Leah en Annick rivales in Thuis, vriendinnen in het écht

Gesloten
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Leah en Annick rivales in Thuis, vriendinnen in het écht

Bericht door Ganja »

Kort interview met Annick Segal (Rosa) en Leah Thys (Marianne).

"We amuseren ons door het kreng te spelen".

In Thuis kunnen Marianne en Rosa elkaars bloed drinken, in het échte leven zijn actrices Leah Thys, 66, en Annick Segal, 51, de beste vriendinnen. "Het is niet omdat we één rol spelen, dat we ook zo zijn in het échte leven", zegt Annick. "Ik vind Leah een heel toffe vrouw voor wie ik enorm veel respect en waardering heb. Ik leer ook veel van haar. Het klikte al van in het begin tussen ons. Ik denk dat dat ook nodig is om zo'n haatdragend personage te kunnen neerzetten."

Leah: "Als het scenario van ons verlangt dat we weer eens stevig de bitch moeten uithangen, hebben we daar als actrices altijd plezier in. We amuseren ons door het kreng te spelen. Het meest legendarische gevecht tussen twee vrouwen dat ooit op de Vrt werd uitgezonden, is dat tussen Rosa en Marianne op het perron bij het afscheid van Jean-Pierre."

Annick: "Die scéne wordt nog af en toe bovengehaald en ik kijk er nog altijd met plezier naar. We hebben daar echt op geoefend. Mijn uppercut moest er realistisch uit zien, maar ik wilde Leah geen pijn doen".

Leah: "Maar het was bijna écht prijs, tijdens een repetitie is je vuist toch op mijn kin beland, zonder veel erg trouwens. Maar ik zag je er niet minder graag om hoor".

Zowel Leah als Annick behoren bij het selecte clubje pioniers die inmiddels zeventien jaar meedraaien in de één soap. "Klopt, we zaten allebei in de eerste aflevering, maar we kenden elkaar niet voor Thuis", aldus Leah.

Annick: "Ondertussen kennen we elkaar zeventien jaar. Dat is een enorm stuk in een mensenleven, hé".

Leah: "Zwijg stil!. Al bijna achttien jaar. Dat is ontzettend lang. We zien elkaar niet elke dag op de set, maar op regelmatige basis hebben we met elkaar te maken en leven we met elkaar mee in de fictieve levens van onze personages".

Annick: "En toch ook in elkaars echte leven hoor. We hebben elkaar leren kennen op de belangrijke momenten in onze levens, bij verjaardagen of bijzondere gelegenheden".

Leah: "Ik herinner me nog het feestje voor mijn zestigste verjaardag. Je droeg toen zo'n mooie jurk met rode bloemen".

Annick: "Het was echt een heel tof feest".

Leah: "Het is fijn zo'n momenten met elkaar te kunnen delen buiten het werk. Maar het is nu ook weer niet zo dat we elkaars deur plat lopen. Dat hoeft ook niet hé".

Bron: TeVe Blad
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Leah en Annick rivales in Thuis, vriendinnen in het écht

Bericht door lord F. »

Zat Leah Thys in de eerste aflevering?
Dacht dat die er maar later op het seizoen bijkwam.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Ann+
x 435

Bericht door Ann+ »

voor zover ik ergens(dossierpagina "thuis" bij showbizzsite?) gelezen heb, in de 4de aflevering!
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Ja, ze is er al van het eerste seizoen bij hoor ;)
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ik heb drie afleveringen gezien van het eerste seizoen op DVD en daarna gestopt en herinnerde me daar geen Marianne. :)
Die kwam dus een aflevering later.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Mona'ke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mona'ke »

Misschien bedoelen ze dat ze al vanaf het prille begin draaidagen hebben.
Marleen Merckx komt ook niet in de eerste aflevering voor, maar behoort wel tot de oorspronkelijke cast.

Ik heb het artikel gelezen en vond het wel mooie foto's. Ik denk dat de Thuis-cast een hechte groep is samen, want je leest vaak van die zaken dat 2 personages vriendinnen zijn enz...
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Het is niet omdat iemand niet in de eerste aflevering niet meespeelt dat die eigenlijk niet meedoet vanaf het begin. Logisch toch dat niet iedereen zijn rol meteen van het begin er in past ? Anders zou er niets spannends meer zijn.
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
Ann+
x 435

Bericht door Ann+ »

De oorspronkelijke cast bestond uit 8 mensen, er zijn er later veel bijgekomen...
0 x
Gesloten