Tiboko schreef:Is toch wel bizar, iedereen kan daar zomaar in hun huiskamer binnenlopen. "Wat doe jij hier, kan je niet kloppen?" zei ze onlangs tegen Courtois. Die had dus ook al niet moeten aanbellen. Het verbaast me eigenlijk dat huize Bastiaans niet regelmatig leeggeroofd wordt, de deur staat er altijd openranske schreef:Judith zag de situatie en liep zonder gene naar de keuken, zette luistervinkend thee.
Marianne, koop haar een theesetje voor in de dokterskamer. Desnoods een thermos.
Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1076
Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)
0 x
-
exsencon
- x 435
Thee in een thermos, na een paar uur...bah!ranske schreef:Judith zag de situatie en liep zonder gene naar de keuken, zette luistervinkend thee.
Marianne, koop haar een theesetje voor in de dokterskamer. Desnoods een thermos.
Maar het is wel zo dat iedereen daar om de haverklap kan binnenwaaien. Eigen aan Thuis denk ik.
0 x
-
ranske
- Poster rang 4

Dat theesetje meende ik echt, met die thermos bedoelde ik laconiek als Judith geen tact heeft om zich even
terug te trekken in situaties als deze,verdient ze een thermosfles. In Marianne's plaats gaf ik haar een.
terug te trekken in situaties als deze,verdient ze een thermosfles. In Marianne's plaats gaf ik haar een.
0 x
-
tvx1
- x 435
En het enige wat ze dus moeten doen om dit op te lossen is in de gang de tussendeur tussen de deur van de wachtkamer en de deuren van de spreekkamer en die van de privé sluiten en de de klink aan de zijde van de inkom er af nemen.exsencon schreef:Thee in een thermos, na een paar uur...bah!ranske schreef:Judith zag de situatie en liep zonder gene naar de keuken, zette luistervinkend thee.
Maar het is wel zo dat iedereen daar om de haverklap kan binnenwaaien. Eigen aan Thuis denk ik.
0 x
-
exsencon
- x 435
Veel te moeilijk voor Thuis. Tenandere Geert zou niet meer kunnen binnenkomen om haar brilleke af te zetten terwijl ze slaapt en nog een beetje naar haar zitten kijken. 
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Marianne tegen Nancy: kom maar terug als ik wat beter gezind ben!
Waarop Nancy stilletjes gromde: wanneer zal da zijn?

Waarop Nancy stilletjes gromde: wanneer zal da zijn?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
tvx1
- x 435
Dat zou hij wel kunnen, want vanuit de spreekkamer zou je nog altijd naar de privé kunnenexsencon schreef:Veel te moeilijk voor Thuis. Tenandere Geert zou niet meer kunnen binnenkomen om haar brilleke af te zetten terwijl ze slaapt en nog een beetje naar haar zitten kijken.
0 x
-
Taliver67
- Poster rang 1

Hopelijk betaalt ze Nancy dan wel voor de uren dat ze haar heeft buiten geshot, want ze is toch maar een rare werkgever hoor. Ik zou mijn baas wel eens willen horen zeggen, dat ik terug naar huis mag omdat hij slecht gezind is.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1719
- x 2656
Da's een van de nadelen van zwartwerk natuurlijk...Taliver67 schreef:Hopelijk betaalt ze Nancy dan wel voor de uren dat ze haar heeft buiten geshot, want ze is toch maar een rare werkgever hoor. Ik zou mijn baas wel eens willen horen zeggen, dat ik terug naar huis mag omdat hij slecht gezind is.
Geen werk = geen loon.
En geen werkzekerheid.
0 x
-
Devilex
- Poster rang 1

- satine
- Poster rang 5

- x 1719
- x 2656
Als ze met dienstencheques zou werken, moet ze die dan niet eerst 'inleveren'?
Of kan ze daar meteen mee naar de winkel om eten te kopen?
Ik ken dat systeem namelijk alleen van naam - heb er helemaal geen ervaring mee...
Of kan ze daar meteen mee naar de winkel om eten te kopen?
Ik ken dat systeem namelijk alleen van naam - heb er helemaal geen ervaring mee...
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Ik denk niet dat Nancy met dienstencheques werkt hoor.
Dienstencheques moet je eerst inleveren bij het dienstenchequebedrijf (bijvoorbeeld Familiehulp) en je krijgt je loon dan op je rekening gestort zoals een gewone werknemer. Je kan met dienstencheques niet zo maar naar de winkel, anders zou het systeem gemakkelijk te misbruiken zijn: je koopt zelf dienstencheques aan, aan 8,5 euro per stuk. Je trekt er mee naar de winkel en koopt er daar voedingswaren mee en dan breng je die in in de belastingen en krijg je ongeveer 3,5 euro per uitgegeven cheque teruggestort. Dus met 10 cheques koop je dan voor 85 euro aan eten en je betaalt eigenlijk maar 50 euro, dat zou John Crombez van de fraudebestrijding niet leuk vinden
Dienstencheques moet je eerst inleveren bij het dienstenchequebedrijf (bijvoorbeeld Familiehulp) en je krijgt je loon dan op je rekening gestort zoals een gewone werknemer. Je kan met dienstencheques niet zo maar naar de winkel, anders zou het systeem gemakkelijk te misbruiken zijn: je koopt zelf dienstencheques aan, aan 8,5 euro per stuk. Je trekt er mee naar de winkel en koopt er daar voedingswaren mee en dan breng je die in in de belastingen en krijg je ongeveer 3,5 euro per uitgegeven cheque teruggestort. Dus met 10 cheques koop je dan voor 85 euro aan eten en je betaalt eigenlijk maar 50 euro, dat zou John Crombez van de fraudebestrijding niet leuk vinden
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- satine
- Poster rang 5

- x 1719
- x 2656
Thanks voor de toelichting Crackers!
Ik vond die scène waar Geert in de zetel naar de slapende Marianne gaat zitten kijken zooo griezelig!
Het was waarschijnlijk bedoeld als romantisch/vertederend, maar bij mij zou het toch niet in goede aarde vallen als ik wakker werd en mijn ex zou naar mij zitten staren!
Ik vond die scène waar Geert in de zetel naar de slapende Marianne gaat zitten kijken zooo griezelig!
Het was waarschijnlijk bedoeld als romantisch/vertederend, maar bij mij zou het toch niet in goede aarde vallen als ik wakker werd en mijn ex zou naar mij zitten staren!
0 x
-
exsencon
- x 435
Je kunt Geert toch niet verdenken van oneerlijke bedoelingen. Tenandere hij is daar practisch dagelijks aanwezig.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1719
- x 2656
Dat heb ik ook niet gezegd, maar ik zou het heel griezelig vinden, moest er iemand naar mij zitten staren als ik wakker wordt.
Zeker als ik dat niet verwacht, gelukzalige glimlach of niet...
Zeker als ik dat niet verwacht, gelukzalige glimlach of niet...
0 x