Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
-
- Poster rang 1
Re: Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)
Er is inderdaad een verschil tussen 15 en 17 en willen weglopen naar Zuid-Frankrijk is ook echt onnozel. Maar ik had het meer op dat het voor mij toch niet logisch is dat ouders gewoon zeggen "die jongen moogt ge nooit meer zien". Zeker als Tibo gewoon woont waar Bram woont, en ze mekaar daar toch weer tegenkomen. Enfin, ik vind het sowieso een beetje onrealistisch dat Tibo zo plots papa wilt spelen.
0 x
-
- Nog geen rang
Ik heb het hier al gezegd maar ik snap niet dat jullie die reactie van haar ouders zo schandalig vinden. Ik denk niet dat jullie willen dat jullie dochter met iemand met zo'n verleden naar huis komt. En Tibo wist vroeger niet eens dat hij een dochter had. Ik denk dat iedereen die ineens zijn dochter leert kennen toch een beetje het kind mee wilt opvoeden. Het is en blijft zijn dochter die hij volgens hem in haar ongeluk ziet lopen. Ik vind dat normaal om eerlijk te zijn. Ik vind dat zelfs heel realistisch.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Het is inderdaad realistisch dat iemand zijn dochter wil leren kennen.
Maar de manier waarop hij het aanpakt is echt wel beneden alle peil - er is geen enkele ruimte voor dialoog want Tibo's wil is wet.
En dan die paniekerige moeder er nog eens bij... er zijn er al voor minder van huis weg gelopen!
En Tibo wou eerst niks met zijn dochter te maken hebben, maar nu speelt hij de grote baas.
Niet erg consequent - en dat is toch 1 van de basisregels voor een goede 'opvoeder': consequent zijn.
En de fouten die hij maakt probeert hij ook nog eens op de rug van Bram af te schuiven.
Wat ze eigenlijk allebei doen is haar als een klein kind behandelen en haar commanderen en verbieden.
Sorry, maar dat soort ouder zou ik niet willen zijn.
Maar de manier waarop hij het aanpakt is echt wel beneden alle peil - er is geen enkele ruimte voor dialoog want Tibo's wil is wet.
En dan die paniekerige moeder er nog eens bij... er zijn er al voor minder van huis weg gelopen!
En Tibo wou eerst niks met zijn dochter te maken hebben, maar nu speelt hij de grote baas.
Niet erg consequent - en dat is toch 1 van de basisregels voor een goede 'opvoeder': consequent zijn.
En de fouten die hij maakt probeert hij ook nog eens op de rug van Bram af te schuiven.
Wat ze eigenlijk allebei doen is haar als een klein kind behandelen en haar commanderen en verbieden.
Sorry, maar dat soort ouder zou ik niet willen zijn.

0 x
-
- x 435
Ik vind het verhaal van Tibo verschrikkelijk bij het haar getrokken. Eerst is hij zo boertig om Jana heel grof af te wimpelen als zij haar vader wil leren kennen en daarna zou ze onvoorwaardelijk moeten aannemen wat hij beslist.Ilsemieke schreef:Ik heb het hier al gezegd maar ik snap niet dat jullie die reactie van haar ouders zo schandalig vinden. Ik denk niet dat jullie willen dat jullie dochter met iemand met zo'n verleden naar huis komt. En Tibo wist vroeger niet eens dat hij een dochter had. Ik denk dat iedereen die ineens zijn dochter leert kennen toch een beetje het kind mee wilt opvoeden. Het is en blijft zijn dochter die hij volgens hem in haar ongeluk ziet lopen. Ik vind dat normaal om eerlijk te zijn. Ik vind dat zelfs heel realistisch.
Ajakkes, ik gaf haar 300% gelijk toen ze zei dat ze hem beter nooit had leren kennen, wat eigenlijk de oorspronkelijke bedoeling van haar "ouders" was.. *KOTS*
Ik vind het schandalig dat ze zich nu als ouders willen opwerpen, terwijl ze dat de belangrijkste jaren van Jana's leven nooit geweest zijn.
Als er één iemand mag raad geven aan Jana, is 't haar moeder, maar zeker niet Tibo. Maar laat ze dan aub stoppen met zo paniekerig te doen.
0 x
- Sasha
- Poster rang 1
Ik snap best wel dat je als ouder(s) niet wilt dat je 15 jarige dochter met iemand zoals Bram omgaat. Dat valt absoluut te begrijpen. En moest het Ellen zijn geweest wat het had verboden aan Jana zou ik het nog kunnen snappen , hoewel iets helemaal verbieden aan een tiener meestal geen goed idee is , maar daar kan nog over geargumenteerd worden.
Het is de reactie van Tibo die er helemaal over is. Zoals anderen al reeds zeiden , hij kent Jana nog geen halfjaar. Toen hij ze pas leerde kennen wou hij niets met haar te maken hebben. En hij was er nog best grof over ook. Hij zei dat dat niet de afspraak was die hij met Ellen gemaakt had en hij wou er alles aan doen om Jana UIT zijn leven te houden. En dan denkt meneer nu dat hij ineens zijn wil mag opleggen aan Jana , en dat zij moet doen wat hij zegt omdat hij nu ineens haar vader wilt spelen ? Dan snap ik wel helemaal dat Jana niets meer met hem te maken wil hebben.
Maar mijn probleem met Jana is niet zozeer haar reactie tegenover Tibo , maar gewoon haar eigen kinderachtig gedoe. Die komt echt als een klein kind over , echt als een 15 jarige. Terwijl ze zich wilt voordoen als iemand die veel ouder is.
Met haar 'ik kan niet zonder Bram leven' 'ik ga nog liever dood' of dat geweldige plan om naar Frankrijk te vluchten.
En ik vond ook haar stem en manier van doen vervelend. Maar ja...
Toch grappig hoe je in zo een simpele serie als thuis kunt opgaan hé ?
Het is de reactie van Tibo die er helemaal over is. Zoals anderen al reeds zeiden , hij kent Jana nog geen halfjaar. Toen hij ze pas leerde kennen wou hij niets met haar te maken hebben. En hij was er nog best grof over ook. Hij zei dat dat niet de afspraak was die hij met Ellen gemaakt had en hij wou er alles aan doen om Jana UIT zijn leven te houden. En dan denkt meneer nu dat hij ineens zijn wil mag opleggen aan Jana , en dat zij moet doen wat hij zegt omdat hij nu ineens haar vader wilt spelen ? Dan snap ik wel helemaal dat Jana niets meer met hem te maken wil hebben.
Maar mijn probleem met Jana is niet zozeer haar reactie tegenover Tibo , maar gewoon haar eigen kinderachtig gedoe. Die komt echt als een klein kind over , echt als een 15 jarige. Terwijl ze zich wilt voordoen als iemand die veel ouder is.
Met haar 'ik kan niet zonder Bram leven' 'ik ga nog liever dood' of dat geweldige plan om naar Frankrijk te vluchten.

En ik vond ook haar stem en manier van doen vervelend. Maar ja...

0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Uit het pedagogisch oogpunt is het te begrijpen dat men een jongeman zoals Bram niet verkiest boven het gros der andere jongere jongemannen. Bram heeft in het verleden iets gedaan dat niet bepaald opleukend is voor het gemiddeld CV. Desalniettemin vind ik het onverstandig om zo radicaal tegen te zijn. Gezien Jana verkeerd in de puberteit is de kans dat zij zich tegen haar ouders zal wenden niet gering.
Dat Jana wil vluchten naar het buitenland impliceert enkel dat ze er extreme gedachten op nahoudt. Ze overziet het mogelijke gevolg van haar daden niet. Ik vind het goed van Bram dat hij haar hierin wil afremmen en afziet van het plan.
Dat Jana wil vluchten naar het buitenland impliceert enkel dat ze er extreme gedachten op nahoudt. Ze overziet het mogelijke gevolg van haar daden niet. Ik vind het goed van Bram dat hij haar hierin wil afremmen en afziet van het plan.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- x 435
Dit had ik kunnen geschreven hebben, als ik zo goed ter pen was geweest! Van de eerste tot de laatste letter helemaal mee akkoord!Sasha schreef:Ik snap best wel dat je als ouder(s) niet wilt dat je 15 jarige dochter met iemand zoals Bram omgaat. Dat valt absoluut te begrijpen. En moest het Ellen zijn geweest wat het had verboden aan Jana zou ik het nog kunnen snappen , hoewel iets helemaal verbieden aan een tiener meestal geen goed idee is , maar daar kan nog over geargumenteerd worden.
Met haar 'ik kan niet zonder Bram leven' 'ik ga nog liever dood' of dat geweldige plan om naar Frankrijk te vluchten.![]()
En ik vond ook haar stem en manier van doen vervelend. Maar ja...![]()

