05-02-2005 : Forum-uitstap naar Planckendael !

Gesloten
Benny
Nog geen rang

Bericht door Benny »

gentle butch schreef:'t zou toch stilaan tijd worden om te gaan slapen he. Kdenk dat ik een mooi gezicht ga trekken morgen bij het opstaan. Het was vandaag dé perfecte dag! (of gisteren, dat hangt ervan af hoe je bekijkt of course :wink: )

Ik ga jullie nu 3dagen moeten missen! Dat gaat pas moeilijk worden... :cry: Maar ik zal het zeker en vast overleven na deze leuke dag samen met jullie :wink:

En speciaal vr Tine :boo: (je hebt er gisteren zodanig veel om gevraagd dat ik het niet kon laten :lol: :wink: )
Ik u niet!
0 x
Waarom neemt het leven je weg wat je het meeste nodig hebt?:(
Absolutt R.W.
Nog geen rang

Bericht door Absolutt R.W. »

Planckendael.
Om ongeveer 9.00 uur rij ik de wagen uit de garage. Twintig minuten later zijn we op weg, vanuit het verre oosten, de E 314 richting Leuven. Voor de universiteitsstad wordt er even een stop gedaan bij een wegrestaurant. En dan verder richting Mechelen. Als goede limburgers zijn we natuurlijk perfect op tijd, om 11.00 u. staan we op de parking. We wandelen naar het hoofdgebouw. We zijn de eersten. Ik doe een gsm-metje naar Sarita. En beetje ongeduldig vraag ik haar waar ze in godsnaam blijven. 'Wij staan hier al een uur.', zeg ik een beetje ludiek.
Sarita, Tine, Aevandar en eega, zijn al uit hun trein, en wandelen richting pd. Het zou nog een kwartiertje duren voor de ontmoeting, die eigenlijk al geen kennismaking meer is. We kijken nog even rond. Dan komt er iemand met stevige tred in onze richting gestapt. Ik lees al van 'ver' de vraag op haar gezicht. 'Waar zouden hier 'Thuisforumgangers op uitstap' te vinden zijn?' GB stelt ook meteen de vraag of wij mischien . . . 'Jawel hoor!!!' Even later komt de groep van de andere kant des lands aan. Al van ver wenkt Tine in onze richting. Handdrukken, kussen, blij om het nieuwe weerzien. Overigens blijkt Frank zijn aanwezigheid op dezelfde trein goed te hebben kunnen camoufleren. Er moeten momenten geweest zijn dat hij af en toe in zijn vuist heeft zitten lachen. Frank dus ook bij die groep. (Frank zal zijn eigen verhaal wel uit de doekjes doen, zeker.)
Enig minpuntje: Mieke kan jammergenoeg niet van de partij zijn. Jammer, driemaal jammer.
Wie hebben we dus: Tine-Sarita-Aevandar en eega-Frank-GB-R.W. & Co.
Na de kennismaking gaan we op weg. Het is een echte februarizon na een stevige vriesnacht. GB heeft het al geschreven: veel beestjes zaten in hun winterkooien. Maar de neushoorn, de baby-neushoorn, de leeuwen, de andere stevige dieren zaten we te wachten op onze komst.
Groot applaus van de bonobo's, toen we passeerden ...
We waren al een tijdje op weg toen we concludeerden dat het misschien makkelijker zou zijn om een plan te gaan halen aan de kassa. Blijkbaar waren we aanvankelijk zo een beetje aan 't wandelen 'in circles'.
Tine en GB terug naar de kassa. Dan hebben we in het restaurant de innerlijke mens versterkt. Daarna weer naar buiten. Het werd echter kouder met het vorderen van de tijd. We zijn dan richting Muizen-centrum getrokken. Vonden er een heus dorpscafé. Hebben daar nog enkele uren gezellig gekeuveld. Dan kwam het afscheid. En men mag dan gelukkig zijn omwille van deze leuke ontmoeting. Scheiden is altijd een beetje lijden.
Maar leuk was het dus. Zeer prettige dag.
Terug naar huis omstreeks 18.00 uur. Stop aan het wegrestaurant op de E 314. (Andere kant natuurlijk.) Om 20.00 u. waren R.W. & Co terug t h u i s.
0 x
Benny
Nog geen rang

Bericht door Benny »

Leuke sammenvatting!

Thank you RW!
0 x
Waarom neemt het leven je weg wat je het meeste nodig hebt?:(
anonymus
x 435

Bericht door anonymus »

zaterdag 5 februari 2005
Uit mijn bed getuimeld, zowat een uur vóór mijn reveille zou aflopen. En natuurlijk niet meer in slaap geraakt, wat dacht je???
Vandaag is ’t de (grote) forumdag… Aevandar en echtgenote gaan toch mee, joepie! R.W en z’n vrouw zullen ook blij zijn om hen terug te zien.
Verschillende forummers hebben gevraagd of wij een verslag zouden maken en eventueel foto’s nemen. Gelukkig voor hen, heb ik de gewoonte om een dagboek bij te houden. Ook een geluk voor mij, nu kost het mij geen al te grote inspanning. Maar verschillende van de “reizigers” zijn niet erg happig om op de foto te staan, ze willen( zeker) niet bekend worden op het forum? Ik denk nu speciaal aan “Frank”. Ik neem mijn fotoapparaat toch mee, ‘k zie wel wie moeilijk doet en wie niet, een groepsfoto zal mij toch niet geweigerd worden, hoop ik.
Net voor we vertrokken wisten we dat Mieke er toch niet bij zou zijn, haar broer lag in ’t ziekenhuis, een ongeval denk ik, zo onverwacht ’t kan bijna niet anders, jammer. Ze zal het ook wel heel spijtig vinden…
De trein uit Bissegem naar Kortrijk vertrok om 9u5’ om in Kortrijk aan te komen om 9u9’ en van daaruit om 9u19’te vertrekken naar Mechelen . Geen tijd meer om naar de loketten te gaan om ticketten te kopen, dus hebben we, voor we opstapten, gezocht naar de conducteur om te zeggen dat we nog kaartjes moesten kopen.
Eens "geplaçeerd" waren al snel en forme en druk aan het tateren. “Aevandar” was al sinds lange tijd niet meer op het forum geweest, en moest dus in ’t lang en in ’t breed op de hoogte gebracht worden van de laatst nieuwtjes, vond ik…
In Gent Sint-Pieter zou “Frank” opstappen, spannend, enkel Sarita wist hoe hij eruit zag en hield de lippen stijf opeen geklemd toen hij instapte. Kelly had de blik van verstandhouding min of meer opgemerkt maar interpreteerde de signalen verkeerd, en verklapte zodoende ook niets… Onderweg werden SMS-jes naar Frank verstuurd die hij vriendelijk beantwoordde. Die moet een grote dosis zelfbeheersing beschikken, wij zaten daar te zeveren a volonté, (onder ander over hem…) wisten wij veel dat hij zich in de zetel achter ons zat te verkneukelen?!‘k Had in zijn plaats willen zijn, maar ‘k weet wel zeker dat ik mezelf zou verraden hebben door in m’n eentje te zitten bulderen van ‘t lachen…
In Mechelen moesten we overstappen op de trein richting Leuven. Ook daar geen Frank te bespeuren, weer een SMS-je gestuurd: ’t is op spoor 1 dat je moet zijn. Antwoord: okee maar ik moest eerst …. Pas in Muizen maakte die olijkerd zich bekend. Hilariteit alom, kun je wel denken!.
En dan, nemen we de bus of gaan we te voet naar Planckendael? Te voet! Onderweg een SMS-je gekregen van R.W; waar blijven jullie, wij staan hier al een uur te wachten! Ja, zeg, moest ik daarvoor nog vlug, vlug laten weten om welk uur de trein in Muizen zou arriveren???
Aan de ingang van PD was het heel kalm, geen rijen bezoekers die stonden aan te schuiven aan de kassa, ook geen grote hoop forummers die ons stonden op te wachten. RW en gezin had ik al meteen herkend, maar die jongen… zou dat de vrijer van dochterlief al kunnen zijn??? Die kende ik nog niet.
