Crackers schreef:Zijn er al favorieten voor deze avond?
Wat mij betreft wel: Albanië. En mijn tweede keuze is Ierland.
En ik hoop te mogen zien dat de baboeska's mogen vertrekken. Ze zijn een geestige afwisseling, maar ze horen mijns inziens niet op het songfestival.
Naar het schijnt doet vanavond mijn "chou" van enige jaren geleden (2004 ) terug mee. Hij zingt voor Servië. Ik hoop dat zijn lied deze avond dezelfde uitstraling op mij heeft als in 2004 *smelt*
En ja, ik hou wel van drama in muziek. En ook van etnische invloeden, zal komen omdat ik jaren naar het folkfestival Dranouter geweest ben (is niet zo ver van mijn voordeur)
En ik hoop te mogen zien dat de baboeska's mogen vertrekken. Ze zijn een geestige afwisseling, maar ze horen mijns inziens niet op het songfestival.
Dat zijn je favorieten voor zaterdag. Vanavond is de tweede halve finale en Albanië, Ierland en Rusland zijn al geweest in de eerste halve finale.
Dat zijn je favorieten voor zaterdag. Vanavond is de tweede halve finale en Albanië, Ierland en Rusland zijn al geweest in de eerste halve finale.
Wie niet zo van liedjes houdt, kan vanavond kijken naar Panorama op Canvas (om 21h30) over de wereld achter het songfestival in Baku (Azerbeidjan). Het gaat er naar verluid niet zo vredevol aan toe. De plaatselijke bevolking die mee hielp aan de reportage van Panorama is na de opnames zelfs afgeranseld en mishandeld door aanhangers van de regering.
Eurovisiesongfestival met hun toepasselijke slogan "Start the fire"