Jens De Belder (Jelle Cleymans)

Gesloten
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Jens De Belder (Jelle Cleymans)

Bericht door lord F. »

€200.000,- is trouwens eigenlijk redelijk goedkoop voor zo'n zaak.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

lord F. schreef:€200.000,- is trouwens eigenlijk redelijk goedkoop voor zo'n zaak.
ja ik schrok ook van die prijs, daar kan je zeker 300-350.000 voor krijgen, 150.000 zou een beetje belachelijk zijn.

feit blijft dat het vreemd is dat Jens zo maar 150.000 te voorschijn kan toveren, zelfs al leggen zijn ouders bij.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Ofwel kan hij, op basis van geld dat hij van zijn ouders krijgt, een lening bij de bank aangaan, daar zal hij misschien meer dan €150.000 kunnen lenen, maar hij moet ook rekening houden met al die dingen die hij opnoemt die hij gaat moeten vernieuwen of vervangen. Plus nog eventuele personeelskosten. Zonder dat hij er volledig zijn broek aan scheurt.

Ben wel benieuwd wie dat uiteindelijk de Noorderzon gaat kopen.
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Crackers schreef:
lord F. schreef:€200.000,- is trouwens eigenlijk redelijk goedkoop voor zo'n zaak.
ja ik schrok ook van die prijs, daar kan je zeker 300-350.000 voor krijgen, 150.000 zou een beetje belachelijk zijn.

feit blijft dat het vreemd is dat Jens zo maar 150.000 te voorschijn kan toveren, zelfs al leggen zijn ouders bij.
Hij zal al getelefoneerd hebben met z'n ouders zeker? Nu ja, het is niet zo'n onrealistische gedachtegang van hem. Er zijn veel ouders die een groot bedrag bijpassen als hun kinderen een huis kopen (naast een lening) als "voorschot op hun erfenis". Ok, €150.000,- zal dan wel ongeveer het dubbele zijn van wat de meeste krijgen, maar we hebben het hier blijkbaar over rijke ouders. :)
Ik veronderstel dat Jens er ook nog gaat wonen?

Enfin, hij zal dus nog eens €50.000,- moeten gaan lenen wat gezien z'n rare jobevolutie niet zo simpel zal zijn.

(Bij Luc en Julia zal hij voorlopig niet moeten afkomen gezien Luc net fors geïnvesteerd heeft in Sanitechniek)
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Poolaapje schreef:Plus nog eventuele personeelskosten.
"eventuele" >> die zijn er sowieso zeker als hij de boel niet alleen draaiende gaat houden? :)
Maar laten we ervan uit gaan dat het een bloeiende zaak is en dat dat niet zo'n probleem is.

Enfin, ik zou het toch niet willen doen in zijn plaats.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

lord F. schreef: Ok, €150.000,- zal dan wel ongeveer het dubbele zijn van wat de meeste krijgen
Was dat maar waar, ik heb nooit 75.000 euro gekregen van mijn ouders hoor!

Aan degenen die inschatten dat die zaak veel meer waard is, hoe weet je zoiets, als je geen flauw idee hebt van exacte ligging en omzet? :denk:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

satine schreef:
lord F. schreef: Ok, €150.000,- zal dan wel ongeveer het dubbele zijn van wat de meeste krijgen
Was dat maar waar, ik heb nooit 75.000 euro gekregen van mijn ouders hoor!

Aan degenen die inschatten dat die zaak veel meer waard is, hoe weet je zoiets, als je geen flauw idee hebt van exacte ligging en omzet? :denk:
Je hebt de Noorderzon toch al van buiten gezien? Dat is een heel groot gebouw en nog veel grond er bij, o.a. met een loopbrugje naar de ingang en toch ook wat parking veronderstel ik. Het gebouw is nog redelijk recent. Ok, de wc's heb ik nog niet gezien maar ik kan mij moeilijk indenken dat ze er zo erg aan toe zijn als op een doorsnee dorpsschooltje. Binnen is het ook niet klein. Plaats voor 50 man zei Jens eens tegen Bram. Grote open keuken, die zaal, die veranda er bij, dat stukje bibliotheek. En het omhelst een horecazaak (waar je niet alleen iets kan drinken maar iets kan eten) én een reisbureau. En alles vernieuwd, veel renovatiewerk zie ik niet, behalve dan eventueel die wc's maar dat zal geen 50.000 euro schelen natuurlijk. En de inboedel want ik verwacht niet dat Peggy alles zal leeg halen daar.

Voor 150.000 euro heb je in een stad als Gent of Antwerpen een rijhuisje met 1 venster zonder koer. 6 miljoen Belgische frank, hoe raar ook dat is peanuts op de immobiliënmarkt de dag van vandaag, zeker voor een handelspand.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Maar het gaat over overname van de zaak alleen he, dat gebouw is daar niet bij inbegrepen.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

satine schreef:Maar het gaat over overname van de zaak alleen he, dat gebouw is daar niet bij inbegrepen.
hoezo? :-?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Als je een zaak overneemt, dan koop je ook alleen die zaak.
Daar is het gebouw niet in begrepen, de huur moet je dus nog apart betalen.

Daarom dat de grootte van dat gebouw en de grond er om heen van weinig belang zijn, de nieuwe eigenaar neemt alleen de Noorderzon over.
De handelszaak dus.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

satine schreef:Als je een zaak overneemt, dan koop je ook alleen die zaak.

Daarom dat de grootte van dat gebouw en de grond er om heen van weinig belang zijn, de nieuwe eigenaar neemt alleen de Noorderzon over.
De handelszaak dus.
zeker van? Je koopt geen onroerend goed? En je moet nog maandelijks huren dan?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Crackers schreef:
satine schreef:Als je een zaak overneemt, dan koop je ook alleen die zaak.

De handelszaak dus.
zeker van? Je koopt geen onroerend goed? En je moet nog maandelijks huren dan?
Dat ligt eraan of het handelspand ook eigendom is of niet... Ik meen me ook vaag te herinneren dat Femke het destijds inderdaad alleen maar huurde, en Peggy dus ook, maar zeker ben ik niet meer... :denk:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

200.000 euro voor de zaak PLUS het pand zelf - dàt zou pas iets zijn dat niet klopt. :mrgreen:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

satine schreef:200.000 euro voor de zaak PLUS het pand zelf - dàt zou pas iets zijn dat niet klopt. :mrgreen:
welja, ik begon al te denken om zelf zo'n soort van reisbureau te starten als dat toch zo goedkoop is. ;)
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

lord F. schreef:
satine schreef:200.000 euro voor de zaak PLUS het pand zelf - dàt zou pas iets zijn dat niet klopt. :mrgreen:
welja, ik begon al te denken om zelf zo'n soort van reisbureau te starten als dat toch zo goedkoop is. ;)
Dat zou inderdaad een koopje zijn.. :mrgreen:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten