Ik kom veel buiten 'mijn driehoek', maar in welke streek spreken ze zo dan wel ?Luc schreef:Eddy zijn taaltje klopt wel. Ik zou mij eens wat meer verplaatsen buiten mijn eigen driehoek.johan1969 schreef:Het taaltje of de woordkeuze van Eddy kloppen totaal niet !
Ik denk dat dat dialect nergens bestaat, zelfs niet in West Vlaanderen !
Wie gebruikt er nu woorden als 'nen gecaleerden typ' etc ?
Alle andere akteurs spreken een soort gekuisde mix tussen Antwerps, Mechels en Vlaams-Brabants.
Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Re: Wat er niet klopt in Thuis
0 x
-
Ann+
- x 435
-
Rieka
- x 435
In plaats van te zoeken naar mieredinges, zoek eens wat dat woord betekent en waar het gebruikt wordt.johan1969 schreef:Ik kom veel buiten 'mijn driehoek', maar in welke streek spreken ze zo dan wel ?Luc schreef:Eddy zijn taaltje klopt wel. Ik zou mij eens wat meer verplaatsen buiten mijn eigen driehoek.johan1969 schreef:Het taaltje of de woordkeuze van Eddy kloppen totaal niet !
Ik denk dat dat dialect nergens bestaat, zelfs niet in West Vlaanderen !
Wie gebruikt er nu woorden als 'nen gecaleerden typ' etc ?
Alle andere acteurs spreken een soort gekuiste mix tussen Antwerps, Mechels en Vlaams-Brabants.
We zullen je dankbaar zijn dat wij het eens niet voor jou moeten uitzoeken
0 x
- Luc
- Poster rang 4

Zou het niet om "nen geleerden typ" gaan maar ja dat taaltje van Eddy is moeilijk te verstaan natuurlijk
.
0 x
-
Rieka
- x 435
zie chat!Luc schreef:Zou het niet om "nen geleerden typ" gaan maar ja dat taaltje van Eddy is moeilijk te verstaan natuurlijk.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
IK heb veel gentse collega's, maar nog nooit 'gecaleerden typ' gehoord.Ann+ schreef:Ik dacht dat het een soort Gents was, dat Eddy gebruikte?
Zou ook niet weten wat dat wil zeggen. Gecalibreerd = geijkt, dat weet ik wel.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1664
- x 2570
Ik ben Antwerpse en ik kende de uitdrukking ook al.
Daarvoor moet je geen Gentenaars kennen.
En dan nu terug
en dan liefst voor dingen die ECHT niet kloppen. 
Daarvoor moet je geen Gentenaars kennen.
En dan nu terug
0 x
- pnele
- Poster rang 1

- x 8
- x 7
Tijdens de finale toch wel twee fouten opgemerkt.
Wanneer Leo Tibo wil feliciteren zegt hij Toby tegen hem.
Op een bepaald moment vraagt Femke aan Kasper of hij haar wil eventjes wil vervangen. Daarna is te zien hoe hij opdient tijdens de receptie. Weer een paar scenes verder zit hij zich te ergeren in de dispatch dat Femke nog altijd niet terug is.
Op een bepaald moment vraagt Femke aan Kasper of hij haar wil eventjes wil vervangen. Daarna is te zien hoe hij opdient tijdens de receptie. Weer een paar scenes verder zit hij zich te ergeren in de dispatch dat Femke nog altijd niet terug is.
0 x
- Luc
- Poster rang 4

Opzettelijke fout hé, vond het wel grappig. Leo kent Tibo nu éénmaal niet zo goed.pnele schreef:
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4

- x 173
- x 549
Was mij ook opgevallen. Toen ik Kasper zag opdienen dacht ik ze het Femke-drugs-depressie-verhaal eindelijk gingen opbergen.pnele schreef: Op een bepaald moment vraagt Femke aan Kasper of hij haar wil eventjes wil vervangen. Daarna is te zien hoe hij opdient tijdens de receptie. Weer een paar scenes verder zit hij zich te ergeren in de dispatch dat Femke nog altijd niet terug is.
0 x
-
MissLiss
- Nog geen rang
Paulien die terug was van het feest, en het beu was en blij dat ze thuis was...
3 min. later staat ze terug foto's te trekken op het feest...
0 x
- azerty1984
- Nog geen rang
volgens mij is dat meer "brussels"johan1969 schreef:IK heb veel gentse collega's, maar nog nooit 'gecaleerden typ' gehoord.Ann+ schreef:Ik dacht dat het een soort Gents was, dat Eddy gebruikte?
0 x
-
Rieka
- x 435
Volgens wat ik van uitleg vond is dat studenjargon, en stop nu met zagen aub!azerty1984 schreef:volgens mij is dat meer "brussels"johan1969 schreef:IK heb veel gentse collega's, maar nog nooit 'gecaleerden typ' gehoord.Ann+ schreef:Ik dacht dat het een soort Gents was, dat Eddy gebruikte?
0 x
- Thuisforum
- Administrator

- x 9
- x 63
Inderdaad, wat een muggezifterij hier!Rieka schreef: Volgens wat ik van uitleg vond is dat studenjargon, en stop nu met zagen aub!
Er zijn nog andere topics op dit forum - voor degenen die willen blijven verdergaan over een woord dat ze niet meteen kennen, is er dit topic:
http://thuisforum.be/viewtopic.php?f=4&t=900432
en dan nu
0 x
- smurfin
- Poster rang 2

Echt? Dat heb ik gemist...MissLiss schreef:Paulien die terug was van het feest, en het beu was en blij dat ze thuis was...
0 x