Kan ik het niet mee eens zijnflupke schreef:Ik vind Mayra eigenlijk heel wispelturig. Met Guy wist ze niet wat ze wou, met Ann schijnbaar ook niet. Hoewel bij je schoonfamilie inwonen zie ik ook niet direct zitten. Dat ze ruimte nodig heeft, kan ik wel begrijpen.

Mayra wist heel goed wat ze wilde met Guy. Meermaals drong ze aan tot een gesprek met hem, maar hij wilde nooit. En het was zij die in therapie wou gaan. En dat ze dan daarna twijfels had omdat ze toevallig op iemand anders viel lijkt me niet meer dan normaal met een man die niet wilde mee werken en een huwelijk waarin zij alles had geprobeerd en hij alles maar als vanzelfsprekend beschouwde.
Ze wist heel goed wat ze wilde. In eerste instantie haar huwelijk redden. Maar ze zat met een man die niet wilde mee werken en die alles maar als vanzelfsprekend beschouwde. Dan werd ze verliefd op een ander, en ja dat was toevallig een vrouw, waar ze even over twijfelde wat me volkomen normaal lijkt als je dat voor het eerst overkomt als hetero. Al bij al heeft het niets te maken met niet weten wat je wil.rossefurie schreef: Anderzijds weet ze niet wat ze wilt. Eerst vr de mannen dan de vrouwen.. Whats next?
Helemaal mee eens. En dat zeg ik zo vaak. Waarom zeggen personages in soaps en series nooit wat ze 'moeten' zeggen!!! Anderzijds ken ik in real life ook best veel mensen die graag uren en dagen rond de pot draaien en zelden zeggen wat ze willen of moeten zeggen. Duidelijk zijn is blijkbaar voor velen moeilijk. Ook voor Mayra dus.Christel schreef:^ Daar ben ik het helemaal mee eens. Als Mayra bijvoorbeeld niet bij haar schoonfamilie in huis wil wonen, kan ze dat toch ook gewoon fatsoenlijk brengen en erover praten? Maar het enige wat ze doet is mopperen, kortaf zijn en wat provoceren, zonder eigenlijk duidelijk te zijn in wat ze dan wél prettig vindt. Nu ook: het halve huis van Marianne is verbouwd en mevrouw vertrekt omdat ze "ruimte nodig heeft". Na veel ge-vis heeft Ann er uiteindelijk toch nog uitgekregen dat Marianne en Ann haar verstikken. Begrijpelijk hoor, maar waarom zégt ze dat dan niet gewoon vanaf het begin af aan?
Het lijkt bovendien wel alsof Mayra altijd haar conclusies pas trekt als het eigenlijk al te laat is...
Hopelijk ziet ze nu in dat dit geen manier van doen is, net zo goed als dat Ann in moet zien dat niet iedereen een leven daar in huis ziet zitten, en dat ze bovendien met een volwassen vrouw te maken heeft. Ook ik duim voor een goede afloop.
Al bij al ben ik van mening dat Mayra zich nooit had mogen overhalen om te gaan inwonen bij haar schoonmoeder. Eigenlijk is het gewoon de schuld van Ann. Want voor haar is het té min om een tijdje op een appartementje te wonen en zo te sparen voor een huis, want neen madam wil ineens een sjieke groot huis!!! Als jong vers koppel inwonen bij schoonfamilie is volgens mij niet alleen ongezond maar ook nefast voor veel relaties en dan al zeker met een Queen mother Marianne. En dan uiteindelijk nog met het proces erbij ja dan kan ik het me voorstellen dat je even ruimte nodig hebt. Maar ben het wel niet eens met de manier waarop Mayra het naar Ann toe heeft aangepakt. Dat kon beter ...veel beter....