Ik dacht eerder dat hij toen het gevoel had dat Mayra bij hem teruggekomen was en het terug goed zou komen tussen hen. Hij zocht gewoon toenadering tot Fien zoals hij dat bij Mayra gewenst had. Fien heeft dit anders geïnterpreteerd en is toen gaan panikeren. Toen heeft hij zijn hand op haar mond gelegd en, voor hij het goed en wel besefte, was ze dood, wat nooit zijn bedoeling is geweest. Wat hij nadien gedaan heeft was inderdaad respectloos en laf.Hij heeft dat nooit toegegeven. Maar toen hij en Fien bij hem thuis waren toen zag hij ineens Mayra voor zich. Toen sloegen zijn stoppen door en ging hij door het lint. Fien die wilde zich van haar afzetten maar.. het was niet goed afgelopen in elk geval.
Guy De Herdt (Erik Goris)
-
- Nog geen rang
Re: Guy De Herdt (Erik Goris)
0 x
-
- Poster rang 5
Het gekke is dat je uit de YouTube-beelden niet echt veel details van de moord kan zien. Het ene moment legt hij de hand op haar mond en panikeert ze en in het volgende fragment is ze al dood.
Dat hij nog normaal kon functioneren terwijl hij samen met Julia was en daar constant Jens en Katiren zag is dan wel heel vreemd.
Dat hij nog normaal kon functioneren terwijl hij samen met Julia was en daar constant Jens en Katiren zag is dan wel heel vreemd.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
Inderdaad, dus 'voor hij het goed en wel besefte was ze dood' klopt helemaal niet, want dat weten wij als kijker niet.
Misschien is ze inderdaad wel gestikt, die kans is even groot als de kans dat het toch haar hart was.
Guy heeft in ieder geval van in het begin gezegd dat het zijn schuld was, zowel tegen Julia als tegen Tom en Peter.
Als ze zomaar ineen gestuikt zou zijn, zou hij als brandweerman toch het verschil moeten zien?
Misschien is ze inderdaad wel gestikt, die kans is even groot als de kans dat het toch haar hart was.
Guy heeft in ieder geval van in het begin gezegd dat het zijn schuld was, zowel tegen Julia als tegen Tom en Peter.
Als ze zomaar ineen gestuikt zou zijn, zou hij als brandweerman toch het verschil moeten zien?
0 x
-
- x 435
Allez hij is toch gered. Benieuwd wat nu met Jens gaat gebeuren...
0 x
-
- x 435
Inderdaad. Maar het is en blijft Thuis.lord F. schreef:
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2
Raar dat Julia de buis zomaar los kon maken, terwijl Guy daar al vier (of vijf?) dagen aan het trekken was zonder dat dat ding bewoog...
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- Luc
- Poster rang 4
Misschien door al dat getrek van Guy dat die buis al wat losser kwam en Julia kon misschien vanop een betere plaats trekken waardoor ze er meer kracht op kon zetten ofzowwww.
0 x
-
- Nog geen rang
Ik ben blij voor Guy dat hij deze ellende eindelijk achter de rug heeft. Wat Jens betreft die had zijn stommiteiten bijna met zijn eigen leven betaald. Gelukkig dat Guy ook aan Jens dacht nadat hij bevrijd was. Anders had Jens het waarschijnlijk niet overleefd.
Het zou me niet echt verbazen mocht Guy nu ook geen klacht neerleggen tegen Jens en Katrien. Ik heb altijd de indruk gehad dat de uitspraak van het proces hem toch niet helemaal een goed gevoel gaf. Misschien denkt hij nu door geen klacht neer te leggen dat hij ergens zijn "schuld" vereffend heeft.
Het zou me niet echt verbazen mocht Guy nu ook geen klacht neerleggen tegen Jens en Katrien. Ik heb altijd de indruk gehad dat de uitspraak van het proces hem toch niet helemaal een goed gevoel gaf. Misschien denkt hij nu door geen klacht neer te leggen dat hij ergens zijn "schuld" vereffend heeft.
0 x
-
- Nog geen rang
Ik vind dat hij er opnieuw goed van afkomt, Guy. Het valt niet goed te keuren wat Jens doet maar Guy zijn aanwezigheid stoort me enorm. Mocht hij, en hij geeft zelf idd voortdurend toe BUITEN de deuren en ogen van het gerecht dat hij wel degelijk schuldig is- om nog van het verbergen van het lijk van Fien te zwijgen-enig schuldbesef hebben dan had hij de stad verlaten. Mocht hij enig gevoel van empathie hebben dan zou hij inzien dat zijn aanwezigheid te pijnlijk is viir de betrokken partijen.
Verder zou hij Jens zonder enige schroom hebben aangegeven mocht hij daardoor niet in onmin rajken bij Julia. Nu doet hij dit enkel en alleen om in de gunst te komen bij Julia. Hij heeft gelogen in de rechtzaal, hij zag Mayra spoken door eijn hoofd op het ogenblik van de moord, hij is niet erg empathisch, hij blijft -in mijn ogen- agressief reageren (zoals ten opzichte van Bram bijvoorbeeld)... hij kan op zo een moment ook weggaan van de situatie en afkoelen.
Het enige wat hem enigszins opneiuw menselijk en empathisch kan maken is dat hij alsnog naar de politie stapt en de waarheid verteld rond de moord en alsnog zijn straf uitzit.
Nu zwijgen over de situatie met Jens rechtvaardigd in geen geval zijn daden, zijn motief is Julia dus, alweer, eigenbelang.
Wat Jens betreft, ik keur het niet goed maar vind ik dat hij moet zitten? In geen geval. Guy lokt enorm veel zelf uit door niet weg te gaan.
Verder zou hij Jens zonder enige schroom hebben aangegeven mocht hij daardoor niet in onmin rajken bij Julia. Nu doet hij dit enkel en alleen om in de gunst te komen bij Julia. Hij heeft gelogen in de rechtzaal, hij zag Mayra spoken door eijn hoofd op het ogenblik van de moord, hij is niet erg empathisch, hij blijft -in mijn ogen- agressief reageren (zoals ten opzichte van Bram bijvoorbeeld)... hij kan op zo een moment ook weggaan van de situatie en afkoelen.
Het enige wat hem enigszins opneiuw menselijk en empathisch kan maken is dat hij alsnog naar de politie stapt en de waarheid verteld rond de moord en alsnog zijn straf uitzit.
Nu zwijgen over de situatie met Jens rechtvaardigd in geen geval zijn daden, zijn motief is Julia dus, alweer, eigenbelang.
Wat Jens betreft, ik keur het niet goed maar vind ik dat hij moet zitten? In geen geval. Guy lokt enorm veel zelf uit door niet weg te gaan.
0 x
-
- Nog geen rang
Natuurlijk voelt Guy zich schuldig aan de dood van Fien. Maar net zo min als de rest, zal hij ooit weten hoe ze nu eigenlijk gestorven is. Hij zal zich de rest van zijn leven afvragen of het was omdat hij zijn hand op haar mond gedrukt had, of was het toch iets met haar hart?
Als hij Jens zou aangegeven hebben, zou dit voor Katrien ook ernstige gevolgen gehad hebben. En ja, Guy houdt nog altijd veel van Julia. Is daar iets mis mee? Voor haar laat hij zelfs "zijn moordenaar" vrijuit gaan. Alle pesterijen die hij de laatste tijd moest ondergaan heeft hij over zich heen laten gaan zonder erop te reageren. Zo agressief is hij dus ook niet.
En waarom zou hij moeten weggaan? Na de uitspraak heeft hij enkel geprobeerd om zijn leven weer op te bouwen. Hij heeft nooit iemand geprovoceerd of lastig gevallen. Omgekeerd echter werd hij door zowat iedereen gepest en als een paria behandeld. Luc was zowat de enige die hem normaal en met fatsoen behandelde.
Als hij Jens zou aangegeven hebben, zou dit voor Katrien ook ernstige gevolgen gehad hebben. En ja, Guy houdt nog altijd veel van Julia. Is daar iets mis mee? Voor haar laat hij zelfs "zijn moordenaar" vrijuit gaan. Alle pesterijen die hij de laatste tijd moest ondergaan heeft hij over zich heen laten gaan zonder erop te reageren. Zo agressief is hij dus ook niet.
En waarom zou hij moeten weggaan? Na de uitspraak heeft hij enkel geprobeerd om zijn leven weer op te bouwen. Hij heeft nooit iemand geprovoceerd of lastig gevallen. Omgekeerd echter werd hij door zowat iedereen gepest en als een paria behandeld. Luc was zowat de enige die hem normaal en met fatsoen behandelde.
0 x
-
- Poster rang 1
Guy is tenslotte vrijgesproken
hoe erg het ook voor sommige is
wat Jens nu met Guy deed vind ik nog erger hier was duidelijk voorbedachtheid in het spel
hoe erg het ook voor sommige is
wat Jens nu met Guy deed vind ik nog erger hier was duidelijk voorbedachtheid in het spel
0 x
-
- x 435
Guy heeft fouten gemaakt maar hij heeft Fien niet opzettelijk gedood en heeft zich na het proces altijd op de achtergrond gehouden
wat Jens gedaan heeft is volgens mij veel erger: iemand opzettelijk de dood injagen
hij mag Guy nog danken want hij had gerust ook kunnen verzwijgen dat hij ook nog in de garage lag te stikken,
wie een put graaft voor een ander ...
nee, wat Jens de laatste tijd uitspookt is ronduit misdadig

wat Jens gedaan heeft is volgens mij veel erger: iemand opzettelijk de dood injagen
hij mag Guy nog danken want hij had gerust ook kunnen verzwijgen dat hij ook nog in de garage lag te stikken,
wie een put graaft voor een ander ...
nee, wat Jens de laatste tijd uitspookt is ronduit misdadig

0 x
- Millie
- Poster rang 1
Op zich vind ik het wel 'mooi' van Guy dat hij Jens niet gaat aangeven.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
Hij is nochtans de enige die het weet/ooit zal weten.flupke schreef:Maar net zo min als de rest, zal hij ooit weten hoe ze nu eigenlijk gestorven is. Hij zal zich de rest van zijn leven afvragen of het was omdat hij zijn hand op haar mond gedrukt had, of was het toch iets met haar hart?
Hij weet hoe lang het duurde eer ze niet meer bewoog, hij was erbij.
Of hoort geheugenverlies ook tot zijn paniek?
Ik zeg niet dat ik Jens gelijk geef, verre van. Als je zoiets plant, ben je zelf niet helemaal in orde.
Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zover gaan, als het gaat om hun eigen vriendin/zus/vrouw/dochter - whatever.
Want wettelijk gezien is Guy onschuldig - maar is hij dat menselijk gezien ook?
Wat niet betekent dat ik het geen mooie geste vind dat hij een ander verhaal heeft verteld aan de politie.
Hoewel ik denk dat hij dit meer heeft gedaan voor Katrien, zonder wie hij niet meer zou geleefd hebben, dan voor Jens.
0 x
- smurfin
- Poster rang 2
Ik vind het na al die pesterijen en dan die poging tot moord toch knap van Guy dat hij Jens en Katrien niet is gaan aangeven bij de politie. Daarmee wil hij mss idd wel zijn schuld voor een stuk vereffenen.
0 x