Waldek Kosinski (Bart Van Avermaet)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Re: Waldek Kosinski (Bart Van Avermaet)
Wacht maar, toen dat Peggy over onderpand begon, zag je de radartjes in Waldeks brein al werken. Hij zal het huis van zijn ouders in Polen wel voorstellen als onderpand.
0 x

-
Poolski
- Nog geen rang
Dat denk ik toch niet. Hij heeft zijn mening over dat knotsgek plan al laten weten en ik zie hem zijn ouderlijk huis niet als onderpand zetten voor iets wat 1 kans op 100 000 misschien nog niet gaat lukken. 750 000 euro is ook niet zomaar een lening. Ik denk dat zijn ouderlijk huis dat toch in vreemde handen zal vallen. Rosa moet maar met haar 2 voetjes op de grond komen dan maar. 
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat zou natuurlijk ook kunnen...Poolaapje schreef:Wacht maar, toen dat Peggy over onderpand begon, zag je de radartjes in Waldeks brein al werken. Hij zal het huis van zijn ouders in Polen wel voorstellen als onderpand.
Maar zei Waldek niet dat zijn ouderlijk huis in Polen helemaal niet zoveel hoefde te kosten?
Ik weet het exacte bedrag eigenlijk niet meer, als hij dat al gezegd heeft...
Volgens mij moet je, om €750.000,- te kunnen lenen, toch wel met een flink(er) onderpand komen, niet?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Poolski
- Nog geen rang
Zo'n huis is nooit 750 000 euro waard. Vind eigenlijk maar eens een onderpand voor 750 000 euro. 
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ik vraag me af waarom Rosa en Waldek getrouwd zijn als ze toch altijd volledig hun eigen zin doen. En verongelijkt zijn als de ander niet volgt.
Als mijn vrouw mij 'jongen' zou noemen, kon ze wel haar valiezen pakken.
Wat voor werk doet Waldek nu eigenlijk btw ? Je ziet hem enkel rondhangen.
0 x
-
Poolski
- Nog geen rang
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
Ik denk dat hij € 100.000 zei voor dat huis in Polen.Christel schreef:Dat zou natuurlijk ook kunnen...Poolaapje schreef:Wacht maar, toen dat Peggy over onderpand begon, zag je de radartjes in Waldeks brein al werken. Hij zal het huis van zijn ouders in Polen wel voorstellen als onderpand.
Maar zei Waldek niet dat zijn ouderlijk huis in Polen helemaal niet zoveel hoefde te kosten?
Ik weet het exacte bedrag eigenlijk niet meer, als hij dat al gezegd heeft...
Volgens mij moet je, om €750.000,- te kunnen lenen, toch wel met een flink(er) onderpand komen, niet?
0 x
-
Poolski
- Nog geen rang
Een onderpand voor een lening van 750 000 euro moet 750 000 euro waard zijn. Vind dat maar eens en heb dat maar eens. 
0 x
-
exsencon
- x 435
Als mijn vriendin mij "jongen" zou noemen zou ik dat wel kunnen smaken!johan1969 schreef:Als mijn vrouw mij 'jongen' zou noemen, kon ze wel haar valiezen pakken.
0 x
-
tvx1
- x 435
Hij werkt in het taxibedrijf van Peggy en Simonne.johan1969 schreef:Ik vraag me af waarom Rosa en Waldek getrouwd zijn als ze toch altijd volledig hun eigen zin doen. En verongelijkt zijn als de ander niet volgt.
0 x
- Amiche
- Poster rang 2

Bij een hypotheek wordt het gekochte pand toch het onderpand? Dus dat sloeg nergens op dat de bank daar om vroeg.Poolski schreef:Zo'n huis is nooit 750 000 euro waard. Vind eigenlijk maar eens een onderpand voor 750 000 euro.
En een huis is het buitenland kan nooit onderpand zijn, want je krijgt ook geen hypotheek voor onroerend goed in het buitenland (in uitzondering soms voor vakantiehuisjes). Men gaat ervan uit dat je de hypotheek voor je vaste verblijf regelt in het woonland en een pand in het buitenland is ook voor een bank moeilijker te verhandelen.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Peter Jansens
- Poster rang 2

Misschien is het pand 'an sich' wel geen 750 000 Euro waard (of toch voor de bank niet), maar rekent de verkoper de extra toegevoegde waarde van de twee handelspanden (B&B en taxi's) erbij. Maar dan houdt Marianne's commentaar geen steek dat het een goede en winstgevende investering is.
Een andere optie is dat de bank de netto verdiensten van de Z&Z heeft nagekeken en dat daaruit gebleken is dat Rosa te weinig verdient om de lening af te betalen. ik heb even de online woonkrediet simulatie van Axa gecheckt en voor 750.000 Euro lening betaal je maandelijks haast 5000 Euro (op 20 jaar). Niet vergeten dat de opbrengst van de Z&Z naar twee vennoten gaat (denk ik toch) dus de Z&Z zou dan zo'n 10000 Euro netto winst moeten maken, per maand... Rosa's plan was onuitvoerbaar van in het begin.
Niet nadenken, Jansens, slecht voor het Thuisvermaak.

