Game Of Thrones - 2BE

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Re: Game Of Thrones - 2BE

Bericht door Nickos »

lord F. schreef:Ja, tegenwoordig moet je Blu Rays kopen voor de extra's. :)
Dat is ook waar. En daar erger ik mij soms wel aan. Bij Game of Thrones valt het verschil qua extra's tussen de dvd en de blu-ray release nog mee, maar ook daar bevat de blu-ray extra's die de dvd's niet bevatten. De dvd's zijn dan ook wel goedkoper (maar dat is meestal zo.)
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Kan iemand mij misschien is uitleggen wat een Blu-ray precies is ? Is de kwaliteit beter dan DVD of zijn er nog andere voordelen ? De laatste keer dat ik een DVD kocht moet al een paar jaar geleden zijn ...
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Scherper beeld vooral en extra lagen ofzo.
Maar ik zal er vanaf volgende maand meer over kunnen vertellen als m'n jury-opdracht erop zit en ik meer tv kan kijken. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Nickos schreef:
Poolaapje schreef:Meestal zitten er dan meer bij dan bij de boxen per seizoen. :mrgreen:
Klopt. Ik heb de box gekocht waar de afzonderlijke boxen van seizoen 1 en seizoen 2 in een mooie afgewerkte doos verzameld zitten. Hierbij zit bij de box van seizoen 2 een exclusieve disc met extra's (onder andere een making of documentaire) terwijl als je seizoen 2 afzonderlijk koopt deze disc er niet bij zit. Maar om nu te wachten tot de volledige serie af is... dat duurt nog jaren en dat geduld heb ik niet. Nu heb ik het op dvd, tegen dan heb ik waarschijnlijk een blue ray speler en dan heb ik alsnog een reden om ooit een ultieme boxset met alle seizoenen te kopen :p.
Maar ik heb alle afleveringen op schijf, in goede kwaliteit, dus ik moet niet perse zo'n box hebben nu. En als ik de extra's nu wil zien, die staan ook allemaal op youtube. Zal ook pas voor over een paar jaar zijn (hopelijk de ganse serie dan, maar dan zal GRRM fameus snel moeten beginnen pennen) dat er zo'n verzamelbox uitkomt. Ik wil gewoon zo'n mooie verzameldoos, met dezelfde lay-outs etc. ipv van een kakofonie van bv. zeven verschillende boxen. En tegen dan ben ik hopelijk het huis uit en heb ik een mooie tv en blu-rayspeler (het monster thuis is 20 jaar oud en we hebben zelfs geen dvd-speler erbij).

Is er hier eigenlijk nog iemand seizoen 3 aan het volgen? Aflevering 2 over een paar uur. :dance: :happy-cheerleadersmileygirl:
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ja, ben overgeschakeld op een Blu Ray-speler omdat mijn dvd-speler het begeven had en omdat dvd-spelers bijna niet meer verkocht worden. 8)
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

lord F. schreef:Ja, ben overgeschakeld op een Blu Ray-speler omdat mijn dvd-speler het begeven had en omdat dvd-spelers bijna niet meer verkocht worden. 8)
Maar ik neem aan dat je met Blu-ray ook 'gewone' Dvd's kan afspelen ? Maar zijn blu-rays niet een pak duurder ?
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ja, met een blu-ray kan je ook gewone dvd's spelen.
En je moet natuurlijk ook rekening houden met het feit dat een ketting maar even sterk is als de zwakste schakel: als je geen high definition tv hebt, ben je er niet veel mee vooruit.
En blu-rays zijn inderdaad duurder, maar ik leen ze gewoon... ;)
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

gewone dvd's zouden ook iets beter beeld hebben via een blu ray-speler (als je HDTV hebt natuurlijk).
Blu Ray, iets duurder dan DVD (iets van €3 duurder), maar zoals ik al zei >> DVD's hebben tegenwoordig vrijwel geen extra's meer.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

lord F. schreef:gewone dvd's zouden ook iets beter beeld hebben via een blu ray-speler (als je HDTV hebt natuurlijk).
Dat kan ik helemaal beamen... Ook ik heb een Blu-Ray speler aangeschaft omdat mijn oude speler ermee opgehouden was, en had niet verwacht dat ik daar ook wat mijn oude DVD's betreft zoveel profijt van zou hebben. In mijn speler zit een soort automatische correctie, en dat werkt echt prima! Behoorlijk scherper beeld.
Zelf kijk ik altijd naar het soort film en beslis dan of ik die voor een paar euro extra op Blu-Ray wil, of dat dit niet persé nodig is. Bij een "praatfilm" bijvoorbeeld, is het verschil/profijt lang niet zo groot als bij een actiefilm ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Ok, ik ben er nog vroeg mee, maar voor degenen die al heel erg uitkijken naar het derde seizoen op DVD of het tweede seizoen op een niet-betaalzender. Je hebt al iets om naar uit te kijken. En wees gerust, geen spoilers.

Klik
0 x
Afbeelding
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Poolaapje schreef:Ok, ik ben er nog vroeg mee, maar voor degenen die al heel erg uitkijken naar het derde seizoen op DVD of het tweede seizoen op een niet-betaalzender. Je hebt al iets om naar uit te kijken. En wees gerust, geen spoilers.

Klik
haha Luc Bosmans :D
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Poolaapje schreef:Ok, ik ben er nog vroeg mee, maar voor degenen die al heel erg uitkijken naar het derde seizoen op DVD of het tweede seizoen op een niet-betaalzender. Je hebt al iets om naar uit te kijken. En wees gerust, geen spoilers.

Klik
Het waren de beste en tegelijk ergste vijf minuten tv sinds lang. Had jij de boeken gelezen en wist je dat dit ging gebeuren? Ik zit namelijk nog maar aan boek 1 dus dit kwam echt als een complete verrassing. Ik ben er echt een paar uur niet goed van geweest! :D Maar dat is er natuurlijk zo goed aan,
Spoiler: Bekijk
Je denkt van 'Ned Stark is al gruwelijk en onterecht gestorven, Robb en Catelyn zullen wel veilig zijn, zoveel pech kan één gezin niet hebben.' Niemand weet hoe het ooit gaat aflopen, maar als kijker/lezer/fan hoop je toch dat de ganse Lannister clan een gruwelijke dood tegemoet gaat. Behalve Tyrion uiteraard. Als hij doodgaat stop ik met kijken uit protest! :D.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Klik
en ik moet nog 2 seizoenen wachten om te zien waarom ze zo verontwaardigd reageren. :mrgreen:
wel grappig om te zien. :)
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

lord F. schreef:

Klik
en ik moet nog 2 seizoenen wachten om te zien waarom ze zo verontwaardigd reageren. :mrgreen:
wel grappig om te zien. :)
Heb je enkel seizoen 1 nog maar gezien?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ja, maar zo erg is dat niet >> zit nog 2 afleveringen Boardwalk Empire en een aflevering V achter. :)
0 x
Plaats reactie