Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door Devilex »

Bas4444 schreef:Gisteren stonden Rosa, Waldek en (de wijkagent) Tim in de badkamer, waar Jana was flauwgevallen van die CO-vergiftiging. Dat kan toch niet? Of wel?
Waarom zou dat niet kunnen? CO-bron is weg en de ruimte is ondertussen verlucht.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Volgens mij kan het helemaal geen kwaad om in die ruimte te staan, als de boiler is uitgeschakeld...
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Ik dacht gisteren dat de deur van de ziekenhuiskamer smaller was dan Jana's bed... het zag me er tenminste een gewone deur uit en niet een brede ziekenhuisdeur... excuus als ik me miskeken heb... (effe terugkijken zou kunnen helpen, maar ik neem Thuis niet op)
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Bas4444
Nog geen rang

Bericht door Bas4444 »

Ik vind het wel heel vreemd dat Ellen er niet bij is...
Haar dochter ligt in het ziekenhuis en ze komt niet eens...
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Bas4444 schreef:Ik vind het wel heel vreemd dat Ellen er niet bij is...
Tibo heeft haar verwittigd en ze komt zo vlug mogelijk. Ze zit in het buitenland.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
carmentje
Nog geen rang

Bericht door carmentje »

Crackers schreef:
Tibo heeft haar verwittigd en ze komt zo vlug mogelijk. Ze zit in het buitenland.
z8 vlug mogelijk ze ging het eerste vliegtuig nemen maar is gisteren maar toegekomen dat heeft dan toch nog lang geduurd ze en als ze er dan is zegt of doet ze amper iets niet geloofwaardig!
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

De afleveringen van maandag en dinsdag speelden zich af op één dag, die van woensdag en donderdag waren de volgende dag. Dus ze is eigenlijk zeer snel terug. (te snel eigenlijk, want niet ieder land of maatschappij heeft een dagelijkse vlucht naar België en ze moet voor haar werk naar afgelegen landen)
0 x
Afbeelding
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Is dat wel normaal dat op de dienst "intensieve zorgen" iedereen daar maar in en uitloopt en er blijkbaar geen speciale bezoekuren zijn ? Gisteren stonden ze zelfs met vier personen aan het bed van Jana.
0 x
pauldeboeck
Nog geen rang

Bericht door pauldeboeck »

Nergens beter dan thuis, zoals het er nu voorstaat, klopt helemaal niet: overal beter dan thuis zou beter staan naar mijn mening.
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

martha schreef:Is dat wel normaal dat op de dienst "intensieve zorgen" iedereen daar maar in en uitloopt en er blijkbaar geen speciale bezoekuren zijn ? Gisteren stonden ze zelfs met vier personen aan het bed van Jana.
Neen dat is niet normaal en niet waarheid getrouw.
Maar volgens mij is het onmogelijk voor de Thuis schrijvers om dit realistisch in beeld te brengen zoals het écht is.

In het echt - mijn vader heeft recent bijna vier weken op intensieve gelegen, en daar lig je nooit alleen.
Intensieve is een grote zaal met maximum 10 bedden en elk bed is soort van klein hokje met gordijnen rond.
En in het midden of aan kant staat grote desk - en er lopen daar tig verpleging en dokters rond de hele tijd door.
Je mag daar enkel binnen op de uren die zijn bepaald door het ziekenhuis.
Dat is dan 2 keer per dag (middag en avond) niet langer dan 1,5 uur en maximum 3 personen per patient.
Maar als je rustig bent en naar gelang welk ziekenhuis kan je wel iets langer blijven dan 1,5 uurke.
Maar buiten de vast gestelde uren kom je er niet in - behalve als de dokter het toe laat.

Yana ligt dus eigenlijk op een gewone ziekenhuis kamer en dan nog op een 1 persoonskamer (wat in werkelijkheid niet te betalen is voor een gewone mens).

Er bestaat in sommige ziekenhuizen nog wel zo iets als een intensieve doorschuif kamer - maar daar lig je ook niet alleen maar met vier - en dat is voor mensen die te goed zijn voor intensieve maar te slecht voor gewone kamer - en die verblijven dan tijdelijk daar - en ook daar heb je als bezoeker je te houden aan bepaalde uren dat je mag komen en ook niet langer dan 1,5 uurke (al zijn niet alle ziekenhuizen even streng als je stil bent).

Dus denk dat het niet te doen zou zijn voor Thuis om dit naar waarheid weer te geven, want dan zouden ze 1 een grote zaal moeten zoeken. 2 ruim 10 figuranten die patient zijn zoeken en dan nog eens per patient 2 a 3 bezoekers - en dan nog tig van verpleging - neen dat wordt te veel en te moeilijk voor Thuis om dat uit te beelden.

:bye:
0 x
carmentje
Nog geen rang

Bericht door carmentje »

carmentje schreef:
Crackers schreef:
z8 vlug mogelijk ze ging het eerste vliegtuig nemen maar is gisteren maar toegekomen dat heeft dan toch nog lang geduurd ze en als ze er dan is zegt of doet ze amper iets niet geloofwaardig!
Nee dat is niet geloofwaardig in de aflevering van gisteren kwam ze er maar 1 keer in en dat de afleveringen van maandag en dinsdag en woensdag en donderdag 1 dag waren telkens dat kan zijn maar volgende week gaan ze dan toch wel weer zeggen vorige week dus die dagen kloppen dan toch ook niet hé
0 x
Thuisverslaafd
Nog geen rang

Bericht door Thuisverslaafd »

pauldeboeck schreef:Nergens beter dan thuis, zoals het er nu voorstaat, klopt helemaal niet: overal beter dan thuis zou beter staan naar mijn mening.
hahahahaha.... Deze vind ik echt e goeke ;)
Hilarisch gewoon! Goed gevonden :thumbup:
0 x
Wat niet kan zoals het moet,moet maar zoals het kan!
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Ik ben geen wiskundeknobbel en ken niets van boekhouding maar ik snap nogal niet hoe Luc winst kon maken met de nepspullen, Frank & Eddy wel, omdat ze hun 'baas' oplichtten, maar Luc, die licht toch gewoon zijn eigen portemonnee op?

Voorbeeldje:
Merkboiler: aankoopprijs: 600 Euro, verkoopsprijs: 900 Euro, winst 300 Euro voor Sanitechniek, wit in de boekhouding.
Nepboiler: aankoopprijs: 150 Euro.

Frank & Eddy kopen een nepboiler, plaatsen die en verkopen dan de merkboiler op de zwarte markt, waar ze waarschijnlijk niet meer dan 300 Euro krijgen. Omzet: 300 Euro, kost 150 Euro, Winst 150 Euro, wel erg weinig om er iemands leven voor op het spel te zetten en ik zie je er zo niet direct een cruise mee boeken.

Maar met Luc erbij verandert dit plaatje enigszins.
Omzet:
wit: 900 Euro voor de boiler aan Sanitechniek, dit is geen omzet te verdelen onder de drie kompanen want firmageld
zwart: nog steeds 300 Euro van de verkoop op de zwarte markt
Aankoop:
wit: 600 Euro, nog steeds in de boekhouding terug te vinden
zwart: 150 Euro

De theoretische winst is nu weliswaar 900 + 300 -600 - 150 of 450 Euro ipv 150, maar ik vermoed niet dat Luc zijn 'witte' winst van 300 Euro uit de boekhouding zal willen weggommen. Er is dus nog altijd maar 150 Euro winst...

Misschien is er hier wel een slimme mens die me wil uitleggen hoe je hiermee miljonair kan worden?
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Taliver67 »

Ik niet, met al die cijfertjes die me hier rond de oren vliegen, wordt het zwart-wit voor mijn ogen. Mijn verstand over wiskunde is een diep zwart gat :D
0 x
ecirvers
x 435

Bericht door ecirvers »

Die mail die Lynn gestuurd heeft, dat moet toch te traceren zijn dat zij die gestuurd heeft. Is volgens mij al eens eerder gedaan.
0 x
Plaats reactie