haar eigen definitie.
Ze is oprecht als ze zegt dat het altijd in het belang (zoals zij het zag uiteraard) van haar kinderen was. Mayra heeft ze uiteindelijk geaccepteerd en ervoor gezorgd dat die An niet weg zou nemen, maar haar gelukkig zou maken bij haar in huis, zodat zij zowel voor An als voor Sandrine kon blijven zorgen. Nee, ze houdt niet van Mayra, maar ze legde haar niks in de weg. Dat donorschap van Tom paste natuurlijk in haar straatje, dus wilde ze er al haar medewerking aan geven.
Toen dat op niets uitdraaide zat ze niet te wachten op een 'koekoeksjong' en al helemaal niet van Kurt. Ze had er trouwens ook heel legitieme argumenten voor over de complicaties t.a.v. Tom's nieuwe gezin en ook de risiko's van teveel willen verzwijgen - dat bijt je altijd uiteindelijk in de staart.
Wat er vervolgens met Mayra gebeurde valt niet uit te leggen op basis van Marian's gedrag. Ik zou zelfs willen beweren dat Marian intuitief geweten heeft wat voor vlees ze in de kuip had met Mayra, wat nu in vol ornaat naar buiten komt. Mayra blijkt dus echt niet goed genoeg voor An en Sandrine. Haar handelingen gaan mijlenver voorbij die van een teleurgestelde vrouw die om 1 minuut voor 12 ontdekt dat ze toch kinderen wil en 1 minuut later moet toegeven dat ze te laat is. Marian heeft haar haar leeftijd niet gegeven, heeft Tom niet weerhouden (integendeel zelfs), heeft die absurde deal met Kurt niet in gang gezet en heeft zelfs niets werkelijk gezegd. Wat anderen hier al schreven: An en Mayra maakten er zelf een verdachte situatie van met hun reaktie en uiteindelijk was het Geert die hardop zei dat men de waarheid moest vertellen, dus de boel echt 'verraadde'.
Wat haar houding t.o.v. Judith betreft vind ik het plot wel een beetje rammelen. Ze had moeite met Judith, omdat Geert er vol van zat, maar later vond ze haar een goede partner voor Tommetje. Een vrouw met hersens en een goede baan, die sociaal acceptabel is is voor haar wel een pre. Zeker na Peggy, en ook uiteindelijk na Lynn. Een vrouw met reeds 2 kinderen is dan weer wel discutabel - toch weer koekoeksjongen en dan ook nog van Kurt met de losse handjes. Dus haar reakties vind ik niet zo vreemd binnen haar wereldbeeld. Alleen haar gedrag voor en tijdens dat diner en later op Nieuwjaar met die kado's was wel erg neerbuigend. Zo had ik haar nog niet met Judith gezien. Ik kan het alleen verklaren als kinderachtige kwaadheid omdat men haar voor het blok had gezet over dat diner, wat voor haar en een belangrijk ding is om te doen voor haar fam. en men zei het veel te laat, dus ze had al veel moeite voor niets gedaan.
Kortom, iedereen in Thuis leeft vanuit een beperkt wereldbeeld, met zichzelf als middelpunt, en haalt van daaruit allerlei egoistische streken uit. En wat er in het verleden gebeurd is wordt vergeten, goedgepraat, dan wel als oorzaak gezien, al naar gelang het de scenaristen uitkomt om het te gebruiken. Dat kan men de karakters niet verwijten
Maar zoals Mayra uitpakt gaat blijkbaar meer grenzen over voor de kijkertjes dan wat Marianne ooit heeft gedaan. Bij Marianne ziet men mogelijk nog wel de (verknipte?) moederliefde die haar aanstuurt, bij Mayra is echt alleen nog maar sprake van psychopatische wraak en heeft het niets te maken met liefde voor An, Sandrine of zelfs maar het mogelijke nieuwe kindje. En zonder liefde als reden voor valt gedrag niet echt meer te vergeven. Aaaaahhhhhh.
