Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 720
x 537

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door jessie V. »

Wat An betreft ziet ze nou niet precies wat er aan de hand is. Een weekje aan zee helpt iemand echt niet van zijn depressie af. En als ze zo door gaat met An te "helpen", maakt ze het alleen maar erger.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1069
x 595

Bericht door martha »

jessie V. schreef:Wat An betreft ziet ze nou niet precies wat er aan de hand is. Een weekje aan zee helpt iemand echt niet van zijn depressie af. En als ze zo door gaat met An te "helpen", maakt ze het alleen maar erger.
Tja, ik denk dat de meeste mensen zo zouden reageren. In feite moet de oorzaak van de depressie aangepakt worden en dat is nu wat juist voor Ann niet opgaat : ze woont in het huis waar de praktijk is en wordt iedere dag geconfronteerd met het feit dat "haar leven = dokter zijn" afgenomen werd. Marianne meent het goed en ze heeft haar flessen uitgegoten maar toch blijf ik erbij dat Marianne geen zatte fles was. Of zijn alle mensen die (dagelijks) een glaasje wijn/biertje drinken bij hun eten bvb alcoholisten ? Tja, dan mag de meerderheid van België zich zo noemen om nog maar te zwijgen over onze buurlanden.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 720
x 537

Bericht door jessie V. »

Over dat drinken van Marianne spreek ik me niet uit, hoor! En ik weet wel dat ze het nu wel goed meent met An, maar ze moet niets "doen om te helpen", want zoals ze nu doet moet het niet.
0 x
Lacrimosa
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Lacrimosa »

's morgens aan de drank, bij het eten dan nog eens en bij elke tegenslag naar de fles grijpen, dan heb je wel degelijk een alcoholprobleem. Er is nog een verschil tussen een alcoholprobleem en alcoholisme. Niet alleen de hoeveelheid die je drinkt is van tel, ook de reden, het patroon dat zich aftekent na verloop van tijd, en zoveel andere factoren spelen mee. Alcoholconsumptie wordt als beginnend problematisch beschouwd vanaf 3 eenheden per dag. Dat zijn 21 eenheden per week, 84 per maand. Ik persoonlijk vind dat ongelofelijk veel, maar wat ik er van vind doet er niet toe, dat zijn geen getallen die ik zo maar even uit mijn losse pols geschud heb...
0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Leuke foto Lacrimosa ! Ben jij dat ? Jij bent de linkse ?
0 x
Lacrimosa
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Lacrimosa »

johan1969 schreef:Leuke foto Lacrimosa ! Ben jij dat ? Jij bent de linkse ?
't Is te zien vanaf welke kant bekeken he Johan ;) Maar thnx!
0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ja, precies wat ik al dacht (nadat ik mijn ''2 cents' bij An had neergezet). Ik zie geen verschil in het gedrag van An en Marian, maar bij An wordt meteen heel zwaar doorgeboomd over depressie en kritiek op An hier en daar gezien als iedereen met depressie neerhalen e/o beschuldigen; terwijl je ook van Marian kunt zeggen dat ze zwaar depressief is en je dus begrip moet opbrengen. Maar toch wordt er vooral negatief gesproken over haar porto gebruik en toch een beetje 'eigen schuld, dikke bult' uitgesproken.
Ja zij is vreemd gegaan, dus ook zij ondervindt de konsekwenties van haar handelen. En ook zij praat niet over haar gedrag of toont oprecht berouw.
Meet men missch toch een beetje met 2 maten als het over moeder en dochter gaat. Dat vind ik dan pas echt onrechtvaardig.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Tomboy »

Misschien moeten beiden eens met Femke praten...die weet hoe je uit een diep dal kruipt en jezelf weer herpakt.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Tomboy schreef:Misschien moeten beiden eens met Femke praten...die weet hoe je uit een diep dal kruipt en jezelf weer herpakt.
HA HA HA - dat zou helemaal geweldig zijn. Beiden die zich zo ver verheven voelen boven dat domme wicht.
En wat is er niet over Fem heengegaan toen ze aan de drugs ging - weinig begrip over depressief zijn, want was tenslotte haar eigen schuld dat ze zowel Peter als het kindje kwijtraakte.
Maar Fem heeft altijd de konsekwenties aanvaard en zelfbeklag is niet iets wat ik bij haar zie; wel dat ze zichzelf konstant ondermijnt door gebrek aan zelfvertrouwen.
0 x
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Tomboy »

Misschien moeten Marianne en Ann maar eens gratis het huishouden doen voor Dzjoelia als goedmaker voor Katrien...zal vast een zeer therapeutische werking van uitgaan... :angel:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Nog beter: vrijwilligerswerk in het verzorgingshuis. ;)
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ja, ik zie haar al staan met de ballenbak "Bal 24 dames en heren bal 24" :dance:
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Sorry, probeerde een image te plaatsen, maar lukte niet. Ben er nog steeds niet achter hoe dat moet.
Edit - kan alleen als het een internet url heeft, ik begrijp het nu - jammer, want had het op de eigen pc gemaakt. Enfin, is niet belangrijk.
0 x
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Tomboy »

Eerst op photobucket zetten?
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

OK, met dank aan Peter en Tomboy --> het stelt niks voor en na de aardige tips lijkt het nog oubolliger aangezien een grapje spontaan moet ontstaan en er niet teveel over gezegd moet worden.
Maar dit kwam in me op na de post van Kwast en op deze manier kan ik meteen uploaden testen.
Afbeelding
0 x
Plaats reactie