Leeg geschreven auteurs

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Leeg geschreven auteurs

Bericht door Christel »

Tomboy schreef:
Christel schreef:Eigenlijk vraag ik me vooral af wat hij/zij hiermee wilde bereiken. :wtf:
Zoiets op een forum gooien haalt tenslotte weinig tot niks uit! Hopelijk heeft het in elk geval een beetje opgelucht.. :whistle:
Misschien wilde mynameis eenmalig z'n ei kwijt om er daarna vol frisse tegenzin de rest van het seizoen weer tegenaan te kunnen..... :D
Dat zou inderdaad zomaar eens kunnen! :lol:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
stofvod
Nog geen rang

Bericht door stofvod »

Duídelijk een man of puber die noodgedwongen met vrouw/moederlief al jarenlang naar thuis moet kijken.
Trouwens, wie zegt dat thuis onorigineel is? Scheefpoeperij komt overal voor, maar dubbelgangers à la Frank/Manfred lijken mij vrij uniek in het soapwezen!

Wat mij wel opvalt tegenwoordig (voor zover ik kan kijken) is de "correctheid": pleegkinderen, holebi's, reintegratie van ex-gedetineerden, sympathie voor "marginalen", kanker, en vooral dit seizoen: bewegen
Maar hier geen ergernis, ik ben blij als ik na een weekje op kot nog eens thuis kan kijken :-)
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

stofvod schreef:Wat mij wel opvalt tegenwoordig (voor zover ik kan kijken) is de "correctheid": pleegkinderen, holebi's, reintegratie van ex-gedetineerden, sympathie voor "marginalen", kanker, en vooral dit seizoen: bewegen
Absoluut niets tegen anders gekleurden of anders geaarden maar het ligt er wel vingerdik op, het wordt bijna schooltelevisie. Binnenkort drinken ze ook nog allemaal een flesje Yakult zoals by Baantjer indertijd... of zingen ze van milleke melleke mol... :lol:
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Tomboy »

Het zal voor sommige kijkers vast wennen zijn. Maar dat zegt meer over die kijkers dan over de serie....
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Wat Tomboy, dat over de subculturen of over de Yakult?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Tomboy »

De subculturen. Sommige kijkers hebben blijkbaar zitten te slapen tijdens schooltelevisie waardoor bepaalde maatschappelijke ontwikkelingen aan hen voorbij zijn gegaan en ze Thuis als overdreven politiek correct beschouwen. Ik vind juist dat de makers van Thuis correct en integer met diversiteit omgaan, petje af daarvoor!
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Tomboy je hebt gelijk. Als mensen die hun relaas beginnen met :ik heb absoluut niets tegen andersgekleurden of andersgeaarden, maar........, heb ik toch zo mijn bedenkingen
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

jessie V. schreef:Tomboy je hebt gelijk. Als mensen die hun relaas beginnen met :ik heb absoluut niets tegen andersgekleurden of andersgeaarden, maar........, heb ik toch zo mijn bedenkingen
*LOL*
Dan zou je over mij ook je bedenkingen hebben, want zo zou ik het ook zeggen.
... maar zij moeten zich aanpassen aan ons en niet omgekeerd.
Als migranten zich niet aanpassen aan onze cultuur, blijven ze best waar ze eigenlijk thuishoren.
Laat de tomaten maar komen! :mrgreen:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Ging het in dit geval over aanpassen aan onze cultuur?
0 x
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Tomboy »

Nee, dat was het punt inderdaad niet Rieka... :naughty: Waarom zou je benadrukken dat er 'andersgekleurden' in de serie spelen? Mayra en Lynn spreken Vlaams, gedragen zich Vlaams, kleden zich Vlaams, van Lynn weet ik dat ze in het echte leven Vlaams bloed in d'adren heeft stromen, voor mij zijn het gewoon Vlaamse personages in een Vlaamse serie.

