De gedachte dat Ann uit het huis zou trekken komt hier regelmatig terug, maar het is toch niet een logische stap? Zoals ik begrepen heb is het huis van Ann en Marianne samen en allebei hebben evenveel inbreng in hoe ze de ruimtes verdelen en gebruiken. Ann kan dus een afgescheiden appartement creeren b.v. als ze dat wil; en dat is ook de reden dat Mayra daar een atelier kon inrichten.
Verder is het logsich dat de arts liefst bij haar praktijk blijft wonen en haar gehechtheid aan juist die praktijk blijkt elke keer (nog van mijn vader!), dus ook aan het huis.
Ik denk dat het argument dat Ann mogelijk eruittrekt dus nooit reeel is, en menigeen heeft dat hier ook neergeschreven. Ze vindt het ook wel lekker makkelijk dat oma op Sandrine kan passen en mee helpen zorgen, dat is ook duidelijk, net zoals het overige huishouden dat gewoon doorgaat dankzij Marianne. Moeder hoeft dus niet echt bang te zijn dat ze werkelijk alleen komt te staan - in ieder geval heeft ze altijd het gezin van haar dochter en de praktijk.
Het is overigens niet huize Bastiaans, maar huize De Dekker! (ook al doet Marianne het anders voorkomen

)