Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Enig basisfatsoen is bij Marianne wel ver te zoeken. Een simpel excuus aan Frank voor haar totaal ongefundeerde beschuldigingen kon er niet vanaf....ze ziet er dan wel uit als een dame maar haar innerlijke beschaving is daaraan omgekeerd evenredig...
Ik vond het ook heel onaardig van haar dat ze niet eens haar excuses maakte. Ze sloeg in haar verhaal tegenover Tom ook zomaar Nancy over. Dat Nancy haar schietkraamstuk had gebroken kwam niet eens in haar op. Toen ze hoorde dat dit wel het geval was, was het opeens niet meer zo erg. Daar begrijp ik niets van.
Jammer dat Marianne haar excuses niet heeft gemaakt maar zo kennen wij haar toch ook? Marianne krijgt Sorry niet eens over haar lippen. Anderzijds heeft ze wel een groot zwak voor Nancy. Oké ze spant Nancy ook vaak voor haar karretje maar nu werd ze niet eens boos. Die steek onder water was misschien wel haar manier van uiten van haar ongenoegen maar goed.
Ik vond het wel een geniale vondst om Marianne aansprakelijk te stellen voor contractbreuk.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
Marianne zat blijkbaar echt vooral in met het feit dat haar vaas gestolen leek te zijn, en dat begrijp ik wel. Natuurlijk had ze Frank en Waldek niet zomaar mogen beschuldigen, maar het is ook niet bepaald fijn om te weten dat er iemand in je huis rondloopt die niet te vertrouwen is hè? Nancy zal ze niet verdacht hebben omdat ze Nancy wel vertrouwt, ze kent haar dan ook veel beter dan dat ze Frank en Waldek kent.
Dat ze niet echt boos werd op Nancy, laat alleen maar zien dat ze het echt niet zo verkeerd bedoelde. Het was uiteindelijk ook gewoon een ongelukje.
En ja, Marianne had zich wel even mogen excuseren, maar dan toch alleen tegenover Waldek vind ik. Frank heeft vanaf het begin dat ze daar aan het werk zijn een minstens even onbeschofte houding aangenomen als Marianne. Bovendien was Nancy net zo goed verantwoordelijk voor het hele misverstand, maar daar hoorde je Frank niet over...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Eigenlijk wel grappig dat rond die vaas zo'n verhaal kan geweven worden... ze stond wellicht al jaren op de zolder, dus zoveel belang zal Marianne er ook niet aan gehecht hebben... en schoon vond ik ze ook al niet, eerder een type vaas "Made in Taiwan" van het soort waarvan er 13 in een dozijn gaan !
Inderdaad, het ding zag er echt ongelofelijk prullerig uit, en het feit dat Waldek het blijkbaar tussen allerlei andere rommel uitgevist had boven, hielp ook al niet echt mee om de waarde ervan wat op te krikken.
0 x
Frank is nu eenmaal een onbehouwen type, "what you see is what you get", dat maakt hem zelfs een beetje sympatiek (vind ik...) Marianne pretendeert een dame uit "een beter milieu" te zijn met de "hoogstaande" normen en waarden die erbij horen, maar eigenlijk is zij alleen maar een "chique Frank", zij is geen haar beter dan het volk waar zij op neerkijkt. Dat maakt haar voor mij erg onsymphatiek....en in haar geval ook schijnheilig.
Dat hautaine is inderdaad een heel lelijk trekje van Marianne. Maar als puntje bij paaltje komt, dan is dat vaak vooral een houding van haar waar je ook doorheen kunt kijken. Waldek verdacht ze in het begin ook van die diefstal bijvoorbeeld, maar hij bleef heel kalm en netjes. Hem blafte ze gisteren dan ook helemaal niet meer af, terwijl hij toch de man is van Rosa. En dat geldt eigenlijk ook voor Nancy, waar ze zo vaak op neerkijkt maar die ze wel al regelmatig uit de sores geholpen heeft als het erop aan komt.
Maar dat ze heel makkelijk en prettig in de omgang is, dat hoor je mij ook niet zeggen.
0 x