Guy De Herdt (Erik Goris)

Gesloten
Lazylady
x 435

Re: Guy De Herdt (Erik Goris)

Bericht door Lazylady »

Dat is ook wel waar ja.
0 x
flupke
Nog geen rang

Bericht door flupke »

Lazylady schreef:Toch blijft het een feit dat Guy gelogen heeft in de rechtbank en dat valt niet goed te praten. In dat opzicht is het niet meer dan normaal dat Jens harde wraak wil. Hoe zouden we zelf zijn?
Wat Guy met Fien gedaan heeft is inderdaad niet goed te keuren. Maar een paar leugens in de rechtbank vergelden met ontvoering, vasthouden, mishandeling, bedreiging .... Dat is er toch ver over. Ik hoop dat hier gauw een einde aan komt en dat Jens gestraft wordt.
0 x
Briseis
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Briseis »

Ik keur absoluut niet goed wat Jens nu doet en van mij mag hij ook gestraft worden. Maar wat Guy gedaan heeft is niet "een paar leugens in de rechtbank" he. Hij heeft Fien vermoord, wat hij zelf ook keer op keer toegeeft aan Jens. Die hartkwaal heeft er heel waarschijnlijk niets mee te maken.

Ten eerste geeft familiale predispositie voor aritmie maar 60% meer kans op aritmie. Dat wil dus niet zeggen dat je dan 60% kans hebt op aritmie, maar 60% meer kans dan anderen. Aritmie komt sowieso al heel weinig voor bij jongere mensen, dat wordt meestal pas later ontwikkeld, ook indien je er een genetische aanleg voor hebt. Dus de kans dat Fien aritmie had is bijzonder klein.
En stel dan nog dat ze aritmie zou hebben, dan hoeft dat niet per se door een paniekreactie tot de dood te leiden.

Ik keur dus niet goed wat Jens doet, maar dat het gebaseerd is op leugentjes in de rechtbank is ook allesbehalve zo...
0 x
fan_van_marianne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door fan_van_marianne »

Dit kan niet door de beugel!!!
0 x
Intelligentie krijgt men mee, wijsheid moet men leren...
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Briseis schreef:Ik keur absoluut niet goed wat Jens nu doet en van mij mag hij ook gestraft worden. Maar wat Guy gedaan heeft is niet "een paar leugens in de rechtbank" he. Hij heeft Fien vermoord, wat hij zelf ook keer op keer toegeeft aan Jens. Die hartkwaal heeft er heel waarschijnlijk niets mee te maken.
Ik keur dus niet goed wat Jens doet, maar dat het gebaseerd is op leugentjes in de rechtbank is ook allesbehalve zo...
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ook ik vind dat Jens niet goed bezig is, maar dan vooral omdat het niks oplost. Het brengt Jens zelf alleen maar verder in de problemen. Bovendien vind ik het niet normaal dat hij dergelijke dingen met Guy uit kan halen, dan mag hij nog zo kwaad zijn...
Maar medelijden met Guy? Of zijn acties vergelijken met die van Jens? Ik dacht het niet! :naughty:

Jens loopt zich zo uit te leven op een moordenaar, terwijl Guy gewoon een onschuldig meisje heeft gedood. Daar zit voor mij toch nogal een verschil in eigenlijk... En dat Guy daarna constant heeft lopen liegen om onder zijn straf uit te komen, inclusief die leugens in de rechtbank onder instructie van Tom, helpen daarbij ook niet echt. :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
flupke
Nog geen rang

Bericht door flupke »

Fien werd nooit met opzet wat aangedaan. Hoe men het ook draait of keert, haar dood was een ongeluk. Bovendien heeft Guy zich altijd schuldig gevoeld en heeft veel spijt over wat er gebeurd is. Hij wou gestraft worden en heeft zelf nooit om een vrijspraak gevraagd. Het is dankzij Tom en wat Tom hem opgedragen heeft te zeggen, dat hij er zo goed is vanaf gekomen.