En wat bleek? ’t Was onze Gentle Butch die ik zo graag wou ontmoeten. Gelukkig is die al lang gewoon dat ze voor een hij wordt aanzien en ze vond onze verwarring wel heel amusant.
Om een lang verhaal korter te maken, Planckendael zelf werd voor de meesten van ons een kleine ontgoocheling, maar we hebben ons toch goed geamuseerd. Vooral toen we Bonobo Benny aan “’t werk” zagen!
’t Is echt geen aanrader om PD tijdens de wintermaanden te bezoeken, aan vele kooien hangt er een plakkaat met het opschrift: “ sorry, te koud, wij zitten binnen.”
En de tuin lag er eerder troosteloos bij. En ik had er zo’n’ mooie herinneringen aan, maar toen ik er laatst was, was het tijdens de nazomer…
Maar voor de rest, ging alles best, we liepen het eerst uur wel opvallend in cirkels rond. Tot ik het genoeg vond en de weg naar de kassa zocht, en vond, met wat hulp van G.B., om er een plan te gaan kopen. Waarom eigenlijk? We liepen de rest van de dag toch verder vrolijk “verloren”.
En toen begon de honger te knagen en viel het ons opeens op dat al de kramen waar normaal allerhande versnaperingen te koop zijn, leeg stonden. En dan??? We hebben honger, honger!
Een kampvuur gevonden midden in een indianenkamp, maar niemand had vlees of kip of vis mee om te barbecuen.
Waw, er was toch een restaurant open, allen daarheen. En de prijs valt ook wel mee. Jawel de prijs viel mee, alleen waren de porties nogal klein en de prijs volgens volwassen porties. Maar daarna hadden we toch geen honger meer.
Met het plan in de hand op zoek naar wat we nog niet gezien hadden.
Neushoorn Johanna en “baby” hebben we minsten een keer of 5 gezien, dat stoemp biest, dat wilde op den duur niet meer uit de handen van Marleen komen eten en die was nog wel speciaal lekkere bladeren gaan plukken!
Jongens toch, veel dieren hebben we niet gezien, maar gelachen dat we hebben! Die bende everzwijnen, dat was de max! “Anciaux” zat er beteuterd bij en G.B. wou hem een beetje opbeuren en toen leek het opeens of de ganse zwijnenbende hem wou aanvallen.
Maar die dieren hadden al lang vóór ons de tractor horen aankomen die hen eten kwam brengen, vandaar die stormloop...
Na ons bezoek aan Planckendael wilden we nog wel Muizen verkennen. Amai, wat een boerengat, is er hier geen enkel café, waar is de kerk, daar moet toch ergens in de omtrek een café zijn? Amai, toch twee café’s gevonden, we kozen er eentje uit, de naam gaf de doorslag, maar al sla je me dood, ik ben die naam alweer vergeten.
Zo rond 18u hebben we afscheid genomen en zijn we allen huiswaarts gekeerd. Gelukkig konden Sarita, ik, Aevandar en eega en G.B en Frank op de trein nog wat nagenieten.
Zo rond 20u zat ik voor TV naar de kampioenen te kijken, wie zou dat gedacht hebben?
Maar mijn gedachten waren er niet bij, zoveel is zeker!
0 x
Pearl
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Pearl »

Voor diegenen die het nog niet doorhadden, ik ben er dus niet geraakt :lol: Hopelijk wordt er gauw weer een meeting georganiseerd want 't leek mij precies wel een toffe uitstap. De volgende keer in Gent? *grijns*
0 x
i feel almost everything
Absolutt R.W.
Nog geen rang

