Emma Van Damme (Elise Roels)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Ilsemieke
Nog geen rang

Re: Emma Van Damme (Elise Roels)

Bericht door Ilsemieke »

Het gedrag van haar moeder heeft invloed op haar leven. En dat zijn al 2 mannen die tegelijkertijd achter haar moeder aanzitten. Tuurlijk dat een meisje van 13 daarvan in de war geraakt en haar in het oog houdt.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Goed punt, Ilsemieke
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Sorry, maar dat kind is 13!!!
Die moet zich met haar vriendinnen bezig houden, niet met het feit dat haar moeder twee 'geïnteresseerde mannen' op afstand houdt.

En natuurlijk is Emma overstuur, maar de toon die ze aanslaat tegen haar moeder en de verwijten die ze haar maakt, vind ik niet kunnen.
En ik zou daar wel iets van zeggen, moest het mijn dochter zijn. (Op een vriendelijke manier, dat wel.)
Ook volwassenen hebben recht op een eigen leven en zij mogen gerust 'nee' zeggen om te vermijden dat ze zich in iets storten dat toch niet werkt. (haar huwelijk met Kurt).
Het besluit van Emma, dat het Judith was die haar papa ongelukkig maakt, was wel kort door de bocht.

Verder weet ik best dat Emma de laatste tijd al heeft wat heeft doorgemaakt: ze komt uit een ander werelddeel, haar ouders zijn nog niet zo lang uiteen, vader met nieuwe vriendin en veel ruzie (ondertussen ook al 'ex'), nieuwe school en nieuwe vriendjes en dan nu haar vader die in voorhechtenis zit...

Maar dat neemt niet weg dat ze niet 'bijgestuurd' mag worden en zomaar mag zeggen wat ze wil.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ja,je zegt het zelf hé. Dat Emma uit haar krammen schiet kan ik begrijpen, ik zou zelfs zeggen dat het tegendeel me zou verwonderen want dan zou het wel een heel koude vis zijn voor haar 13 jaar.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Emma slaat niet met deuren, wordt niet onhandelbaar vanwege dat probleem. Neen, ze praat open en ernstig over haar gevoelens met mama.Nu kan Judith helpen door Emma meer inzicht te geven dat het leven ingewikkelder in elkaar zit dan dat zo een kind zich dat nog voorstelt. Dat " in de kiem smoren " of onderdrukken zou pas erg zijn.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

ranske schreef:Emma slaat niet met deuren, wordt niet onhandelbaar vanwege dat probleem. Neen, ze praat open en ernstig over haar gevoelens met mama.Nu kan Judith helpen door Emma meer inzicht te geven dat het leven ingewikkelder in elkaar zit dan dat zo een kind zich dat nog voorstelt. Dat " in de kiem smoren " of onderdrukken zou pas erg zijn.
Dus een tiener die haar moeder ijskoud verwijt dat het HAAR schuld is dat haar vader ongelukkig is terwijl HIJ de foute keuzes maakt(e) is ok, als er maar niet met de deuren geslagen wordt? :denk:
En ik hoop dat dit gesprek nog een vervolg krijgt, maar dat heb ik tot hiertoe niet gezien - vandaar mijn (eerdere) reacties.
exsencon schreef:Ja,je zegt het zelf hé. Dat Emma uit haar krammen schiet kan ik begrijpen, ik zou zelfs zeggen dat het tegendeel me zou verwonderen want dan zou het wel een heel koude vis zijn voor haar 13 jaar.
Ik zeg dat ik haar kan begrijpen, maar ze hoeft zo geen toon aan te slaan en even gauw te beslissen dat haar moeder opnieuw voor haar vader moet kiezen, hoe graag ze dat ook zelf wil.
Of mag haar moeder binnen een paar jaar dan ook voor HAAR beslissen met wie ze een relatie moet hebben?
Met een ex-vriendje dat haar bedrogen heeft maar daarna de breuk moeilijk kan verwerken, bijvoorbeeld? :razz:
0 x
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

