Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
Rieka
x 435

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door Rieka »

Luc schreef:
Rieka schreef: Ik kreeg vorige maand een spuit(1) en van een herhaling werd niet gesproken, en ik moest ook mijn broek niet afsteken.
Je had uwe rok aan zeker ? :lol:
:lol: nee, 't was daar al te koud voor, en ik kreeg een spuit in mijn bovenarm!
0 x
Briseis
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Briseis »

Het kan even goed in de arm als in de bil (of in het bovenbeen). Maar ik denk dat Tibo hier een beetje gebruik wilde maken van de weinige kennis van Frank om hem zo een (goedbedoelde) hak te zetten.

Er is geen verschil tussen een herhalingsvaccinatie of een gewone vaccinatie (qua inhoudsstoffen).

@ Rieka: als je daarvoor ooit al een vaccinatie hebt gehad (normaal gezien wel, want die eerste vaccins zijn terugbetaald én verplicht), is die van jou een herhalingsvaccinatie.

Frank loopt wel meer risico op tetanus gezien zijn beroep. Er is veel kans op verwondingen ten opzichte van een bureaujob. Dus het is wel wat logischer dat hij vaker een vaccinatie zou krijgen. Normaal gezien laten mensen die weinig risico lopen (bureaujob, ...) zich pas opnieuw vaccineren wanneer ze in een risicosituatie komen, door onder andere een verwonding, of wanneer ze "gevaarlijke" activiteiten gaan ondernemen. Als je bijvoorbeeld meegaat met een humanitaire missie om huizen of dergelijke te bouwen, hoewel je dat normaal niet doet.
0 x
Briseis
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Briseis »

En nog: de prik die Tibo enkele maanden geleden aan Frank gaf, was niet tegen tetanus, maar gewoon om de druk onder zijn nagel te verlichten. Omwille van die verwonding had hij eigenlijk op dat moment een tetanusherhaling moeten krijgen, maar Tibo heeft hem thuis behandeld, niet op de Spoed, waardoor hij natuurlijk geen tetanusvaccin ter beschikking had.
0 x
Claartje
Nog geen rang

Bericht door Claartje »

Iets dat niet klopt: Pauline vertrok s'avonds na het eten naar Amerika. Er vertrekken alleen maar vluchten naar Amerika smorgens. Dus dan zou ze daar een hele nacht op de luchthaven moeten zitten.
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Ik heb Rafael nog nooit in de taxi zien rijden. Dat zou wel geloofwaardiger zijn als we hem ook eens effectief zien rijden.
En excuses als ze toch al Rafael in taxi hebben laten zien, want ik zie niet altijd alles van Thuis (zo'n grote fan ben ik nu ook weer niet :whistle: :lol: )
0 x
willem criel
Nog geen rang

Bericht door willem criel »

Ik vind over het algemeen dat er méér gebabbeld wordt in thuis dan gewerkt. :lol: Amai, trekt daar mee naar den oorlog. Ge zijt al ontdekt op voorhand omdat ze zoveel aan het babbelen zijn...
0 x
La vie est dûre sans confiture!
Ann+
x 435

Bericht door Ann+ »

nog iets dat volgens mij niet klopt:
In de aflevering van vrijdag 21 januari : Femke noemt Peter "nonkel Peter" ten opzichte van Britney.. maar Britney is toch een halfzusje(dezelfde moeder, andere vader) van Femke, en dus is Peter zeker niet Britney's nonkel , maar wel haar half- schoonbroer (als dat woord al bestaat tenminste!)... die familierelaties in Thuis, dat is toch wel heel ingewikkeld,hoor! Maar ja, daarvoor is het ook een soap! :lol:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Ann+ schreef:nog iets dat volgens mij niet klopt:
In de aflevering van vrijdag 21 januari : Femke noemt Peter "nonkel Peter" ten opzichte van Britney.. maar Britney is toch een halfzusje(dezelfde moeder, andere vader) van Femke, en dus is Peter zeker niet Britney's nonkel , maar wel haar half- schoonbroer (als dat woord al bestaat tenminste!)... die familierelaties in Thuis, dat is toch wel heel ingewikkeld,hoor! Maar ja, daarvoor is het ook een soap! :lol:
't is niet enkel in "Thuis" dat familierelaties gecompliceerd kunnen zijn.
Ik vind niet dat Britney geen nonkel zou mogen zeggen tegen Peter. Ze kunnen het later nog altijd aan Britney uitleggen hoe 't precies zit.
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Peter Jansens schreef:Ik hoop dat Paulien een paspoort heeft als ze naar Amerika wil want een aanvraag kost al snel twee weken.
Tot mijn verbazing werd er vrijdag gevraagd of alles OK was met haar paspoort, dus ze had er al één of ze heeft die via een snelprocedure verkregen... mijn excuses... :oops:
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ik heb Rafael nog nooit in de taxi zien rijden. Dat zou wel geloofwaardiger zijn als we hem ook eens effectief zien rijden.
En excuses als ze toch al Rafael in taxi hebben laten zien, want ik zie niet altijd alles van Thuis (zo'n grote fan ben ik nu ook weer niet )

gisterenavond is hij toegekomen in een taxi. al was het maar met snode plannen, want hij had z'n aanstekertje weer bij!
Was wel wat bij het har gegrepen. Hij nam z'n pil niet en had direct pyromaantrekjes! :denk:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Ik vond het echt een dolle aflevering gisteren: de 2 zotten, Axel en ons aller Rafael kwamen daar ongeveer gelijktijdig aan. En "dol" bedoel ik hier niet in de betekenis van "leuk" maar eerder in de betekenis van "stom".

Vandaag artikel in Nieuwsblad met Eddy waarin toch ook gealludeerd wordt op de vreemde verhaallijnen van de laatste weken.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

daffy duck schreef:Ik heb Rafael nog nooit in de taxi zien rijden. Dat zou wel geloofwaardiger zijn als we hem ook eens effectief zien rijden.
En excuses als ze toch al Rafael in taxi hebben laten zien, want ik zie niet altijd alles van Thuis (zo'n grote fan ben ik nu ook weer niet )

gisterenavond is hij toegekomen in een taxi. al was het maar met snode plannen, want hij had z'n aanstekertje weer bij!
Was wel wat bij het haar gegrepen. Hij nam z'n pil niet en had direct pyromaantrekjes! :denk:
Ewel, ben blij dat 't niet alleen mij is opgevallen.
Willen ze nu echt insinueren dat 't meteen al fout gaat als een psychisch zieke zijn medicatie één keer neemt?
Amai, waar hebben zij (de scenaristen) zich geïnformeerd??? :thumbdown:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Het heeft me gisteren terug verbaasd hoe vlug men soms kan werken in Thuis. Er wordt beslist om in de kantoorruimte van Marianne een atelier te installeren en vijf minuten later is die ruimte (waar voorheen burautafel, PC, kasten in stond) volledig leeg :lol:
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Huub huub Barbatruc
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

martha schreef:Het heeft me gisteren terug verbaasd hoe vlug men soms kan werken in Thuis. Er wordt beslist om in de kantoorruimte van Marianne een atelier te installeren en vijf minuten later is die ruimte (waar voorheen burautafel, PC, kasten in stond) volledig leeg :lol:
van "vakwerk" gesproken :lol: de klus in een handomdraai geklaard :lol:
0 x
Plaats reactie