Pearl schreef:Voor diegenen die het nog niet doorhadden, ik ben er dus niet geraakt :lol: Hopelijk wordt er gauw weer een meeting georganiseerd want 't leek mij precies wel een toffe uitstap. De volgende keer in Gent? *grijns*
Wat denk je, Pearl, hoe lang gaan we daarmee kunnen doorgaan, met dat soort uitstappen? :)
0 x
Kiri
Nog geen rang

Bericht door Kiri »

kheb echt spijt dat ik er niet geraakt ben. zo te zien was het heel leuk. zou er iemand mss enkele foto's op internet kunnen zetten?
0 x
live and let live
Absolutt R.W.
Nog geen rang

Kiri schreef:kheb echt spijt dat ik er niet geraakt ben. zo te zien was het heel leuk. zou er iemand mss enkele foto's op internet kunnen zetten?
Eerlijk gezegd Kiri, die foto's, ik denk dat het net dan een dikke week plat gaat liggen.

:lol: :lol: :lol:
0 x
Kiri
Nog geen rang

Bericht door Kiri »

:( niet eentje? :(
0 x
live and let live
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

goh, was niet zo ontgoocheld over m'n bezoek aan Planckedael zunne. :) Zag het natuurpark ook meer als schone achtergrond om eens kennis te maken met de andere forummers, wat wel aardig gelukt was. :) Alleen een beetje koud wel. Volgende keer gaan we naar "Fit & fun" ! 8)

Enfin, ook effe mijn verslagje dan. Had in tegenstelling tot de andere forummers nog het comfort dat ik tot 9u kon slapen omdat ik maar om 10u m'n trein richting Muizen moest halen. Maar gezien ik nog onverwacht tot 4u doorgezakt was in Gent de avond ervoor wilde dat dus niet zeggen dat ik er daardoor veel frisser dan de rest uitzag. :)

Had van te voren al afgesproken met Sarita om pas in Muizen me bekend te maken om nog efkes met tine's voeten te kunnen rammelen. 8) Bleek dan wel dat in de willekeurige wagon die ik instapte dat viertal nu net vlakbij de deur bleek te zitten. Effe een seconde getwijfeld dan nog van "zou ik nu al iets zeggen ?", maar direct daarna toch "goh nee, ik zet me gewoon de rij erachter" wat idd ook veeeeel plezanter was. 8) Kon ik terwijl nog wat verder wakker worden, de krant lezen en vooral de conversaties van de zetel voor me wat volgen. :) M'n gsm in m'n jas gestoken zodat het beepen niet te luid weerklonk want het viertal voor me was blijkbaar druk bezig met sms-en naar me, waarmee ik direct al de naam Aevander kon plakken op die ene gast voor me. Leuk in ieder geval om m'n eigen smskes te hoeren voorlezen met de nodige commentaar erbij. :D

In Mechelen wilde ik van de tijd ik over had effe profiteren om de sanitaire voorzieningen effe op te zoeken, maar daardoor moest ik onverwacht dat viertal nog eens kruiste, maar in Muizen kon ik niet meer verder verstoppertje spelen, omdat er maar 5 man afstapte van dien boemeltrein. :)

Met z'n vijven dan te voet de duidelijk bewegwijzering (not) gevolgd waarmee we toch vlotjes dat natuurpark vonden en waar RW en gevolg al stond (limburgers hebben in tegenstelling tot westvlamingen blijkbaar de gewoonte om op tijd te komen 8) ) en waarempel ook gb (was eerst al effe ontgoocheld om die niet aan het station aan te treffen). En met dat gezelschap dan aan de queeste (jaja, de meeste van het gezelschap, en dan denk ik vooral aan Aevander en RW, zouden niet uit de toon vallen in Lord of the Rings :wink: ) doorheen Planckendael begonnen. Nadat we een paar cirkeltjes aan t maken waren toch effe opgemerkt dat er gelijk ook bezoekers met een plan rondliepen en dat dat ons wellicht ook wel zou vooruit helpen als we niet de hele namiddag dezelfde dieren wilden tegenkomen. :wink:

