Wallanderjunior schreef:Poolaapje schreef:Ik snap haar. Ze was kamergenote van Madeleine en Katrien was al haar favorietje voor ze in Winterlicht terecht kwam. Vind haar reactie niet meer dan normaal.
ik snap het niet en vind de reactie van Yvette ronduit onbeschoft!
en nog iets, Madeleine was niet echt de favoriet van Yvette, ze had er altijd wat op aan te merken; Yvette is een moeilijk mens ...
Ik niet, ieder zijn mening.
Het is niet omdat Yvette moeilijk doet tegen iemand dat ze iemand dood wenst, of er geen vrienden mee kan zijn. Met Frank heeft ze toch ook een haat-liefde verhouding. Maar als puntje bij paaltje komt zouden ze toch voor elkaar door het vuur gaan. Zoiets was ze ook aan het opbouwen met Madeleine, ze klaagde wel over haar, maar ze waren toch ook vriendinnen, anders zouden ze veel minder samen op de kamer zitten of geen plaats voor elkaar houden om te gaan eten en van die zaken.
Waarom Yvette Ann niet wou. Zij is verantwoordelijk voor de dood van Madeleine, hoe je het ook draait of keert. En ze heeft onder die verantwoordelijkheid proberen onderuit te raken door Katrien ervoor te laten opdraaien. Dat zijn dus twee zaken die tegen Ann spreken en de reactie van Yvette tegenover Ann uitlokte en waarom ik het begrijp.