Een tiener heeft alleszins niet het recht om volwassenen de les te spellen :mrgreen: nog véél te groen achter de oren :mrgreen:

ik vind het heel normaal dat Emma haar papa én mama graag ziet maar daarom moet ze die twee niet kost wat kost weer bijeen proberen te krijgen als ze dat niet allebei willen

zoals Satine terecht opmerkt, zal Emma het over enkele jaren ook niet op prijs stellen als mama zich met haar partnerkeuze bemoeit ;)
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Het gaat hier wel over nu hé. Ge gaat toch niet aan een tiener vragen wat ze eventueel over een paar jaar zou kunnen meemaken,komaan zeg. Het enige wat ik zeg is dat ik het mooi vind dat ze hare papa verdedigt,that's all. Ik begrijp de commotie niet.
0 x
OFWGKTA
x 435

Bericht door OFWGKTA »

IK krijg het op mijn systeem van die Emma. Dan is haar broer een pak leuker.
0 x
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

exsencon schreef:Het gaat hier wel over nu hé. Ge gaat toch niet aan een tiener vragen wat ze eventueel over een paar jaar zou kunnen meemaken,komaan zeg. Het enige wat ik zeg is dat ik het mooi vind dat ze hare papa verdedigt,that's all. Ik begrijp de commotie niet.
ze mag haar papa verdedigen maar ze moet ook aanvaarden dat ze haar papa niet moet opdringen aan haar mama
ik vind dat Emma nogal dikwijls te veel noten op haar zang heeft :crazy:
zo'n eigenwijs schepsel!
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ze zegt gewoon wat ze voelt wat ze moet zeggen en op de manier van een 13-jarige. Ik heb heus wel heel andere dingen gezegd toen ik haar leeftijd had! :mrgreen:
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Kan dat kind nu echt niet een kleín beetje minder truttig overkomen?
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Lazylady schreef:Kan dat kind nu echt niet een kleín beetje minder truttig overkomen?
Het is erg!

En elk kind van die leeftijd komt thuis met zijn of haar zwemzak (als je die al geen drie weken op school laat rond slingeren tot er paddestoelen op groeien :mrgreen: ) en gooit die in de eerste beste hoek tot je mama zegt: hang eerst eens je zwemgerief uit! Niet zo bij Emma dus, die zegt net op het moment dat er taart wordt geserveerd: neen, ik ga eerst mijn zwemgerief te drogen hangen :wtf: Dat kind is ziek haar moeder zou haar beter eens grondig onderzoeken.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Crackers schreef:
Lazylady schreef:Kan dat kind nu echt niet een kleín beetje minder truttig overkomen?
Het is erg!

En elk kind van die leeftijd komt thuis met zijn of haar zwemzak (als je die al geen drie weken op school laat rond slingeren tot er paddestoelen op groeien :mrgreen: ) en gooit die in de eerste beste hoek tot je mama zegt: hang eerst eens je zwemgerief uit! Niet zo bij Emma dus, die zegt net op het moment dat er taart wordt geserveerd: neen, ik ga eerst mijn zwemgerief te drogen hangen :wtf: Dat kind is ziek haar moeder zou haar beter eens grondig onderzoeken.
Maar allee! Wat is daar nu verkeerd aan ? Ik zou zelf blij zijn als mijn dochter daar uit eigen beweging aan denkt en ik het niet eerst 20x moet herhalen. Er bestaat echt wel kinderen (en ja ook pubers) die zich gedragen, hoor !
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

tvx1 schreef:Maar allee! Wat is daar nu verkeerd aan ? Ik zou zelf blij zijn als mijn dochter daar uit eigen beweging aan denkt en ik het niet eerst 20x moet herhalen. Er bestaat echt wel kinderen (en ja ook pubers) die zich gedragen, hoor!
Ik vind het ook goed dat ze zelf aan die dingen denkt, maar waarom zo'n truttig gedrag?
0 x
Plaats reactie