Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
KennethC
Nog geen rang

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door KennethC »

Simonneke fluisterde dat toch vroeger, en dat is om de spanning wat op te bouwen, als men Guy ervor had opgepakt, dan zou er geen spanning zijn.

Op het moment van het fluisteren denken we dat Simonne weet dat Femke de dader is.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Martha en Matti, jullie zitten er toch naast... Op t einde van de aflevering van donderdag fluisterde Simonne in Franks oor wie de dader was, maar dat hebben we niet gehoord ! Ms in slaap gevallen :-)

Vrijdag werd Guy opgepakt, nadat Frank dit aan de politie heeft verteld (hoewel we dat niet echt gezien hebben).

Mi is er dus niks fout in de chronologie !
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik dacht nochtans ook dat ik duidelijk gezien had dat Franky tegen Femke zei dat Guy was opgepakt, en hij pas een paar scènes (of 1 scène?) later wel degelijk werd opgepakt.
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Lazylady schreef:Ik dacht nochtans ook dat ik duidelijk gezien had dat Franky tegen Femke zei dat Guy was opgepakt, en hij pas een paar scènes (of 1 scène?) later wel degelijk werd opgepakt.
Inderdaad, dit is wat ik ook in het begin zei. Franky vertelt aan Femke dat ze de dader hebben en is opgepakt. Pas een paar scènes later wordt Guy effectief opgepakt.
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2569

Bericht door satine »

Maar ze kunnen toch geen twee scènes tegelijk laten zien?
Volgende keer moeten ze maar een split-screen voorzien... ;)
0 x
Valda
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Valda »

Ann die tegen Femke zegt dat ze heeft gehoord dat ze elke week haar afspraak nakomt bij de psycholoog terwijl we net 2 weken ver zijn en Femke maar een week (dacht ik) weet dat ze bij de psycholoog moet...
0 x
tomorrow is another day...
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Valda schreef:Ann die tegen Femke zegt dat ze heeft gehoord dat ze elke week haar afspraak nakomt bij de psycholoog terwijl we net 2 weken ver zijn en Femke maar een week (dacht ik) weet dat ze bij de psycholoog moet...
Inderdaad, dat bedacht ik me toen ook.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Jamaar ze moeten de drie maanden zomervakantie toerijden. ;)
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

martha schreef:Jamaar ze moeten de drie maanden zomervakantie toerijden. ;)
Dat is in dit geval niet van toepassing, omdat pas na de zomervakantie uitkwam dat Femke die voorschriften heeft gepikt. Ann heeft haar aan de hand daarvan verplicht om naar de psycholoog te gaan, en dat is nu inderdaad nog maar 1 week geleden... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Christel schreef:
martha schreef:Jamaar ze moeten de drie maanden zomervakantie toerijden. ;)
Dat is in dit geval niet van toepassing, omdat pas na de zomervakantie uitkwam dat Femke die voorschriften heeft gepikt. Ann heeft haar aan de hand daarvan verplicht om naar de psycholoog te gaan, en dat is nu inderdaad nog maar 1 week geleden... ;)
'na de zomervakantie'. Bestaat er in thuis eigenlijk wel een zomervakantie. De afleveringen van eind mei spelen zich alleszins dan af en die van september in september ^^. En een tijdssprong maken ze ook nooit. In thuis telt een jaar maar 9 maanden :D
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Het klopt niet dat Bram en Jana drie jaar moeten wachten - tot ze 18 is - om wat met elkaar te beginnen, zoals reeds twee maal werd gezegd. Als ik me niet vergis kunnen Bram en Jana vrijen (zonder wettelijke problemen) zoveel ze willen vanaf haar zestiende (mits haar toestemming, natuurlijk).

En vermits ze al 15 is van toen ze pas haar papa leerde kennen zal die zestiende verjaardag niet lang meer duren...
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Peter Jansens schreef:Als ik me niet vergis kunnen Bram en Jana vrijen (zonder wettelijke problemen) zoveel ze willen vanaf haar zestiende (mits haar toestemming, natuurlijk).
En vermits ze al 15 is van toen ze pas haar papa leerde kennen zal die zestiende verjaardag niet lang meer duren...
Klopt: MAAR.....Zolang ze geen 16 is, is zowel hij als zij strafbaar.
De Belgische wet zegt dat minderjarigen pas vanaf 16 jaar seksuele omgang mogen hebben. Jongeren onder de 16 jaar kunnen volgens de wet geen toestemming geven voor seks. Seks met een jongere onder de 16 jaar is dus altijd strafbaar. Zelfs wanneer deze toestemde met het seksueel contact. Wanneer de minderjarige jonger is dan 14 jaar, spreekt men van verkrachting. Wanneer de jongere ouder is dan 14 jaar maar jonger dan 16, is er sprake van aanranding. (Hierbij maakt het trouwens niets uit of het gaat om een jongen of een meisje.) Een relatie zonder seksueel contact mag natuurlijk wel. Op voorwaarde dat de ouders van de minderjarige toestemmen.
0 x
fan_van_marianne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door fan_van_marianne »

Maar uit de praktijk blijkt dat daar zelden iemand voor veroordeeld wordt. Als alles uiteraard gebeurt met wederzijdse toestemming.
0 x
Intelligentie krijgt men mee, wijsheid moet men leren...
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2569

Bericht door satine »

Bij ons op school was een paar jaar geleden een meisje van 17 die zwanger was van haar vriend (toen 15) en die zijn ouders hebben klacht neergelegd.
Dus het gebeurt wel. (al zal het inderdaad niet vaak zijn).

Maar toen Bram zei 'nog twee jaar wachten', dacht ik dat dit meer sloeg op 'samenwonen' of 'samen weggaan' - als het over seks gaat, moet hij inderdaad nog maar een paar maanden wachten.
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Inderdaad, ik vind het wel vreemd dat Bram die 18 jaar zo maar aanneemt, met zijn 'verleden' zal hij wel weten dat seksuele handelingen vanaf 16 jaar mogen. Ook Franky reageert hierop niet terwijl hij zelf vriendinnetjes had voor zijn achttiende.

Maar inderdaad, de relatie met de ouders zou zeer erg verzieken als ze beiden flink van bil zouden gaan. :eek:
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Plaats reactie