Wat vind/vond je van de seizoensfinale?

Mona'ke
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Wat vind/vond je van de seizoensfinale?

Bericht door Mona'ke »

Diegenen die het niet goed vonden: Verwachten jullie spannende actiescènes?
(Is niet als "verwijt" bedoeld hoor, eerder uit interesse wat jullie verwachten van een seizoensfinale. ;) )

Ik heb het deze morgen (was gisterenavond niet thuis) bekeken en ik vond het een goede aflevering. Vorig jaar wist je wie het gedaan had, ook al probeerde de VRT ons nog van gedacht te doen veranderen in de media. Dit jaar zou ik het echt niet weten wie Luc heeft aangevallen. Het is, zoals iemand al aanhaalde, een spelletje Cluedo geworden. En pas in september/oktober weten we wie het gedaan heeft.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Net zoals met Mike zal het nooit uitkomen wie het gedaan heeft.

Wij, als kijker zullen het wel vernemen, via flashbacks of zo, maar de échte dader zal er mee wegkomen, want zoals het heet is Luc een smeerlap en verdient hij het om neergemept te worden... :lol:

Wat ontbrak was toch wel spanning, onverwachte gebeurtenissen, wendingen...

Je zag toch wel al op kilometers aankomen dat iemand Luc iets zou aandoen, daar werd toch al de hele week naartoe gewerkt. Uitspraken als "iemand moet die smeerlap een lesje leren" waren toch al heel de week aanwijzingen. Ook de bijplots waren voorspelbaar. Dat Tim bijvoorbeeld zou ontdekken dat Femke zwanger was, dat kon je toch op voorhand raden...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Tiboko schreef:Net zoals met Mike zal het nooit uitkomen wie het gedaan heeft.
Wat bedoel je hier mee?
0 x
thuisfan4life99
Nog geen rang

Bericht door thuisfan4life99 »

Het is toen bij Mike wel uitgekomen dat het Eric was, dacht ik.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ja, bij de Mike wisten we het al na 2-3 episodes, in het geval van Luc gaat ons dat op zijn minst 3 maanden kosten! Moet er geen zand zijn zeggen ze bij ons!
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Hebben jullie na de aftiteling nog verder gekeken ? Want daar werden al de "verdachten" van de aanslag op Luc op een rijtje voorgesteld.

Die predictor, ik zou er nooit opgekomen zijn, maar mijn dochter voorspelde het wel. Waarom zijn mensen soms zo slordig om bezwarend bewijs te bewaren ?

Ik vond de aflevering best te pruimen. Geen groot spektakel met uitslaande branden, auto overreden door camion, geen stuntmannen (het zal aan de besparing liggen). Tja, één grote cliffhanger (wie klopte Luc de kop in ? ) en van wie is Femke zwanger ? Ik had ook gedacht dat Tim Peter en Femke ging confronteren met het bewijsstuk. Maar ja, wie heeft Luc toegetakeld of beter gezegd wie niet ? :lol: Misschien tijdj voor een poll hier op het forum.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

martha schreef:Die predictor, ik zou er nooit opgekomen zijn, maar mijn dochter voorspelde het wel. Waarom zijn mensen soms zo slordig om bezwarend bewijs te bewaren ?
Slimme dochter heb jij! Maar zo slordig dat kan alleen maar in Thuis. :angel:
0 x
Valda
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Valda »

Ik moest er ineens aan denken: indertijd is Luc ook weggekomen met de moord op Freddy, maar wij als kijker wisten het wel...
0 x
tomorrow is another day...
Branaaa
Nog geen rang

Bericht door Branaaa »

Wat ik wel grappig vond was, dat Simonneke liep op het einde :) zou ze haar stok in de kast mogen leggen?
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Helemaal niet, zij heeft Luc een mep met hare stok gegeven, heeft hem weggegooid en dan een parapluke gepakt. Zo is het. :whistle:
0 x
Branaaa
Nog geen rang

Bericht door Branaaa »

:lol: ahjaa, juist was ik vergeten... :lol:
0 x
pica
Nog geen rang

Bericht door pica »

De dader kan ook de koper zijn die luc zijn pand koopt. dus mischien toch geen bram, Thibo,frank of eddy, natuurlijk is Tim woedend en gat die de kleine opvoeden van peter? Luc leeft nog dat is zeker, maar ja wie heeft er al die jaren nu nog niet eens kritiek gelegen van alle personages? iedereen al geloof ik,
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ik vond het eigenlijk totaal niet zo voorspelbaar als velen zeggen :shock:

Het leek erop (voor mij althans) dat Luc erin geslaagd was om na Julia, ook Lowie te kunnen overtuigen dat hij toch niet zo slecht was. Lowie zijn koffer was al gepakt, hij had al zijn brief geschreven, klaar om met Luc mee te gaan.

Ik ging er van uit dat ze allen, nadat ze eindelijk Bram en Jana de ogen geopend hadden, zouden proberen te verhinderen dat Luc wéér eens kon ontsnappen.

Maar toen kwam plots de totale omwenteling dat Jana RUIM OP TIJD bij Lowie kwam binnenvallen.

Pas toen ze de kerk binnenliepen en tibo met bloed aan zijn handen, kon ik wel voorstellen dat er iets met Luc aan de hand was (wat niet wil zeggen dat ik tibo verdenk) en dat het niet meer zou eindigen als luc in de luchthaven ofzo.

Ik vond het best wel een goede aflevering maar misschien is dat omdat ik nog niet zo lang naar thuis kijk en dat ik vooral met weinig verwachtingen kijk. Als je daar al jaren naar kijkt en telkens hoopt op iets mega-spectaculair, kan je misschien ontgoocheld raken
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Voor mij hoeft een seizoensfinale niet spectaculair te zijn - liever die van vrijdagavond, dan die met de nepbrand in Ter Smissen.
Of iemand die aangereden wordt (wat ook niet meer origineel is, wegens al twee keer seizoens-cliffhanger)

Ik was best tevreden met wat ik gezien heb - dat het voorspelbaar was, daarvoor is het een soap.
En hou ik wel van whodunits. :thumbup:
0 x
Sans
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sans »

Die nepbrand van Ter Smissen was serieus nep.. Je zag dat zo hard. Belabberde fx. Ze hadden al beter echt een gebouw/set in brand gestoken. :lol: Het realisme was ver te zoeken. Het deed de scene allesbehalve eer aan.
0 x
Gesloten