Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- annekeHU
- Poster rang 4
Re: Wat er niet klopt in Thuis
Eigenlijk is dit een overbodige rubriek, want in Thuis is alles mogelijk! 

0 x
-
- Poster rang 5
- x 691
- x 532
Het gaat er hier eigenlijk niet om dingen te vergelijken met de werkelijkheid, dan klopt er inderdaad niet veel.
Ik denk dat het vooral om dingen gaat zoals iemand die in een bepaalde scene zijn/haar hand in het gips heeft en een paar
shots van die scene even later dat gips er niet meer is. Dat is maar een voorbeeld, hoor.
Ik denk dat het vooral om dingen gaat zoals iemand die in een bepaalde scene zijn/haar hand in het gips heeft en een paar
shots van die scene even later dat gips er niet meer is. Dat is maar een voorbeeld, hoor.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
Inderdaad, dat was de oorspronkelijke bedoeling van dit topic.jessie V. schreef:Het gaat er hier eigenlijk niet om dingen te vergelijken met de werkelijkheid, dan klopt er inderdaad niet veel.
Of iemand die thuis vertrekt met een blauwe trui aan en de volgende scène ergens binnenstapt met een rode trui.
Of een personage dat bij twee scènes binnen dezelfde aflevering een duidelijk 'tan-verschil' heeft, waar het dus duidelijk is dat de ene scène voor en de andere na de vakantie is opgenomen...
Maar nu wordt hier zoveel bij de haren bij gesleept - ik heb al heel vaak zin gehad om dit topic te sluiten.

0 x
-
- x 435
Wjd je 't voor mij niet moet laten?satine schreef: ik heb al heel vaak zin gehad om dit topic te sluiten.

0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2
Ik vind dit net de leukste thread en zoals de Engelsen zeggen 'shit in - shit out', als men in Thuis niet zoveel zou blunderen (ook tegen de werkelijkheid) zouden we hier minder kunnen klagen...
Bij nitpicken (eigenlijk: de luis in de pels zoeken) heb je verschillende onderwerpen en de meest voor de hand liggende zijn de continuïteitsproblemen, zoals een gsm die plots van model wijzigt van de ene naar de andere scene. Dit probleem kan uitgerekt worden naar verschillen tussen verschillende episodes en zelfs jaargangen: een jongetje met maar één oog dat plots terugkomt als een tiener met twee gezonde ogen om maar eens een fictief voorbeeld te geven, want zo dom zijn de scenaristen natuurlijk ook niet.
Zaken die indruisen tegen de 'suspension of disbelief' (het geloven in de verbeelding) liggen moeilijker, omdat de ene persoon wat meegaander is dan de andere. Maar dit kan leuke discussies met zich meebrengen, hoewel anderen dit natuurlijk mierenneuken zullen noemen. De adoptiediscussie (van P&P) is er zo één en ook de verschillende rechtszaken die in Thuis zijn gepasseerd en een hoogst karikaturale weergave zijn van het gerecht in Vlaanderen. Ook de politie in Thuis doet me meer denken aan de Britse jeugdreeksen van de jaren 70 dan aan de werkelijkheid...
Ik vind het alvast leuk om dergelijke dingen te melden... en hierover wat te 'zeveren'... en jullie?
Bij nitpicken (eigenlijk: de luis in de pels zoeken) heb je verschillende onderwerpen en de meest voor de hand liggende zijn de continuïteitsproblemen, zoals een gsm die plots van model wijzigt van de ene naar de andere scene. Dit probleem kan uitgerekt worden naar verschillen tussen verschillende episodes en zelfs jaargangen: een jongetje met maar één oog dat plots terugkomt als een tiener met twee gezonde ogen om maar eens een fictief voorbeeld te geven, want zo dom zijn de scenaristen natuurlijk ook niet.

Zaken die indruisen tegen de 'suspension of disbelief' (het geloven in de verbeelding) liggen moeilijker, omdat de ene persoon wat meegaander is dan de andere. Maar dit kan leuke discussies met zich meebrengen, hoewel anderen dit natuurlijk mierenneuken zullen noemen. De adoptiediscussie (van P&P) is er zo één en ook de verschillende rechtszaken die in Thuis zijn gepasseerd en een hoogst karikaturale weergave zijn van het gerecht in Vlaanderen. Ook de politie in Thuis doet me meer denken aan de Britse jeugdreeksen van de jaren 70 dan aan de werkelijkheid...
Ik vind het alvast leuk om dergelijke dingen te melden... en hierover wat te 'zeveren'... en jullie?

0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
In een soap kan je niet altijd de realiteit weergeven - dat zou bij bepaalde verhaallijnen gewoon te lang duren.
Als X iets mispeutert en die komt pas 3 jaar later voor de rechtbank, dan weten een heleboel (nieuwe) kijkers helemaal niet waar dit over gaat.
Ook een adoptieprocedure kunnen ze daarom moeilijk jaren laten aanslepen, zoals dat IRL gebeurt.
Daarover 'zeveren' heeft dan ook weinig zin.
Dat van die gsm vind ik dan wèl een mooi voorbeeld voor dit topic - niet alleen modellen verschillen wel eens, ook de inhoud van smsjes blijken te veranderen...
Maar wat het oog van Lowie betreft: daar was al niks meer van te zien toen Leontien met hem naar Mexico vertrok, ik denk dat de schrijvers soms gewoon een verhaallijn als 'afgesloten' beschouwen, zoals pakweg de nier van Marianne of de kanker van Jenny.
Daar wordt ook niet meer over gepraat en persoonlijk vind ik dat niet slecht.
Het heeft niet veel nut om daar regelmatig op terug te komen, tenzij er weer een nieuwe verhaallijn uit voortkomt.
Just my 2 cents.
Als X iets mispeutert en die komt pas 3 jaar later voor de rechtbank, dan weten een heleboel (nieuwe) kijkers helemaal niet waar dit over gaat.
Ook een adoptieprocedure kunnen ze daarom moeilijk jaren laten aanslepen, zoals dat IRL gebeurt.
Daarover 'zeveren' heeft dan ook weinig zin.
Dat van die gsm vind ik dan wèl een mooi voorbeeld voor dit topic - niet alleen modellen verschillen wel eens, ook de inhoud van smsjes blijken te veranderen...

Maar wat het oog van Lowie betreft: daar was al niks meer van te zien toen Leontien met hem naar Mexico vertrok, ik denk dat de schrijvers soms gewoon een verhaallijn als 'afgesloten' beschouwen, zoals pakweg de nier van Marianne of de kanker van Jenny.
Daar wordt ook niet meer over gepraat en persoonlijk vind ik dat niet slecht.
Het heeft niet veel nut om daar regelmatig op terug te komen, tenzij er weer een nieuwe verhaallijn uit voortkomt.
Just my 2 cents.
0 x
-
- x 435
Ik ga nog even "voortborduren" op de sms van de GSM want dat is gewoon iets dat me altijd geintrigeerd heeft en dat helemaal niet eigen is aan Thuis maar daar wel frekwent in voorkomt. Als ik een sms ontvang staat daar een datum en een uur bij. Beiden komen practisch overeen met het uurwerk van mijn GSM wat normaal is gezien er maar een paar seconden tussen verzending en ontvangst is . In Thuis en andere series is dat niet zo. Ik heb er al gezien waar het uur van de sms 2-3 uur verschilt met het uurwerk van de GSM. De meest frappante was meen ik in Zone Stad waar een sms verzonden werd op datum...2OOO terwijl de episode liep in 2008-2009! Dat is natuurlijk een pietluttig detail,maar goed het moet toch niet zoveel moeite kosten om dat te synchroniseren. Ik geef direct toe dat zo'n details mij altijd geweldig bekoren! 

0 x
-
- x 435
Ewel, ik kwam onlangs iets raars tegen: toen ik op mijn GSM bij de verzonden berichten keek, bleek dat mijn antwoord verstuurd wasexsencon schreef:Ik ga nog even "voortborduren" op de sms van de GSM want dat is gewoon iets dat me altijd geintrigeerd heeft en dat helemaal niet eigen is aan Thuis maar daar wel frekwent in voorkomt. Als ik een sms ontvang staat daar een datum en een uur bij. Beiden komen practisch overeen met het uurwerk van mijn GSM wat normaal is gezien er maar een paar seconden tussen verzending en ontvangst is . In Thuis en andere series is dat niet zo. Ik heb er al gezien waar het uur van de sms 2-3 uur verschilt met het uurwerk van de GSM. De meest frappante was meen ik in Zone Stad waar een sms verzonden werd op datum...2OOO terwijl de episode liep in 2008-2009! Dat is natuurlijk een pietluttig detail,maar goed het moet toch niet zoveel moeite kosten om dat te synchroniseren. Ik geef direct toe dat zo'n details mij altijd geweldig bekoren!
vóór het bericht waarop ik antwoordde. Ik stond perplex!
Dus: GSM en dergelijke zijn, net als de scenaristen in "Thuis" niet foutloos!
0 x
-
- Poster rang 5
- x 691
- x 532
Je zou het topic uit kunnen splitsen. De echte dingen die niet kloppen (zoals in bovenstaande berichten gemeld) de bestaande naam laten houden en een muggenzifters topic aanmaken. Maar iedereen moet dan wel goed weten waar wat moet staan, anders schieten we er nog niks mee op. 

0 x
-
- x 435
Ja maar geef toe, een sms verstuurd in 2000 die toekomt in 2008 dat is toch wel straf hé! Thuis of niet Thuis.Rieka schreef:Ewel, ik kwam onlangs iets raars tegen: toen ik op mijn GSM bij de verzonden berichten keek, bleek dat mijn antwoord verstuurd was

0 x
-
- x 435
Ik geef toe, maar 'k weiger om er wakker van te liggen.exsencon schreef:Ja maar geef toe, een sms verstuurd in 2000 die toekomt in 2008 dat is toch wel straf hé! Thuis of niet Thuis.Rieka schreef:Ewel, ik kwam onlangs iets raars tegen: toen ik op mijn GSM bij de verzonden berichten keek, bleek dat mijn antwoord verstuurd was

0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2
Wauw! Jens is nog straffer dan Jan Bardi, die tovert pintjes tevoorschijn zonder ze te tappen en nog voor de persoon die ze vraagt goed en wel uitgesproken is! (Staat er overigens wel een tap in de Frens?)
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- Crackers
- Poster rang 5
Toen Tim Femke ging af zetten aan de school was zijn haar kort geknipt. Toen hij even later thuis was met Femke en haar voorstelde om samen te studeren was het plots enorm gegroeid.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
- x 435
Dat is een doodgewone alledaagse Thuis-groeischeut!Crackers schreef:Toen Tim Femke ging af zetten aan de school was zijn haar kort geknipt. Toen hij even later thuis was met Femke en haar voorstelde om samen te studeren was het plots enorm gegroeid.

0 x
-
- Nog geen rang
Simonne zoekt een job op internet en heeft een sollicitatie dezelfde dag. Ik weet dat er nu mensen gaan zeggen dat dat muggenzifterij is maar ze hadden toch een paar dagen kunnen wachten?
0 x