Een andere optie is dat de bank de netto verdiensten van de Z&Z heeft nagekeken en dat daaruit gebleken is dat Rosa te weinig verdient om de lening af te betalen. ik heb even de online woonkrediet simulatie van Axa gecheckt en voor 750.000 Euro lening betaal je maandelijks haast 5000 Euro (op 20 jaar). Niet vergeten dat de opbrengst van de Z&Z naar twee vennoten gaat (denk ik toch) dus de Z&Z zou dan zo'n 10000 Euro netto winst moeten maken, per maand... Rosa's plan was onuitvoerbaar van in het begin.
Niet nadenken, Jansens, slecht voor het Thuisvermaak.
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- Amiche
- Poster rang 2

De verkoper mag de toegevoegde waarde alleen in rekening brengen als de nieuwe eigenaar deze bedrijven ook intact wil laten - of zelf overnemen of de verhuur overnemen. Een koper hoeft ze niet te accepteren, tenzij dat nadrukkelijk in het huurcontract is overeengekomen.
De bank zou in dit geval de onroerend goed waarde alsmede de bedrijfsomzet mee kunnen laten wegen, dus zelfs als beide in de koopprijs zitten zou dat reeel zijn, want de koper zou ook de uitbater zijn van de bedrijfsvoering. Als enkel het pand zoveel waard is (en vergeet niet dat de grondprijs hier ook belangrijk is - ik weet niet hoe groot het perceel is, maar het ligt ook nog eens mooi enzo) dan geldt inderdaad voor de aflos wel hoeveel hun inkomen is uit de bedrijven - en dan denk ik vooral hun persoonlijke inkomen en minder de omzet - tenzij ze het helemaal als bedrijfslening zouden krijgen, maar dat is tegenwoordig heel moeilijk.
Maar ik denk ook dat ze nooit genoeg zouden verdienen met 2 toch vrij kleine bedrijfjes en de andere schulden die ze nog hebben - ze moesten tenslotte ook al lenen om daarin te investeren. En dan hebben ze nog geld verloren aan die brouwerij business. Nee, goede zakenmensen zijn ze geen van allen,
...... en Peter, je hebt helemaal gelijk, over dit soort scenario's moet je eigenlijk niet teveel nadenken en zeker niet gaan doorrekenen
hi hi
De bank zou in dit geval de onroerend goed waarde alsmede de bedrijfsomzet mee kunnen laten wegen, dus zelfs als beide in de koopprijs zitten zou dat reeel zijn, want de koper zou ook de uitbater zijn van de bedrijfsvoering. Als enkel het pand zoveel waard is (en vergeet niet dat de grondprijs hier ook belangrijk is - ik weet niet hoe groot het perceel is, maar het ligt ook nog eens mooi enzo) dan geldt inderdaad voor de aflos wel hoeveel hun inkomen is uit de bedrijven - en dan denk ik vooral hun persoonlijke inkomen en minder de omzet - tenzij ze het helemaal als bedrijfslening zouden krijgen, maar dat is tegenwoordig heel moeilijk.
Maar ik denk ook dat ze nooit genoeg zouden verdienen met 2 toch vrij kleine bedrijfjes en de andere schulden die ze nog hebben - ze moesten tenslotte ook al lenen om daarin te investeren. En dan hebben ze nog geld verloren aan die brouwerij business. Nee, goede zakenmensen zijn ze geen van allen,
...... en Peter, je hebt helemaal gelijk, over dit soort scenario's moet je eigenlijk niet teveel nadenken en zeker niet gaan doorrekenen
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
-
exsencon
- x 435
Nee, het Thuis-rekenen en koop/verkoop, rechtzaken en leeftijd zijn nooit de sterkste kanten geweest van Thuis en dan druk ik me nog zacht uit.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Die gaat nooit naar Polen verhuizen met zijn toverheks .....
0 x