Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
Briseis
- Poster rang 1

Re: Wat er niet klopt in Thuis
Er is nog wel een verschil tussen een relatie hebben en een meisje zwanger maken. Dan zou ik ook als ouder klacht neerleggen!
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2569
Dat begrijp ik niet goed: ofwel ben je er akkoord mee dat ze samen slapen ofwel niet. (vind ik dan)Briseis schreef:Er is nog wel een verschil tussen een relatie hebben en een meisje zwanger maken. Dan zou ik ook als ouder klacht neerleggen!
Als een meisje zwanger wordt, is het toch even goed hààr verantwoordelijkheid als die van de jongen in kwestie?
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
De Esta die Paulien krijgt voor amerika. Een Esta is twee jaar geldig en in het vorige seizoen is ze ook al naar de states geweest dus was het niet nodig om die nog eens aan te vragen. En als iemand in de states gaat studeren moet hij/zij een visum aanvragen en is de Esta niet van toepassing.
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2

Raar hoe geld kan verdampen en aangroeien in Thuis.
Femke heeft geen geld, zegt ze, terwijl ze een (dure) loft heeft en een goed werkende handelszaak heeft verkocht indertijd... maar dit is nog te begrijpen met haar drugsverleden...
Rosa en Waldek die geen geld hadden om het cadeau van Franky te vergoeden, twee weken geleden, hebben nu wel plots genoeg om een camera systeem aan te kopen voor Zus & Zo.
Femke heeft geen geld, zegt ze, terwijl ze een (dure) loft heeft en een goed werkende handelszaak heeft verkocht indertijd... maar dit is nog te begrijpen met haar drugsverleden...
Rosa en Waldek die geen geld hadden om het cadeau van Franky te vergoeden, twee weken geleden, hebben nu wel plots genoeg om een camera systeem aan te kopen voor Zus & Zo.
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2569
Femke heeft haar loft niet verkocht en het geld dat haar zaak opgebracht heeft, ging integraal naar Rafael, als zijnde diens deel van de erfenis van Mike.
En Leo betaalt die alarm-installatie toch, dacht ik?
En Leo betaalt die alarm-installatie toch, dacht ik?
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2569
Nee, maar als die baksteen je eigen baksteen is, betekent dat wel dat je elke maand een pak minder vaste kosten hebt EN je hebt een leuk spaarpotje.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Maar dan klopt het toch ook dat ze nu geen geld meer heeft om boetes en schadevergoedingen te betalen?johan1969 schreef:Het geld wat ze overhad, heeft ze wel door haar neus gejaagd...
En wat die alarminstallatie betreft; ik dacht toch ook dat Leo die ging betalen. Hij vroeg alleen of Rosa en Waldek het eens waren met de installatie ervan.
Bovendien wordt zo'n installatie anders waarschijnlijk betaald van "zakelijk geld" (van de Zus&Zo en Taxi Leo), terwijl het gestolen geld van Kasper van het privé geld van Rosa en Waldek moest komen. Dat maakt ook nog verschil lijkt me...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Luc
- Poster rang 4

Je kunt camerabewaking ingeven in uw belastingen. Het is daarvoor dat ze het gedaan hebben natuurlijk
.
0 x
- Nickos
- Poster rang 2