En van mij mogen Franky & Tibo en Ann & Mayra zoveel mogelijk knuffelen en elkaar aflebberen, zolang mensen vinden dat 'je er niet mee te koop moet lopen' mag het er van mij best een beetje dik bovenop liggen...
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Tomboy schreef:Nee, dat was het punt inderdaad niet Rieka... :naughty: Waarom zou je benadrukken dat er 'andersgekleurden' in de serie spelen? Mayra en Lynn spreken Vlaams, gedragen zich Vlaams, kleden zich Vlaams, van Lynn weet ik dat ze in het echte leven Vlaams bloed in d'adren heeft stromen, voor mij zijn het gewoon Vlaamse personages in een Vlaamse serie.
Ja, vind ik ook. Ik denk ook dat diegene die het meest problemen hebben met "allochtonen" in Thuis (zoals blijkbaar die mynameis) er zijn die in kleinere gemeentes wonen waar er geen rondlopen. Als je in grotere steden woont zoals in Gent sta je er minder bij stil dat een nieuw personage niet van Vlaamse origine is. Maar het is mss ook net goed dat diegene die minder te maken hebben met allochtonen er via Thuis meer vertrouwd mee worden.
Idem wat betreft de holebi's. :)

Maar de makers zorgen er ook wel voor dat er wel evenwicht is door vb vroeger Mo ook kleine kantjes te geven.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

lord F. schreef:
Tomboy schreef:Nee, dat was het punt inderdaad niet Rieka... :naughty: Waarom zou je benadrukken dat er 'andersgekleurden' in de serie spelen? Mayra en Lynn spreken Vlaams, gedragen zich Vlaams, kleden zich Vlaams, van Lynn weet ik dat ze in het echte leven Vlaams bloed in d'adren heeft stromen, voor mij zijn het gewoon Vlaamse personages in een Vlaamse serie.
Ja, vind ik ook. Ik denk ook dat diegene die het meest problemen hebben met "allochtonen" in Thuis (zoals blijkbaar die mynameis) er zijn die in kleinere gemeentes wonen waar er geen rondlopen. Als je in grotere steden woont zoals in Gent sta je er minder bij stil dat een nieuw personage niet van Vlaamse origine is. Maar het is mss ook net goed dat diegene die minder te maken hebben met allochtonen er via Thuis meer vertrouwd mee worden.
Idem wat betreft de holebi's. :)

Maar de makers zorgen er ook wel voor dat er wel evenwicht is door vb vroeger Mo ook kleine kantjes te geven.
Ik dacht net dat mensen die heel erg verdraagzaam zijn tegenover allochtonen net die mensen zijn die er in 't dagelijkse leven weinig of niets mee te maken hebben.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Rieka schreef: Ik dacht net dat mensen die heel erg verdraagzaam zijn tegenover allochtonen net die mensen zijn die er in 't dagelijkse leven weinig of niets mee te maken hebben.
Nee, uit ervaring (oa collega's op het werk) weet ik dat dat niet zo is. Dat die rapper een stempel gaan zetten terwijl ze nooit in contact komen met allochtonen.
Maar je moet je niet aangesproken voelen, had het niet over jou hoor. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

lord F. schreef:
Rieka schreef: Ik dacht net dat mensen die heel erg verdraagzaam zijn tegenover allochtonen net die mensen zijn die er in 't dagelijkse leven weinig of niets mee te maken hebben.
Nee, uit ervaring (oa collega's op het werk) weet ik dat dat niet zo is. Dat die rapper een stempel gaan zetten terwijl ze nooit in contact komen met allochtonen.
Maar je moet je niet aangesproken voelen, had het niet over jou hoor. ;)
Weet ik wel! ;) Ik spreek ook maar uit eigen ervaring. Zowel jouw stelling als de mijne kloppen niet? :lol:
Laten we dan maar aannemen dat het van mens tot mens verschilt, dat "stempels plakken"? Of liever volgens de ervaring die mensen hebben met het onderwerp van discussie?!
0 x
willem criel
Nog geen rang

Bericht door willem criel »

lord F schreef:Nee, uit ervaring (oa collega's op het werk) weet ik dat dat niet zo is. Dat die rapper een stempel gaan zetten terwijl ze nooit in contact komen met allochtonen.
Maar je moet je niet aangesproken voelen, had het niet over jou hoor.
Ben het helemaal eens met jou. Trouwens laat cijfers spreken. Grootsteden buiten beschouwing gelaten wordt er meer extreem rechts gestemd in landelijke gebieden (bv west-vlaanderen) waar geen allochtonen wonen.
0 x
La vie est dûre sans confiture!
Gesloten