Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Bericht door Christel »

Tsja, ik snap eigenlijk ook wel dat Ann zich momenteel niet echt geweldig voelt. Ze heeft niet alleen de dood van een patiënte op haar geweten, maar ze wordt ook nog eens elke dag met haar neus op de feiten gedrukt dat de praktijk ook zonder haar prima draait. Ze woont er tenslotte naast, dus ze krijgt zo ook niet echt de kans om het allemaal van zich af te zetten. Het is en blijft in haar ogen "de praktijk van haar vader", een soort nalatenschap, dus ik begrijp wel dat ze zich nu extra buitenspel gezet voelt.

Ergens snap ik vooral niet zo goed dat Mayra haar persé mee op stap wil nemen. Is het niet naar die prijsuitreiking, dan is het wel op restaurant. Ze zal het vast niet slecht bedoelen, maar mij lijkt het toch zo dat iemand op zo'n moment meer nood heeft aan rust en een luisterend oor, maar goed...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Lacrimosa schreef:De reacties hier zijn idd een beetje een weerspiegeling van hoe onze maatschappij in elkaar zit: je mag niet zwak zijn, of toch liefst niet te lang. Na een korte 'rouwperiode' moet je er weer staan, weer knokken en opnieuw die glimlach opzetten. Doe je dat niet, dan wordt dat afgestraft. Niet begrepen, bespot, en als het echt ZO erg is dan moet je maar hulp zoeken, bij een expert. Niet bij ons want wij worden ook depressief van het depressieve gedrag van een ander, en dan gaan we zeggen dat hij of zij ons 'erin meetrekt'. Niet te veel mokken, niet teveel zeuren, blijven lachen. Wil je ergens over praten dan kan dat wel maar hou het sober en binnenskamers. Zo gaat het helaas in dit land (en vele andere landen) tegenwoordig...
Je slaat de nagel op de kop, Lacrimosa. Ik herken die druk van "niet lang mogen rouwen" wel...
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

jessie V. schreef:Zou je niet een klein beetje in de put mogen zitten omdat je de dood van een mens op je geweten hebt en daardoor de rest van je patienten misschien kwijt raakt door je schorsing.
Over die dood van Madeleine wordt niet meer gesproken, Ann voelt zich vooral 'verongelijkt'.

Allez, dat is mijn idee.

Ik vind de band tussen Ann en Mayra ook niet echt de meest liefdevolle of warmste.
Laatst gewijzigd door johan1969 op di 05 feb 2013, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Mathilde? Wat doet de moeder van Jan en Maarten en schoonmoeder van Eva in dit topic. ;)
Madeleine zeker.

Mayra deed haar best om Ann het huis uit te krijgen. Om samen dingen te doen en om Ann haar gedachten even te verzetten.
0 x
Afbeelding
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Poolaapje schreef:Mayra deed haar best om Ann het huis uit te krijgen. Om samen dingen te doen en om Ann haar gedachten even te verzetten.
Dat is ook goed natuurlijk, maar om dan meteen naar plekken te gaan waar zoveel mensen zijn... :problem:
Misschien zou iets rustigers, zoals een flinke wandeling bijvoorbeeld, logischer zijn. Al heb ik m'n twijfels of Ann daar momenteel wél voor te porren is hoor, maar toch... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Lazylady schreef:Je slaat de nagel op de kop, Lacrimosa. Ik herken die druk van "niet lang mogen rouwen" wel...
Ja,idd als je niet meer mee kunt blijf je achter. Leve onze maatschappij!
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Nog even en ze springt van een flatgebouw
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

Kwast schreef:Nog even en ze springt van een flatgebouw
er is nog hoop, misschien heeft ze hoogtevrees ... :think:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Wallanderjunior schreef:
Kwast schreef:Nog even en ze springt van een flatgebouw
er is nog hoop, misschien heeft ze hoogtevrees ... :think:
... en er zijn geen flatgebouwen in "Thuis"... :whistle:
0 x
fresia
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door fresia »

Een goeie stamp onder Ann hare inktpot moet die hebben

Zo zielig dat ze nu doet :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik vind dat sommigen hier weinig begrip opbrengen voor de situatie van Ann - iemand die ziek is, stampen geven? :wtf: :roll: :roll:
0 x
Lacrimosa
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Lacrimosa »

Da's zoals in het wild. Het zieke of zwakke dier wordt achtergelaten, het houdt de kudde op. In sommige gevallen wordt het misschien zelfs nog extra verwond of aangevallen.
Met de mensheid is het duidelijk niet anders hoor.
0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
Lacrimosa
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Lacrimosa »

En een tikje off topic: Natuurlijk is dit 'maar' een soap maar het doet me ook een beetje denken aan de week tegen pesten die nu bezig is. Zwakke kinderen of kinderen die anders zijn worden ook uitgescholden, geschopt, geslagen, uitgelachen of zielig gevonden. Ze kunnen niet mee in de klas of tijdens sport, of ze dragen de juiste merken niet, ze hebben geen iphone, of ze mogen niet zo veel van thuis. Of misschien zijn ze wat introvert. Of ze hebben persoonlijke problemen. Waar het op neer komt: ze kunnen of willen op het een of ander vlak niet mee en worden gepest door de groep. Wat zowat iedereen op dit forum volgens mij afkeurt. Maar volwassenen doen in het echte leven exact hetzelfde... Hier is het gelukkig maar op personages uit een soap en dus zogezegd 'niet echt'. Maar hoeveel mensen durven tegen zichzelf toegeven dat hun mening hier ook weerspiegeld wordt in hun mening en reacties naar echte mensen toe? Ik roep hier niemand op het matje, tenzij mezelf misschien want ook ik vergeet het soms. Maar de depressie van Ann is wel een mooie gelegenheid om allemaal eens bij onszelf te rade te gaan en eens te overdenken waarom we reageren zoals we reageren.
Laatst gewijzigd door Lacrimosa op wo 06 feb 2013, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

fresia schreef:Een goeie stamp onder Ann hare inktpot moet die hebben
Zo zielig dat ze nu doet :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Ik ga eventjes mee off-topic met Lacrimosa.
Zo grof dat jij doet, fresia! :thumbdown: :thumbdown:
Prijs jezelf gelukkig dat je nog nooit(?) een depressie meemaakte en steek een kaars aan opdat het je nooit ofte nooit overkomt;
Ik hoorde al van iemand, die het kan weten, dat het IEDEREEN kan overkomen.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

satine schreef:Ik vind dat sommigen hier weinig begrip opbrengen voor de situatie van Ann - iemand die ziek is, stampen geven? :wtf: :roll: :roll:
Volledig akkoord met je en ook met de commentaar van Rieka. Fresia,ik kan alleen maar hopen dat je het zelf nooit meemaakt, want wie gaat je helpen dan?
0 x
Gesloten