Waldek Kosinski (Bart Van Avermaet)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Amiche
- Poster rang 2

Re: Waldek Kosinski (Bart Van Avermaet)
..... en toch vond ik hen het leukste stel samen, toen ik pas ging kijken, zo lief en teder met elkaar - zoals ik ook het samenspel met zus Jenny leuk vond (dit was toen Rosa die miskraam kreeg en de grote dochters nog niet terug waren, en ook Kasper nog niet verschenen). Lijkt een heel andere serie te zijn inmiddels. Zal ook wel typisch 'soaps' zijn.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
-
tvx1
- x 435
Mooie berekening, maar er zit toch een kleine fout in denk ik. Je zegt dat aangezien er twee vennoten in de Z&Z zouden zijn de maandelijkse aflossing zou moeten verdubbeld worden. Als ze echter elke maand gedurende 20 jaar elke maand €10 000 aflossen, dan hebben ze na afloop €2 400 000 terugbetaald aan de bank. Dat lijkt mij toch wél een héél hoge interest. Volgens mij moet je het omgekeerde doen en het in twee delen zodat elke vennoot dus €2500 moet afbetalen per maand.Peter Jansens schreef:Misschien is het pand 'an sich' wel geen 750 000 Euro waard (of toch voor de bank niet), maar rekent de verkoper de extra toegevoegde waarde van de twee handelspanden (B&B en taxi's) erbij. Maar dan houdt Marianne's commentaar geen steek dat het een goede en winstgevende investering is.
Een andere optie is dat de bank de netto verdiensten van de Z&Z heeft nagekeken en dat daaruit gebleken is dat Rosa te weinig verdient om de lening af te betalen. ik heb even de online woonkrediet simulatie van Axa gecheckt en voor 750.000 Euro lening betaal je maandelijks haast 5000 Euro (op 20 jaar). Niet vergeten dat de opbrengst van de Z&Z naar twee vennoten gaat (denk ik toch) dus de Z&Z zou dan zo'n 10000 Euro netto winst moeten maken, per maand... Rosa's plan was onuitvoerbaar van in het begin.
Niet nadenken, Jansens, slecht voor het Thuisvermaak.
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2

Off topic natuurlijk, maar enkel Rosa wou in het aankoopavontuur stappen, niet Jenny. 
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
-
Poolski
- Nog geen rang
Rosa en Peggy, de enige 2 zotten daar die graag failliet willen gaan.
Voor zover dit plan nog verdergezet zal worden, ondertussen hebben ze al heel wat andere katten te gijzelen.
0 x
-
tvx1
- x 435
Voorzover ik mij herinner hebben ze toch niet verloren maar gewonnen aan het brouwerijavontuur. Ze hebben die toch met winst verkocht.Amiche schreef:De verkoper mag de toegevoegde waarde alleen in rekening brengen als de nieuwe eigenaar deze bedrijven ook intact wil laten - of zelf overnemen of de verhuur overnemen. Een koper hoeft ze niet te accepteren, tenzij dat nadrukkelijk in het huurcontract is overeengekomen.
De bank zou in dit geval de onroerend goed waarde alsmede de bedrijfsomzet mee kunnen laten wegen, dus zelfs als beide in de koopprijs zitten zou dat reeel zijn, want de koper zou ook de uitbater zijn van de bedrijfsvoering. Als enkel het pand zoveel waard is (en vergeet niet dat de grondprijs hier ook belangrijk is - ik weet niet hoe groot het perceel is, maar het ligt ook nog eens mooi enzo) dan geldt inderdaad voor de aflos wel hoeveel hun inkomen is uit de bedrijven - en dan denk ik vooral hun persoonlijke inkomen en minder de omzet - tenzij ze het helemaal als bedrijfslening zouden krijgen, maar dat is tegenwoordig heel moeilijk.
Maar ik denk ook dat ze nooit genoeg zouden verdienen met 2 toch vrij kleine bedrijfjes en de andere schulden die ze nog hebben - ze moesten tenslotte ook al lenen om daarin te investeren. En dan hebben ze nog geld verloren aan die brouwerij business. Nee, goede zakenmensen zijn ze geen van allen,![]()
...... en Peter, je hebt helemaal gelijk, over dit soort scenario's moet je eigenlijk niet teveel nadenken en zeker niet gaan doorrekenenhi hi
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ook wel raar dat Waldek Peggy niet mag zien ! (ik wou nog schrijven 'Peggy wil Waldek niet zien', maar dat zou ongepast zijn).
0 x
-
Sanneke
- Poster rang 1

- x 7
- x 6
Peggy heeft het gewoon heel moeilijk nu, dus ze wil alleen de 2 mensen op bezoek hebben die het dichtste bij haar staan. Waldek is wel de vriend van haar moeder, maar niet haar vader he.
0 x
Sanne
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Zo lang is ze anders ook nog niet samen met Peter he.
Zijn Rosa en Waldek niet getrouwd ?
Zijn Rosa en Waldek niet getrouwd ?
0 x
-
Lazylady
- x 435
Neen.johan1969 schreef:Zijn Rosa en Waldek niet getrouwd ?
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 692
- x 532
Wat maakt het nou uit of Waldeck en Rosa getrouwd zijn of niet.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2568
Voor mij maakt het geen verschil of ze getrouwd zijn of niet.
Maar Peggy heeft wel voor Peter gekozen, terwijl Waldek de keuze is van haar moeder.
(om op de postings van Johan te antwoorden).
Maar Peggy heeft wel voor Peter gekozen, terwijl Waldek de keuze is van haar moeder.
(om op de postings van Johan te antwoorden).
0 x
-
Lazylady
- x 435
Gelukkig is Waldek er nog om Rosa met haar beide voeten op de grond te houden omtrent Peggy! 
0 x
-
tvx1
- x 435
Wat is er gebeurd met Waldek zijn Kersttraditie om naar de middernachtmis te gaan?
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
Misschien is er geen middernachtmis meertvx1 schreef:Wat is er gebeurd met Waldek zijn Kersttraditie om naar de middernachtmis te gaan?
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Waarom zegt Waldek altijd "Mira" tegen Mayra? Oké, ik weet dat hij van Poolse origine is en dat hij met een accent spreekt, maar daarom hoef je toch de naam van iemand niet verkeerd uit te spreken?
Ik kan mij niet voorstellen dat de naam Maj-Ra moeilijk uit te spreken is voor een Pool...
Nancy zegt altijd Maria maar van haar weten we dat dat uit dommigheid is
Nancy zegt altijd Maria maar van haar weten we dat dat uit dommigheid is
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!