Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Ann+
x 435

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)

Bericht door Ann+ »

bij mijn weten niet, die forte geeft gewoon aan dat er in de tabletten 1g zit van de werkzame stof, tegenover 500 mg in de gewone tabletten voor volwassen.

Als er codeïne in zit moet het er apart opstaan.
Dikwijls is ook de kleur verschillend , de bruistabletten zonder codeïne zijn in roodkleurig zilverpapier of zoiets verpakt, die met in groenkleurig .
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2569

Bericht door satine »

0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ai ai, Femke toch... en Leo heeft niks door, natuurlijk. (Hoe kan hij ook?)
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Hij had naar de pupillen kunnen kijken. Bij spul dat je oppept verkleinen ze dikwijls. Ook kan iemand er opgefokt door reageren. Meer dan normaal. Ik vind het wel raar dat er niets van te merken was. Normaal gesproken zou je daar toch echt een ferme reactie van verwachten.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Kwast schreef:Hij had naar de pupillen kunnen kijken. Bij spul dat je oppept verkleinen ze dikwijls. Ook kan iemand er opgefokt door reageren. Meer dan normaal. Ik vind het wel raar dat er niets van te merken was. Normaal gesproken zou je daar toch echt een ferme reactie van verwachten.
Ah, ik dacht net dat ze vergrootten.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Dat gebeurd bij middelen die je loom maken. Bijvoorbeeld wiet. De stof THC zorgt ervoor dat ze als schoteltjes zo groot worden.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Kwast schreef:Hij had naar de pupillen kunnen kijken. Bij spul dat je oppept verkleinen ze dikwijls.
Kwast schreef:Dat gebeurd bij middelen die je loom maken. Bijvoorbeeld wiet. De stof THC zorgt ervoor dat ze als schoteltjes zo groot worden.
Sorry dat ik het moet zeggen maar dat is twee keer foute informatie.

Bij pepmiddelen Coke en speed krijg je grote pupillen - de stof in pep zorgt voor schoteltjes en niet Thc die in wiet zit. Bovendien is het niet de THC die de ogen van wiet gebruikers veranderd maar wel de cannabinoïden in de wiet.

Bij wiet krijg je kleine oogjes en sommige mensen krijgen rode ogen maar heel veel mensen hebben dat niet. Net zoals grote pupillen dat komt slechts bij 1 op de 10 voor al zullen veel hulpverleners het tegendeel beweren. Maar ga maar eens lezen op websites van wiet gebruikers hoe het echt zit. Hulpverleners komen te vaak in aanmerking met gebruikers van andere soorten drugs dan wiet - bovendien bestaat er geen eens een echt afkick programma voor wiet.

En voor het geval mensen hier nu een welles nietes spelletje gaan spelen lees (over coke = pep)
http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... e-gebruikt

En aja de snuif sessie van Femke :lol: ze snoof gewoon naast het lijntje :whistle:
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Blijkbaar had ze ook een spiegeltje gekregen bij haar eerste bestelling. Ze snoof als een pro. :lol:
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Peter Jansens schreef:Blijkbaar had ze ook een spiegeltje gekregen bij haar eerste bestelling. Ze snoof als een pro. :lol:
:lol: :lol: :lol:
Terwijl dat eigenlijk al lang pasee is zo'n spiegeltje :whistle:
En ze zal het nog wel hebben gedaan zekers want Kasper zei toch je krijgt het alleen als je weet hoe het moet...
En ja ik kijk nu al wel lang naar Thuis maar nog niet lang genoeg om te weten of ze het al eerder heeft gedaan.
0 x
Sasha
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sasha »

Ik kan me niet echt herrineren of ze zelf ooit aan de drugs gezeten heeft , maar ze is in ieder geval goed bekend met het hele milieu. Haar broer Renzo was namelijk een drugsdealer. Via hem kwam ze daar ook mee in contact. Diens vrienden ook. En die hadden ook wat gemeenschappelijke 'louche' vrienden. Ze was er ook bij toen Sofie verslaafd geraakte aan drugs. Dus dat ze weet hoe dat allemaal in zijn werk gaat verbaasd mij helemaal niet.

Nog zoiets waar ik mij aan erger is het feit dat zowel zij als Nancy doen alsof Renzo nooit bestaan heeft. :lol: Dat is toch haar (half) broer en Nancy haar zoon. Maar ze vermelden hem NOOIT. :thumbdown:
0 x
Briseis
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Briseis »

Ganja schreef:Bovendien is het niet de THC die de ogen van wiet gebruikers veranderd maar wel de cannabinoïden in de wiet.
Over al de rest ben ik het eens, maar dit klopt niet. THC staat voor tetrahydrocannabinol en is dus een van de cannabinoiden in wiet, die dus wel de irissen (tijdelijk) verandert.
0 x
Mona'ke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mona'ke »

Ik had echt een Sofie-gevoel bij deze scène.
Femke heeft de drugshistorie van Sofie van kortbij meegemaakt, ze heeft haar zelfs gered!
En nu begint ze er zelf aan... :roll:

Dat redder Tim maar snel ter hulp schiet. ;)
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Ik vind het lui van de makers om weer voor een drugs verhaallijn te kiezen. Is dat een verplichting van de VRT ofzo dat er om de zoveel jaren zo'n verhaallijn moet zijn :roll: ?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Luc schreef:Ik vind het lui van de makers om weer voor een drugs verhaallijn te kiezen. Is dat een verplichting van de VRT ofzo dat er om de zoveel jaren zo'n verhaallijn moet zijn :roll: ?
Dat vraag ik me ook af...
Toen ze daar met haar spiegeltje en pasje in de weer was... :roll:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Drugs is natuurlijk ook een dankbaar onderwerp voor een soap. :)
Laten we eerlijk zijn >> er zijn heel veel onderwerpen die om de zoveel tijd nog eens terugkeren (drank, overspel, buitenechtelijk kind, ...)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Plaats reactie