@ TVX : ...en Marianne wordt door jou steeds helemaal slecht gepraat. Beide zijn natuurlijk extreem een-dimensionaal.
Het is niet realistisch om het gedrag van een fictief karakter te analyseren en te menen er een logische karakterontwikkeling in te vinden.
Maar het argument voor Marian was dat ze met hen die haar lief waren nooit smerige streken uithaalde, zoals An nu doet met haar. En voor zover zij haar moederzijn definieerde is dat altijd juist geweest. Haar schoon'kinderen' waren niet altijd goed genoeg en ze zag zich geroepen in te grijpen. Ze ging voor haar kinderen dan voor 'de korte pijn' binnen haar eigen definitie.
Ze is oprecht als ze zegt dat het altijd in het belang (zoals zij het zag uiteraard) van haar kinderen was. Mayra heeft ze uiteindelijk geaccepteerd en ervoor gezorgd dat die An niet weg zou nemen, maar haar gelukkig zou maken bij haar in huis, zodat zij zowel voor An als voor Sandrine kon blijven zorgen. Nee, ze houdt niet van Mayra, maar ze legde haar niks in de weg. Dat donorschap van Tom paste natuurlijk in haar straatje, dus wilde ze er al haar medewerking aan geven.
Toen dat op niets uitdraaide zat ze niet te wachten op een 'koekoeksjong' en al helemaal niet van Kurt. Ze had er trouwens ook heel legitieme argumenten voor over de complicaties t.a.v. Tom's nieuwe gezin en ook de risiko's van teveel willen verzwijgen - dat bijt je altijd uiteindelijk in de staart.
Wat er vervolgens met Mayra gebeurde valt niet uit te leggen op basis van Marian's gedrag. Ik zou zelfs willen beweren dat Marian intuitief geweten heeft wat voor vlees ze in de kuip had met Mayra, wat nu in vol ornaat naar buiten komt. Mayra blijkt dus echt niet goed genoeg voor An en Sandrine. Haar handelingen gaan mijlenver voorbij die van een teleurgestelde vrouw die om 1 minuut voor 12 ontdekt dat ze toch kinderen wil en 1 minuut later moet toegeven dat ze te laat is. Marian heeft haar haar leeftijd niet gegeven, heeft Tom niet weerhouden (integendeel zelfs), heeft die absurde deal met Kurt niet in gang gezet en heeft zelfs niets werkelijk gezegd. Wat anderen hier al schreven: An en Mayra maakten er zelf een verdachte situatie van met hun reaktie en uiteindelijk was het Geert die hardop zei dat men de waarheid moest vertellen, dus de boel echt 'verraadde'.
Wat haar houding t.o.v. Judith betreft vind ik het plot wel een beetje rammelen. Ze had moeite met Judith, omdat Geert er vol van zat, maar later vond ze haar een goede partner voor Tommetje. Een vrouw met hersens en een goede baan, die sociaal acceptabel is is voor haar wel een pre. Zeker na Peggy, en ook uiteindelijk na Lynn. Een vrouw met reeds 2 kinderen is dan weer wel discutabel - toch weer koekoeksjongen en dan ook nog van Kurt met de losse handjes. Dus haar reakties vind ik niet zo vreemd binnen haar wereldbeeld. Alleen haar gedrag voor en tijdens dat diner en later op Nieuwjaar met die kado's was wel erg neerbuigend. Zo had ik haar nog niet met Judith gezien. Ik kan het alleen verklaren als kinderachtige kwaadheid omdat men haar voor het blok had gezet over dat diner, wat voor haar en een belangrijk ding is om te doen voor haar fam. en men zei het veel te laat, dus ze had al veel moeite voor niets gedaan.