Een aantal dieren gaven spijtig genoeg verstel wegens de vrieskou (we kunnen ze geen ongelijk geven) maar voor de rest was het wel de moeite waard. Vooral dan de everzwijnen (zie andere verslagen) en dat hangbrugje. En voor de Manon-fans : haar berggeitje hebben we ook gezien waarvan ze dus het peterschap van draagt. 8) Evenals de bonobo's, maar Ann had haar lidgeld nog niet betaald blijkbaar.
Ergens halverwege dan ook gaan eten in Planckendael en gelukkig rammelde ik van de honger zodat ik er niet echt op gelet had dat die biefstukken op "schoenlappen" geleken zoals Aevander en eega opmerkten. Daarna nog eens de neushoorns gaan bekijken en kweetnie of het toeval was, maar die bleken meer van westvlamingen te houden dan van limubrgers, wat vooral bleek toen RW's eega haar wilde voederen ze het op een lopen zetten. :D

Daarna in Muizen-centrum nog een paar Judassen gaan drinken (jaja, in zo'n ouderwets kaarterscafé vlakbij de kerk), waarna we terug huiswaarts trokken met de trein.

De thuisblijvers hadden dus weer eens ongelijk, al was het natuurlijk spijtig dat Valda en Mieke op de valreep nog moesten afzeggen wegens onvoorziene omstandigheden. :( k hoop dat het al wat beter is met je broer intss, Mieke ?

Enfin, de uitstap is dus wel nog eens voor herhaling vatbaar, al mag er dan wel eens een ander decor zijn. :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Sarita Therror
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Sarita Therror »

Gent kan waarschijnlijk lukken, ligt dat niet behoorlijk centraal?
In de lente?
0 x
Je suis la!
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

amaai amaai nogal veel lezen hier met al die verslagjes, en daardoor maken jullie mij alleen maar jaloerser en jaloerser.......... :cry: :cry:

Ma om het goed te maken mag iemand mij een groepsfoto sturen (ik heb frank toch al gezien op foto) en doe het via pb ofzo?
please please please :wink:

ps: wanneer is de volgende meet?
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

ja, da's direct al een goeie oplossing voor die foto's : de pb's 8)
zo hoeft het niet op het forum zelf te staan. :)

of gent zo centraal ligt zou ik niet durven zeggen : denk dat de limburgers wat zouden vloeken dan. :)
brussel (of omstreken) is dan al wat centraler. Kunnen dan aan die "Fit & fun" ofzo afspreken. :wink:
0 x
Be there at ten.
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

frank schreef:ja, da's direct al een goeie oplossing voor die foto's : de pb's 8)
zo hoeft het niet op het forum zelf te staan. :)
aha das goed nieuws, en wie heeft ze gemaakt dus weet ik wie ik er voor moet aanspreken
of gent zo centraal ligt zou ik niet durven zeggen : denk dat de limburgers wat zouden vloeken dan. :)
brussel (of omstreken) is dan al wat centraler. Kunnen dan aan die "Fit & fun" ofzo afspreken. :wink:
bwa gent zal ni veel verder as mechelen liggen zeker.....
men kan niet altijd centraal hè, nu ist dus int midden geweest, de volgende eventueel gent ja of de zee, die daarna dan wel limburg hè :wink:

en zo is iedereen content
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

aan zee ? waar had je dan zo aan gedacht ? :)

Oostende ? Knokke-Heist ? De Panne (zodat het dan DP is ipv PD) ? De Haan ? Middelkerke ? Cadzand ?
0 x
Be there at ten.
Gesloten