Jens daarentegen heeft alles zorgvuldig gepland. Hij is doelbewust misdadig bezig. Hij handelt met opzet om Guy te zien lijden. Hij houdt hem vast in penibele, mensonwaardige omstandigheden en ontzegt hem water en voedsel. Indien hij echt iets om Fien gaf, zou hij nooit zo handelen. Fien zou dit ook absoluut afgekeurd hebben.
0 x
flupke
Nog geen rang

Bericht door flupke »

Lazylady schreef:Toch blijft het een feit dat Guy gelogen heeft in de rechtbank en dat valt niet goed te praten. In dat opzicht is het niet meer dan normaal dat Jens harde wraak wil. Hoe zouden we zelf zijn?
Jens had Guy ook om een gesprek kunnen vragen. Ik denk niet dat Guy zou geweigerd hebben om met hem te praten. Nu neemt hij het recht in eigen handen op een manier die er ver over is.
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

flupke schreef:Fien werd nooit met opzet wat aangedaan. Hoe men het ook draait of keert, haar dood was een ongeluk.
Daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn.
Naar mijn idee kan je niet van een ongeluk spreken als je ten eerste je hand op iemands mond houdt, ten tweede naar iemands keel grijpt en ten derde dan nog in je gedachten je ex-lief (Mayra) ziet waar hij heel boos op was op dat moment.
Naar mijn gevoel kan je wel spreken van niet met voorbedachte rade maar het was wél een moord. Al noemt men dat dan doodslag. Wat hij dan nog wou toedekken als zijnde een ongeval nadat hij haar auto in het water dumpte en haar nadien begroef. Bovendien heeft hij het ook meermaals toegegeven aan zijn advocaten en aan Julia. En hij wilde wel naar de gevangenis maar zijn advocaten hebben zo hard op hem ingespeeld dat hij op den duur ging geloven dat het een ongeluk was waardoor hij nu op vrije voeten is. Maar dat wil niet zeggen dat het ook een ongeluk was mijn gedacht.

Wat Jens betreft. Oké is niet goed. Maar ben er zeker van dat sommige mensen hetzelfde of iets soortgelijks zouden doen als ze de kans daartoe kregen in een situatie waarbij iemand wordt vrijgesproken van doodslag. En momenteel is Jens enkel nog maar schuldig aan ontvoering hij heeft nog niets gedaan met Guy. En oké is niet goed wat Jenske doet maar misschien zit Jens in een situatie dat hij het gevoel heeft dat hij niets meer te verliezen heeft en dan kan een mens erg ver gaan....
0 x
Millie
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Millie »

Trouwens, als je ineens je ex voor je ziet terwijl er een ander meisje voor je zit waar je heel erg kwaad op bent, en dat het zelfs zo ver gaat dat je het meisje dan nog eens vermoordt. Plus je wil een tijdje later zelfmoord plegen.
Zou je dan niet gebaat zijn met wat psychologische hulp?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

flupke schreef:Hij wou gestraft worden en heeft zelf nooit om een vrijspraak gevraagd. Het is dankzij Tom en wat Tom hem opgedragen heeft te zeggen, dat hij er zo goed is vanaf gekomen.
Vermits het hier nog altijd het topic van Guy is... :razz:
Hij had de waarheid kunnen zeggen, meer dan 1 keer, maar hij heeft gezwegen.
Hij heeft 'meegeleefd' met iedereen, terwijl hij verdomd goed wist hoe en wat.

En Tom hoefde toch ook niet met geweld te dreigen om Guy te laten zeggen dat hij onschuldig was?
Guy is gelijk een mak schaap gewoon Tom gevolgd. Blij dat hij niet terug hoefde naar de gevangenis.
Blij dat hij daarbovenop maar voorwaardelijk kreeg voor wat hij wel gedaan had en waar hij niet onderuit kon: een auto en een lijk dumpen.
Iets wat je normaal niet doet als je niets te verbergen hebt.

Als je niks te verbergen hebt, dan bel je de ambulance - dat was hij zelfs verplicht, iedereen MOET een persoon in nood helpen.
En Fien was niet meer te helpen, maar hij heeft zelf geen poging gedaan.
Dan was er ook een fatsoenlijke autopsie geweest.....

En dan wordt hier (en op het proces) gesproken over paniek.
De geweldig lieve en sociale man, de alom gevierde mensenvriend, de getrainde brandweerman met jaren dienst - die brandende huizen binnen gaat om kleine hondjes te redden - die weet opeens niet meer wat doen?
Hij kan echt niks anders bedenken dan dumpen, weg ermee - alsof het vuilnis was.

