Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
Sandertje
- Poster rang 1

- x 15
Re: Wat er niet klopt in Thuis
Ik vind het vooral grappig dat toen Frank met de taxis begon te rijden ze er veel gezever rond maakten dat hij een strafblad had en dus in de eerste plaats niet in aanmerking kwam voor de job. Maar anno 2012 kan Leo perfect de job aanbieden aan Guy die, hoewel vrijgepleit, een veel grotere schaduw over zich heeft hangen. Maar bon, heb al lang aanvaard dat de taxis DE manier is in thuis om laaggeschoolde figuren zonder wat talent toch aan het werk te houden. Vind het een beetje te gemakzuchtig en zou liever wat meer variatie zien in de jobs die ze uitoefenen. Waarom kunnen ze, in deze tijden, eens geen verhaallijn doen rond de frustrerende problemen van werkloosheid en een nokvolle arbeidsmarkt? Bon, ben aan het preken, maar misschien kan de thuisschrijver daar eens over nadenken.
0 x
- Nickos
- Poster rang 2

- x 1
- x 7
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het al zo dikwijls gezegd: werk vinden is in het echte leven niet zo gemakkelijk. Jonge mensen vinden onmiddellijk werk, oudere mensen vinden ook onmiddellijk werk... en dan durven die scenaristen zeggen dat ze in thuis zo realistisch mogelijk proberen te zijn...Sandertje schreef:Ik vind het vooral grappig dat toen Frank met de taxis begon te rijden ze er veel gezever rond maakten dat hij een strafblad had en dus in de eerste plaats niet in aanmerking kwam voor de job. Maar anno 2012 kan Leo perfect de job aanbieden aan Guy die, hoewel vrijgepleit, een veel grotere schaduw over zich heeft hangen. Maar bon, heb al lang aanvaard dat de taxis DE manier is in thuis om laaggeschoolde figuren zonder wat talent toch aan het werk te houden. Vind het een beetje te gemakzuchtig en zou liever wat meer variatie zien in de jobs die ze uitoefenen. Waarom kunnen ze, in deze tijden, eens geen verhaallijn doen rond de frustrerende problemen van werkloosheid en een nokvolle arbeidsmarkt? Bon, ben aan het preken, maar misschien kan de thuisschrijver daar eens over nadenken.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Misschien is de maatschappelijke boodschap dan ook dat je niet té kieskeurig mag zijn in het kiezen van een nieuwe job?Nickos schreef:Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het al zo dikwijls gezegd: werk vinden is in het echte leven niet zo gemakkelijk. Jonge mensen vinden onmiddellijk werk, oudere mensen vinden ook onmiddellijk werk... en dan durven die scenaristen zeggen dat ze in thuis zo realistisch mogelijk proberen te zijn...Sandertje schreef:Ik vind het vooral grappig dat toen Frank met de taxis begon te rijden ze er veel gezever rond maakten dat hij een strafblad had en dus in de eerste plaats niet in aanmerking kwam voor de job. Maar anno 2012 kan Leo perfect de job aanbieden aan Guy die, hoewel vrijgepleit, een veel grotere schaduw over zich heeft hangen. Maar bon, heb al lang aanvaard dat de taxis DE manier is in thuis om laaggeschoolde figuren zonder wat talent toch aan het werk te houden. Vind het een beetje te gemakzuchtig en zou liever wat meer variatie zien in de jobs die ze uitoefenen. Waarom kunnen ze, in deze tijden, eens geen verhaallijn doen rond de frustrerende problemen van werkloosheid en een nokvolle arbeidsmarkt? Bon, ben aan het preken, maar misschien kan de thuisschrijver daar eens over nadenken.
Dat we niet te veel mogen neerkijken op de job van taxichauffeur (of loodgieter)?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Nickos
- Poster rang 2

- x 1
- x 7
Misschien wel, ik zoek nu ook al een tijdje werk, ik ben absoluut niet kieskeurig maar mijn probleem is dat ik nog jong en onervaren ben. Zelfs als supermarktbediende in de colruyt vragen ze standaard twee jaar ervaring. Ik kijk zeker niet neer op een job als taxichauffeur maar ik vind het wel grappig dat Peggy en Waldek daar gewoon kunnen beginnen zonder eender welke vorm van examen te doen, terwijl Frank enkele jaren terug ervoor moest studeren. (zoals al eerder gezegd is).lord F. schreef:Misschien is de maatschappelijke boodschap dan ook dat je niet té kieskeurig mag zijn in het kiezen van een nieuwe job?Nickos schreef:Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het al zo dikwijls gezegd: werk vinden is in het echte leven niet zo gemakkelijk. Jonge mensen vinden onmiddellijk werk, oudere mensen vinden ook onmiddellijk werk... en dan durven die scenaristen zeggen dat ze in thuis zo realistisch mogelijk proberen te zijn...Sandertje schreef:Ik vind het vooral grappig dat toen Frank met de taxis begon te rijden ze er veel gezever rond maakten dat hij een strafblad had en dus in de eerste plaats niet in aanmerking kwam voor de job. Maar anno 2012 kan Leo perfect de job aanbieden aan Guy die, hoewel vrijgepleit, een veel grotere schaduw over zich heeft hangen. Maar bon, heb al lang aanvaard dat de taxis DE manier is in thuis om laaggeschoolde figuren zonder wat talent toch aan het werk te houden. Vind het een beetje te gemakzuchtig en zou liever wat meer variatie zien in de jobs die ze uitoefenen. Waarom kunnen ze, in deze tijden, eens geen verhaallijn doen rond de frustrerende problemen van werkloosheid en een nokvolle arbeidsmarkt? Bon, ben aan het preken, maar misschien kan de thuisschrijver daar eens over nadenken.
Dat we niet te veel mogen neerkijken op de job van taxichauffeur (of loodgieter)?
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