0 x
- smurfin
- Poster rang 2
De ouders hebben eindelijk een wijze beslissing genomen. Ze mogen elkaar terug zien.
0 x
-
- Nog geen rang
FF ERTUSSEN: Vanaf nu hoort Jana tot de hoofdcast, ze staat nu in de intro op de plaats van Paulien!
't was maar ff om te melden!

0 x
- smurfin
- Poster rang 2
-
- Nog geen rang
Maar anderzijds is Jana hem wel komen opzoeken en heeft ze aangedrongen. Dan moet ze nu ook niet klagen als hij iets te zeggen wilt hebben, ook als is zijn reactie erover. En ik blijf erbij. Ondertussen heeft hij haar aanvaard en vind ik het niet meer dan normaal dat hij het beste met haar voorheeft en Bram is niet het beste. Ik denk niet dat iemand die hier als schoonzoon zou willen. Ik durf er gerust voor uit te komen dat mijn dochter toch ook niet met zo iemand moet afkomen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Waarom niet? Iedereen verdient een tweede kans.Ilsemieke schreef:Ik denk niet dat iemand die hier als schoonzoon zou willen.
En Bram is al lang niet meer de Bram die hij vroeger was.
0 x
-
- Nog geen rang
Ik heb heus niet alles gelezen, dus als ik iets zou zeggen dat al gezegd is geweest, negeer dit dan.
Bram WAS inderdaad geen schoonzoon materiaal, maar naar mijn mening, is hij dat NU wel. Net zoals elk personage in Thuis een of andere stereotiep op beeld brengt, zit er ook een evolutie in de personages en Bram is, nogmaals, in mijn ogen klaar voor een serieuze relatie.
Maar dit topic gaat over Jana.
Ben ik de enige die vind dat deze rol ontzettend slecht gespeeld wordt? Ik heb Mevr. Thielemans in nergens anders aan het werk gezien, dus ik kan haar alleen maar op haar prestatie hier beoordelen, maar ik vind het echt bijzonder slecht. Voor mij mogen ze Jana & Ellen schrappen, puur omdat ze zo slecht geacteerd worden.
Bram WAS inderdaad geen schoonzoon materiaal, maar naar mijn mening, is hij dat NU wel. Net zoals elk personage in Thuis een of andere stereotiep op beeld brengt, zit er ook een evolutie in de personages en Bram is, nogmaals, in mijn ogen klaar voor een serieuze relatie.
Maar dit topic gaat over Jana.
Ben ik de enige die vind dat deze rol ontzettend slecht gespeeld wordt? Ik heb Mevr. Thielemans in nergens anders aan het werk gezien, dus ik kan haar alleen maar op haar prestatie hier beoordelen, maar ik vind het echt bijzonder slecht. Voor mij mogen ze Jana & Ellen schrappen, puur omdat ze zo slecht geacteerd worden.
0 x
-
- x 435
Akkoord! Alhoewel ik vind dat Jana het nog redelijk doet als ambetant, onnozel wicht. Vooral haar moeder stoort mij. Die mag meteen verdwijnen en papa Tibo meenemen!EliasS schreef: Ben ik de enige die vind dat deze rol ontzettend slecht gespeeld wordt? Ik heb Mevr. Thielemans in nergens anders aan het werk gezien, dus ik kan haar alleen maar op haar prestatie hier beoordelen, maar ik vind het echt bijzonder slecht. Voor mij mogen ze Jana & Ellen schrappen, puur omdat ze zo slecht geacteerd worden.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Jana kunnen we nog vergeven dat ze zo zwak akteert, ze is nog jong, maar haar ma lijkt zo uit het amateurtoneel weggeplukt.
0 x