Kortom, iedereen in Thuis leeft vanuit een beperkt wereldbeeld, met zichzelf als middelpunt, en haalt van daaruit allerlei egoistische streken uit. En wat er in het verleden gebeurd is wordt vergeten, goedgepraat, dan wel als oorzaak gezien, al naar gelang het de scenaristen uitkomt om het te gebruiken. Dat kan men de karakters niet verwijten

Maar zoals Mayra uitpakt gaat blijkbaar meer grenzen over voor de kijkertjes dan wat Marianne ooit heeft gedaan. Bij Marianne ziet men mogelijk nog wel de (verknipte?) moederliefde die haar aanstuurt, bij Mayra is echt alleen nog maar sprake van psychopatische wraak en heeft het niets te maken met liefde voor An, Sandrine of zelfs maar het mogelijke nieuwe kindje. En zonder liefde als reden voor valt gedrag niet echt meer te vergeven. Aaaaahhhhhh.

0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
-
- x 435
Ik gaf drie voorbeelden van Marianne haar streken en je gaf voor elke streek een zogezegd goeie reden voor Marianne om deze te verantwoorden. Dat noem ik goedpraten. En ik had het niet enkel over jou maar in het algemeen over men hier heel licht over Marianne haar gedrag gaat. En welke gemene steek levert Mayra Ann wel? Dat ze haar een kind wil schenken? Dat ze hun gezinnetje wil uitbreiden? Is dat zo gemeen? Ok, de manier waarop is niet goed te praten, maar het is wel duidelijk waarom ze het achter iedereen hun rug deed. Omdat ze het risico niet meer wilde nemen dat er iemand stokken in de wielen zou steken.Christel schreef:Wie praat het gedrag van Marianne hier goed? Want dat lees ik nergens (of heb ik zo in elk geval toch zeker niet bedoeld)...tvx1 schreef:Het is ongelooflijk hoe Marianne haar gedrag hier steeds maar weer wordt goedgepraat.![]()
En wat de rest van je verhaal betreft; wat heeft Ann daarmee te maken?![]()
Het ging erom wat Mayra, Ann (iemand die haar niks in de weg gelegd heeft) aandoet in dit geval. En dat verdient in mijn ogen geen schoonheidsprijs...
Ik probeer helemaal niet kwaad te spreken over Marianne, ik zeg gewoon de waarheid. Ik ben blijkbaar de enige die wel zien wie ze echt is. Ik herinner me nog levendig haar reactie toen ze vernam dat Peggy een tweede keer zwanger was van Tom. Ze zij letterlijk :"Het is een ramp!" . Als jullie het normaal, liefdevol gedrag vinden dat een moeder het een ramp vindt dat haar zoon een derde keer vader wordt dan weet ik het ook niet meer.Amiche schreef:Quote: Het is ongelooflijk hoe Marianne haar gedrag hier steeds maar weer wordt goedgepraat. Unquote
Toen dat op niets uitdraaide zat ze niet te wachten op een 'koekoeksjong' en al helemaal niet van Kurt. Ze had er trouwens ook heel legitieme argumenten voor over de complicaties t.a.v. Tom's nieuwe gezin en ook de risico's van teveel willen verzwijgen - dat bijt je altijd uiteindelijk in de staart.
Kortom, iedereen in Thuis leeft vanuit een beperkt wereldbeeld, met zichzelf als middelpunt, en haalt van daaruit allerlei egoistische streken uit. En wat er in het verleden gebeurd is wordt vergeten, goedgepraat, dan wel als oorzaak gezien, al naar gelang het de scenaristen uitkomt om het te gebruiken. Dat kan men de karakters niet verwijten![]()

0 x
-
- Poster rang 4
Marianne, die ongezouten haar mening soms opdringt, met 'n verbale uithaal haar afkeer toont
is wel in staat om gas terug te nemen en iets in te zien.
Mayra daartegen is uit wraakzucht keihard destructief tot in 't absurde. Wel 'n verschil zou ik zeggen.
is wel in staat om gas terug te nemen en iets in te zien.
Mayra daartegen is uit wraakzucht keihard destructief tot in 't absurde. Wel 'n verschil zou ik zeggen.
0 x