En er al aan gedacht om taxichauffeur te worden? 
Nu is het ook wel zo dat Leo bijna altijd personeelstekort heeft, net als Sanitechniek trouwens.
Dan zijn ze precies wat minder kieskeurig.
Ook wel raar >> bij Sanitechniek zaten ze op een bepaald moment vorig seizoen met 7 man >> Luc, Franky, Bram, Frank, Waldek, Eddy en Guy. Nu is het blijkbaar een kalme periode (zoals Luc eens liet vallen) terwijl ze maar met 3 man meer zijn. Is Frank er zo zeker van dat hij een goede zaak gedaan heeft met z'n aandelen?
Nu is het ook wel zo dat Leo bijna altijd personeelstekort heeft, net als Sanitechniek trouwens.
Ook wel raar >> bij Sanitechniek zaten ze op een bepaald moment vorig seizoen met 7 man >> Luc, Franky, Bram, Frank, Waldek, Eddy en Guy. Nu is het blijkbaar een kalme periode (zoals Luc eens liet vallen) terwijl ze maar met 3 man meer zijn. Is Frank er zo zeker van dat hij een goede zaak gedaan heeft met z'n aandelen?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Er wil toch niemand dat wij opgezadeld worden met ellenlange sollicitatieprocedures? 
0 x
- Nickos
- Poster rang 2

- x 1
- x 7
Het zou realistischer zijn dat hoe het nu gaat, je stapt er binnen en je word onmiddellijk aangenomen als chauffeur :p.jessie V. schreef:Er wil toch niemand dat wij opgezadeld worden met ellenlange sollicitatieprocedures?
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Laten we stellen dat Leo al blij is als er toevallig iemand langs komt die WIL rijden. Je moet ook niet willen dat alles in een soap gaat zoals in het echte leven. Som is het inderdaad al te gek, maar er moet ook eens wat kunnen passeren, dat niet HELEMAAL klopt. Anders is er voor de kijkers ook niet veel meer aan, denk ik.
0 x
-
exsencon
- x 435
Idd, het is en blijft een soap hé. En nu kun je zeggen dat werk vinden in Thuis vrij gemakkelijk gaat,ja maar wat de relaties aangaat, geef me toch maar het echte leven hoor!!!
0 x
- fan_van_marianne
- Poster rang 2

Ja moest men in thuis de periodes hanteren die bijvoorbeeld de NMBS toepast bij haar aanwervingen zou het zeer saai worden...
0 x
Intelligentie krijgt men mee, wijsheid moet men leren...
-
Lisaaa
- Nog geen rang
Dat klopt inderdaad echt niet. Als een personage werk zoekt, blijken ze bij dat bedrijf ineens veel mensen nodig te hebben. Als ze ontslag nemen, is het allemaal geen probleem. Ook bij de taxi's waren ze vroeger toch met veel meer? Een maand geleden heeft Mayra zelfs een hele tijd alleen gereden..lord F. schreef:En er al aan gedacht om taxichauffeur te worden?
Nu is het ook wel zo dat Leo bijna altijd personeelstekort heeft, net als Sanitechniek trouwens.Dan zijn ze precies wat minder kieskeurig.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
hetgeen mij wel heel onwerkelijk scheen was het feit dat die nieuwe dokter zomaar in 1 2 3 beslist om de loft te kopen , zonder eerst met haar bank te praten ...of ze moest toevallig 275.000@ op zak habben gehad .
Maar ja, 't is natuurljjk een soap .
0 x
-
Lazylady
- x 435
... En een dokter. Die kunnen het zich wel permiteren.nounake schreef:hetgeen mij wel heel onwerkelijk scheen was het feit dat die nieuwe dokter zomaar in 1 2 3 beslist om de loft te kopen , zonder eerst met haar bank te praten ...of ze moest toevallig 275.000@ op zak habben gehad .
0 x
- Thuisforum
- Administrator

- x 9
- x 63
Je kan dat misschien vreemd vinden, of je afvragen of zij er echt zo warmpjes bij zit - maar is dit is toch niet iets dat niet klopt?nounake schreef:hetgeen mij wel heel onwerkelijk scheen was het feit dat die nieuwe dokter zomaar in 1 2 3 beslist om de loft te kopen , zonder eerst met haar bank te praten ...of ze moest toevallig 275.000@ op zak habben gehad .
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ik vind het ook maar raar dat een pas gescheiden vrouw zoveel geld heeft, tenzij ze met haar man een kast van n huis van 550.000 euro had... Ik weet niet of je als dorpsdokter zoveel verdient.
0 x