De Waldek heeft het nogal moeilijk met onze moedertaalEvelienVDS schreef:In de aflevering van gisteren leek het alsof Waldek Mira zei in plaats van Mayra. Of misschien zegt hij haar naam altijd verkeerd? Zoals Nancy consequent Maria zegt. Het is me alleszins nog niet eerder opgevallen en ik vond het raar.
Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
MING
- Nog geen rang
Re: Wat er niet klopt in Thuis
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
-
MING
- Nog geen rang
ik heb dat idd ook wel al ergens horen vallenjohan1969 schreef:Offstage spreekt hij ook zo ! En Kasper ook !
0 x
-
dafkapin
- Nog geen rang
blijkbaar heb je Bert van Avermaet nog niet bezig gezien in Vlaanderen Vakantieland, waar hij heel duidelijk toont dat hij gewoon Vlaams spreekt, en dat Poolse accentje net een aan-uit-knopje is voor zijn rol 
0 x
-
dafkapin
- Nog geen rang
ik weet niet hoe het in het echt gaat (gelukkig nog nooit hoeven meemaken), maar ik vond het raar dat bij het 'onderzoek' naar het geld van Madeleine, de politie vragen kwam stellen aan Femke waar én Yvette, én Katrien bijstonden, die zijn in mijn ogen toch geen betrokken partij
maar ja, misschien gaat het in het dagelijkse leven ook wel zo hoor, ik vond het gewoon raar
maar ja, misschien gaat het in het dagelijkse leven ook wel zo hoor, ik vond het gewoon raar
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Op tv misschien. Ik heb hem eens horen praten op t straat, op t Zuid en daar had hij toch n raar accentje.dafkapin schreef:blijkbaar heb je Bert van Avermaet nog niet bezig gezien in Vlaanderen Vakantieland, waar hij heel duidelijk toont dat hij gewoon Vlaams spreekt, en dat Poolse accentje net een aan-uit-knopje is voor zijn rol
0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Dat was toch enkel toen de directeur van Winterlicht erbij stond om aan hem uit te leggen wat er gebeurd was. Toen de politie er was, Tim en zijn collega, stond er toch niemand extra bij behalve de directeur.dafkapin schreef:ik weet niet hoe het in het echt gaat (gelukkig nog nooit hoeven meemaken), maar ik vond het raar dat bij het 'onderzoek' naar het geld van Madeleine, de politie vragen kwam stellen aan Femke waar én Yvette, én Katrien bijstonden, die zijn in mijn ogen toch geen betrokken partij
0 x

-
EvelienVDS
- Nog geen rang
Ik vond het ook grappig hoe Simonne wakker wordt met perfect gekapt haar. Zelfs al beweegt ze 's nachts niet veel, dan nog denk ik niet dat je haar er nog zo goed uit ziet na een nachtje slapen. En als het in Thuis ook eind oktober, lijkt het me heel onwaarschijnlijk Tim en Femke in een stralend zonnetje, vroeger dan half zeven 's ochtends, naar huis wandelen...
0 x
-
Briseis
- Poster rang 1

-
Briseis
- Poster rang 1

Dat kan toch? Ze moesten allebei over een uurtje werken, pak dat dat om 9u is, het uur waarop veel mensen beginnen, dan is het om 8u toch al licht in oktober. Ik vertrek om 8u met de fiets en ik heb nog nooit mijn lichten moeten aandoenEvelienVDS schreef:k vond het ook grappig hoe Simonne wakker wordt met perfect gekapt haar. Zelfs al beweegt ze 's nachts niet veel, dan nog denk ik niet dat je haar er nog zo goed uit ziet na een nachtje slapen. En als het in Thuis ook eind oktober, lijkt het me heel onwaarschijnlijk Tim en Femke in een stralend zonnetje, vroeger dan half zeven 's ochtends, naar huis wandelen...
0 x
-
MING
- Nog geen rang
Ik irriteer me mateloos aan de amateuristische, onwaarschijnlijke manier waarop "de politie" vertolkt is in Thuis.dafkapin schreef:ik weet niet hoe het in het echt gaat (gelukkig nog nooit hoeven meemaken), maar ik vond het raar dat bij het 'onderzoek' naar het geld van Madeleine, de politie vragen kwam stellen aan Femke waar én Yvette, én Katrien bijstonden, die zijn in mijn ogen toch geen betrokken partij
Een overduidelijk gebrek aan research en field knowledge. De werkwijze van Tim zou in 'real life' sowieso leiden tot direct ontslag vanwege indiscretie en belangenvermenging.
Zo zien we idd bijvoorbeeld Tim en zijn collega Femke ondervragen op verdenking van diefstal, terwijl Tim een relatie heeft met Femke.
Ik vind ook dat sinds hij flik is ze hem veel te veel gebruiken. Er kan geen week voor bij gaan of "den Tim" staat op een zijn deur te bonken, en volgens mij gaat hij slapen met zijn uniform aan of het scheelt toch niet veel. Het kostuum dat Tim aanhad op de date met Femke leek me sterk overdreven en begin me stilaan af te vragen welke rang Tim eigenlijk heeft. Voor zijn leeftijd vind ik hem nogal veel te zeggen hebben bij de politie.
0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Over de vraag van de rang. Ik denk een niveau hoger dan gewoon inspecteur, want toen hij nog met Gitta verkeerde was er rivaliteit tussen hen over wie er de promotie ging binnenrijven. En er zitten twee sterren op zijn kostuum, bij het naamplaatje, als je erop let.
En over de rest. Thuis is een soap en die zijn niet echt gekend om zeer waarheidsgetrouw te zijn op dat vlak. Guy is ook vrijgesproken geweest ondanks de bewijzen tegen hem, wat ook niet realistisch was en Femke is er ook zonder gevangenisstraf vanaf gekomen voor haar vluchtmisdrijf. Dus Justitie in het algemeen wordt niet goed voorgesteld.
Erger je er gewoon niet te veel aan, want anders is je kijkplezier eraf.
En over de rest. Thuis is een soap en die zijn niet echt gekend om zeer waarheidsgetrouw te zijn op dat vlak. Guy is ook vrijgesproken geweest ondanks de bewijzen tegen hem, wat ook niet realistisch was en Femke is er ook zonder gevangenisstraf vanaf gekomen voor haar vluchtmisdrijf. Dus Justitie in het algemeen wordt niet goed voorgesteld.
Erger je er gewoon niet te veel aan, want anders is je kijkplezier eraf.
0 x

- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Als ik me niet vergis hebben Tim en Femke (nog) geen relatie...MING schreef:Ik irriteer me mateloos aan de amateuristische, onwaarschijnlijke manier waarop "de politie" vertolkt is in Thuis.dafkapin schreef:ik weet niet hoe het in het echt gaat (gelukkig nog nooit hoeven meemaken), maar ik vond het raar dat bij het 'onderzoek' naar het geld van Madeleine, de politie vragen kwam stellen aan Femke waar én Yvette, én Katrien bijstonden, die zijn in mijn ogen toch geen betrokken partij
Een overduidelijk gebrek aan research en field knowledge. De werkwijze van Tim zou in 'real life' sowieso leiden tot direct ontslag vanwege indiscretie en belangenvermenging.![]()
Zo zien we idd bijvoorbeeld Tim en zijn collega Femke ondervragen op verdenking van diefstal, terwijl Tim een relatie heeft met Femke.zou in de realiteit nooit toegestaan worden. Thuis had beter 2 X nagedacht voor de beslissing er kwam om van Tim een flik te maken.
![]()
Ik vind ook dat sinds hij flik is ze hem veel te veel gebruiken. Er kan geen week voor bij gaan of "den Tim" staat op een zijn deur te bonken, en volgens mij gaat hij slapen met zijn uniform aan of het scheelt toch niet veel. Het kostuum dat Tim aanhad op de date met Femke leek me sterk overdreven en begin me stilaan af te vragen welke rang Tim eigenlijk heeft. Voor zijn leeftijd vind ik hem nogal veel te zeggen hebben bij de politie.
0 x
-
EvelienVDS
- Nog geen rang
Ja dat zou kunnen, maar er werd wel gezegd dat het half zeven (als ik het me juist herinner) was toen Tim thuiskwam, dus dan zou de zon nog niet op mogen zijn. Het moest alleszins nog vroeg lijken, denk ik.
Briseis schreef:Dat kan toch? Ze moesten allebei over een uurtje werken, pak dat dat om 9u is, het uur waarop veel mensen beginnen, dan is het om 8u toch al licht in oktober. Ik vertrek om 8u met de fiets en ik heb nog nooit mijn lichten moeten aandoenEvelienVDS schreef:k vond het ook grappig hoe Simonne wakker wordt met perfect gekapt haar. Zelfs al beweegt ze 's nachts niet veel, dan nog denk ik niet dat je haar er nog zo goed uit ziet na een nachtje slapen. En als het in Thuis ook eind oktober, lijkt het me heel onwaarschijnlijk Tim en Femke in een stralend zonnetje, vroeger dan half zeven 's ochtends, naar huis wandelen...
0 x
- Nickos
- Poster rang 2

- x 1
- x 7
Dat neemt niet weg dat Tim en Femke een band hebben met elkaar en Tim dus eigenlijk ver weg van deze zaak zou moeten blijven omdat Femke de hoofdverdachte is. Hij kent haar en zelfs vrij goed dus kan hij ook niet objectief zijn.johan1969 schreef:Als ik me niet vergis hebben Tim en Femke (nog) geen relatie...MING schreef:Ik irriteer me mateloos aan de amateuristische, onwaarschijnlijke manier waarop "de politie" vertolkt is in Thuis.dafkapin schreef:ik weet niet hoe het in het echt gaat (gelukkig nog nooit hoeven meemaken), maar ik vond het raar dat bij het 'onderzoek' naar het geld van Madeleine, de politie vragen kwam stellen aan Femke waar én Yvette, én Katrien bijstonden, die zijn in mijn ogen toch geen betrokken partij
Een overduidelijk gebrek aan research en field knowledge. De werkwijze van Tim zou in 'real life' sowieso leiden tot direct ontslag vanwege indiscretie en belangenvermenging.![]()
Zo zien we idd bijvoorbeeld Tim en zijn collega Femke ondervragen op verdenking van diefstal, terwijl Tim een relatie heeft met Femke.zou in de realiteit nooit toegestaan worden. Thuis had beter 2 X nagedacht voor de beslissing er kwam om van Tim een flik te maken.
![]()
0 x