Briseis schreef:Goh een verslaving aan codeïne gebeurt niet zo snel als ze het nu laten zien.
Klopt.
Ik heb ervaring met codeine gebruik.
Ten eerste loop je niet meteen zo suf als Femke nu doet, behalve wanneer je 2 flessen siroop op 1 dag op drinkt of meer dan zes, zeven pillen slikt en dan nog ben je minder suf dan Femke nu doet.
Daarnaast ben je niet zo snel afhankelijk van codeine als ze nu doen uitschijnen zo rap gaat dat niet.
Tot slot vergeten ze er ook bij te melden dat de meerderheid van de mensen geconstipeerd raakt na korte inname van codeine en dat je er ook vaak nog verschillende vervelende bijwerkingen van hebt.
Zelf neem ik het nog maar 1 keer per jaar 2 pillen tegelijk bij extreme hoofdpijn en pas als die na 2 dagen niet overgaat.
Ze overdrijven dus wel wat in Thuis maar misschien is dat niet erg want tenslotte in real life waarschuwen dokters ook voor verslaving (al vind ik dat overroepen maar soit) en krijg je het binnenkort enkel nog op recept wat betreft hoestsiroop want.... op het vlak van pillen is dat al jaren zo dat je dat alleen op recept krijgt bv dafalgan codeine.