- x 1
- x 7
Femke schrijft zich in bij een interimkantoor, en één dag later krijgt ze werk voor de dag zelf. Ik kan mij vergissen maar normaal gezien bellen ze toch zeker één dag op voorhand en moet je eerst terug naar het interimkantoor om papieren te ondertekenen. Zo ging het bij mij vroeger toch altijd.
En als werkzoekende kan ik maar één ding zeggen: Ik wil in het thuis universum wonen. Waar werk vinden even makkelijk is als tot tien tellen. En dan heb ik het niet enkel over het geval met Femke. Als je het nagaat, veel mensen in thuis ouder dan 40 veranderen om de paar jaar van job. Hoe realistisch is dat... ik weet dat het een soap is maar nu ik weet hoe moeilijk het is om (als twintiger) deftig werk te vinden erger ik mij hier heel hard aan.
Om een voorbeeld te geven: Julia werkte als masseuse (of hoe het ook noemde) in de fit & fun en wanneer die dicht gaat vindt ze snel daarna werk in de noorderzon, waar ze moet koken... Komaan hé. Idem voor Femke. Buiten haar zelfstandige activiteiten (broodjeszaak, reisbureau) heeft ze in de Noorderzon gewerkt voor Peggy en ook verschillende keren als taxichauffeur.
En als werkzoekende kan ik maar één ding zeggen: Ik wil in het thuis universum wonen. Waar werk vinden even makkelijk is als tot tien tellen. En dan heb ik het niet enkel over het geval met Femke. Als je het nagaat, veel mensen in thuis ouder dan 40 veranderen om de paar jaar van job. Hoe realistisch is dat... ik weet dat het een soap is maar nu ik weet hoe moeilijk het is om (als twintiger) deftig werk te vinden erger ik mij hier heel hard aan.
Om een voorbeeld te geven: Julia werkte als masseuse (of hoe het ook noemde) in de fit & fun en wanneer die dicht gaat vindt ze snel daarna werk in de noorderzon, waar ze moet koken... Komaan hé. Idem voor Femke. Buiten haar zelfstandige activiteiten (broodjeszaak, reisbureau) heeft ze in de Noorderzon gewerkt voor Peggy en ook verschillende keren als taxichauffeur.
0 x
-
Lazylady
- x 435
Als tiener is het ook moeilijk, aangezien je dan nog maar beperkte of geen ervaring hebt.Nickos schreef:Femke schrijft zich in bij een interimkantoor, en één dag later krijgt ze werk voor de dag zelf. Ik kan mij vergissen maar normaal gezien bellen ze toch zeker één dag op voorhand en moet je eerst terug naar het interimkantoor om papieren te ondertekenen. Zo ging het bij mij vroeger toch altijd.
Ik snap niet hoe het komt dat Femke zomaar kon gaan werken bij Marianne, zonder te moeten solliciteren. De jobs die ik wilde bij zo'n bureau moest ik toch altijd voor solliciteren...
0 x
- Nickos
- Poster rang 2

- x 1
- x 7
Inderdaad, en in Thuis vallen de jobs bij wijze van spreken constant uit de lucht. Dikwijls ook bij al iets oudere mensen zoals Julia of Frank. En de normale procedures moeten blijkbaar ook niet gevolgd worden. Het lijkt mij logisch dat je eerst solliciteert voor een job en dan een contract tekent, ook al hebben ze je maar voor 1 dag nodig. Femke moest rechtstreeks naar Marianne gaan en is daar ook meteen begonnen. Geen contract tekenen = in het zwart werken. En dat via een interimkantoor. Klinkt logisch...Lazylady schreef:Als tiener is het ook moeilijk, aangezien je dan nog maar beperkte of geen ervaring hebt.Nickos schreef:Femke schrijft zich in bij een interimkantoor, en één dag later krijgt ze werk voor de dag zelf. Ik kan mij vergissen maar normaal gezien bellen ze toch zeker één dag op voorhand en moet je eerst terug naar het interimkantoor om papieren te ondertekenen. Zo ging het bij mij vroeger toch altijd.
Ik snap niet hoe het komt dat Femke zomaar kon gaan werken bij Marianne, zonder te moeten solliciteren. De jobs die ik wilde bij zo'n bureau moest ik toch altijd voor solliciteren...
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
'Zelfs' voor poetsvrouw (gezinshulp) moet je n cursusje van 1 dag volgen en testen doen. Dat ze je s morgens opbellen om dezelfde dag te beginnen is ook maar heel raar !
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Ik vraag mij af in hoeverre Femke gezinshulp is gezien ze geen verdere ''zorg'' op zich neemt. Ze maakt alleen schoon. Ik vind het raar dat je daar in Belgie een cursus voor moet volgen. Hier in Nederland hoeft dat niet.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt