In de paasvakantie van 2012 pakt Studio 100 opnieuw uit met de musical Robin Hood. Het is alweer tien jaar geleden dat deze musical opgevoerd werd.
Jelle Cleymans speelt Robin Hood, Free 'Mega Mindy' Souffriau kruipt in de huid van Marianne en Koen Crucke geeft opnieuw gestalte aan koning Jan. Peter Van de Velde keert terug als Kleine Jan en Peter Thyssen speelt de Sheriff. Walter Baele en Patrick Onzia zijn twee hilarische wachters. 'Toen ik als kleine jongen deze productie zag, had ik nooit gedacht dat ik zelf deze mooie rol zou spelen. Als kwajongen zal ik mij volledig kunnen uitleven', aldus Jelle Cleymans.
Speellijst:
van 31/03 tot 8/04 in de Elisabethzaal in Antwerpen.
28/04 en 29/04 in de Grenslandhallen in HAsselt.
26/05 en 27/05 in Kursaal Oostende.
Katja* schreef:Tof! Zo er graag naar toe gaan.Maar ja,beetje ver enzo
waar moet ik jou dan ergens situeren? Als zowel Antwerpen, als Hasselt , als Oostende een " beetje ver" is??? ... In het Noorden van Nederland, of in een ander ver buitenland?
Ik vind het al een goeie cast keuze. Free speelde ook mee in de 1ste versie, maar toen zat ze in het ensemble. Koen Crucke en Peter Van De Velde hernemen hun rol uit de 1ste versie (Koning Jan en Kleine Jan). Jelle was ten tijde van Spring al gevraagd voor de rol, maar hij weigerde. En wie is er beter als komische noot dan Walter Baele en Patrick Onzia. De enige over wie ik enige twijfel heb is Peter Thyssen als Sherrif, we weten dat hij vaak de idioot mag spelen, maar hij heeft ook al rolletjes gespeeld met een duister kantje, hopelijk hebben ze van de sherrif geen idioot gemaakt. Nu nog een ijzersterk ensemble en dit kan al niet mislopen.
Ik kan in ieder geval niet wachten tot 31 maart, want dan ga ik kijken.