En ik vind zeker niet dat Jens nu goed bezig is, maar Guy is volwassen genoeg om te beseffen dat zijn tranerige 'ik heb ook levenslang' niet veel indruk maakt.
0 x
Nathan
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door Nathan »

Verhaal 'Guy' vind ik toch wel moeilijk. Hij heeft misschien een moord gepleegd (dat stukje moord is geloof ik nooit in beeld geweest) en als het echt moord is, dan heeft hij wel lopen liegen. En die moord was weliswaar niet zijn bedoeling, hij wou haar wel verkrachten/aanranden, ook al zag hij Mayra voor zich. Daarop hadden ze hem wel mogen straffen.
Maar opzich is Guy toch geen slecht figuur? Dat hij toch een per ongeluk een moord heeft gepleegd, dat maakt hem natuurlijk nog geen moordenaar voor het hele leven toch? :)
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Nathan schreef:Verhaal 'Guy' vind ik toch wel moeilijk. Hij heeft misschien een moord gepleegd (dat stukje moord is geloof ik nooit in beeld geweest) en als het echt moord is, dan heeft hij wel lopen liegen. En die moord was weliswaar niet zijn bedoeling, hij wou haar wel verkrachten/aanranden, ook al zag hij Mayra voor zich. Daarop hadden ze hem wel mogen straffen.
Maar opzich is Guy toch geen slecht figuur? Dat hij toch een per ongeluk een moord heeft gepleegd, dat maakt hem natuurlijk nog geen moordenaar voor het hele leven toch? :)
Heeft hij het daar ooit over gehad? Hebben we daar ooit iets van gezien? Heeft hij ooit toegegeven gevoelens te hebben gehad voor Fien?
0 x
Nathan
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door Nathan »

Lazylady schreef:
Nathan schreef:Verhaal 'Guy' vind ik toch wel moeilijk. Hij heeft misschien een moord gepleegd (dat stukje moord is geloof ik nooit in beeld geweest) en als het echt moord is, dan heeft hij wel lopen liegen. En die moord was weliswaar niet zijn bedoeling, hij wou haar wel verkrachten/aanranden, ook al zag hij Mayra voor zich. Daarop hadden ze hem wel mogen straffen.
Heeft hij het daar ooit over gehad? Hebben we daar ooit iets van gezien? Heeft hij ooit toegegeven gevoelens te hebben gehad voor Fien?
Hij heeft dat nooit toegegeven. Maar toen hij en Fien bij hem thuis waren toen zag hij ineens Mayra voor zich. Toen sloegen zijn stoppen door en ging hij door het lint. Fien die wilde zich van haar afzetten maar.. het was niet goed afgelopen in elk geval.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Nathan schreef:
Lazylady schreef:
Hij heeft dat nooit toegegeven. Maar toen hij en Fien bij hem thuis waren toen zag hij ineens Mayra voor zich. Toen sloegen zijn stoppen door en ging hij door het lint. Fien die wilde zich van haar afzetten maar.. het was niet goed afgelopen in elk geval.
en uit de kotsscene aan het kanaal kan je nog afleiden dat hij Fien haar dood toch niet gewild had.
Ik weet trouwens niet of hij haar wou verkrachten. Als hij dat wilde zou hij dat wel gedaan hebben. Beetje onduidelijk waarom hij haar vermoordde. Hij heeft z'n hand op haar mond gelegd om haar te doen zwijgen en toen is hij efkes beginnen flippen blijkbaar.
Enfin, dat spreekt natuurlijk niks goed, maar de scenaristen zijn natuurlijk wel zo sadistisch om die situatie wat wazig te houden. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ook ik zie in Guy echt geen type dat nog willens en wetens mensen gaat vermoorden. Wat er met Fien gebeurd is, heeft hij inderdaad niet gepland van tevoren, laat staan dat hij het zo gewild heeft.
Maar het feit dat zijn stoppen op zo'n manier door kunnen slaan, is op zijn zachtst gezegd nogal griezelig, zeker als hij daar geen hulp voor krijgt. Bovendien vind ik zijn acties naderhand heel respectloos en alleen getuigen van lafheid. Zoiets doe je niet als je echt spijt hebt en wilt boeten voor je daden...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten