Mss goed om weten:
HET STRAFBLAD VAN AMRANI:
In 1994 verscheen de tiener Amrani voor de Brusselse jeugdrechter voor drugs en kruimeldiefstallen. Hij werd verschillende keren geplaatst bij gastgezinnen.
In 2001 liep hij een veroordeling op voor twee inbraken. Hij werd ook betrapt op rijden met een onverzekerde auto zonder inschrijvingsbewijs.
In 2003 kreeg Amrani een werkstraf van 150 uren met uitstel voor slagen en verwondingen.
Nog in 2003 veroordeelde het Luikse hof van beroep hem tot twee jaar celstraf, waarvan achttien maanden met uitstel. Ditmaal wegens verkrachting.
In september 2008 werd hij door de rechtbank van eerste aanleg in Luik veroordeeld tot 42 maanden cel omdat bij hem een cannabisplantage was ontdekt en nog eens 16 maanden cel omdat hij een arsenaal verboden wapens bezat.
Begin 2009 kwam hij in beroep voor. Amrani kreeg toen een celstraf van 42maanden voor cannabisbezit. Hij werd vrijgesproken voor wapenbezit door een juridische spitsvondigheid van zijn advocaat in verband met de nieuwe wapenwet.
Amrani moest voor 42 maanden de cel in met daar bovenop de 24 maanden die hij in 2003 had gekregen voor verkrachting maar waarvoor hij geen dag had gezeten. In totaal moest hij dus 66 maanden de cel in.
Hij zat al in de cel sinds oktober 2007, toen hij gearresteerd werd omwille van de cannabisplantage en de wapens. Hij kwam vrij onder voorwaarden op 8 oktober 2010. Op dat moment had hij ongeveer de helft van zijn straf uitgezeten.
AMRANI MOCHT NIET VRIJ VAN PARKET EN GEVANGENISDIRECTIE.
Nordine Amrani, de dader van de aanslag dinsdag in Luik, is op 5 oktober 2010 vrijgelaten ondanks negatieve adviezen van parket en gevangenisdirectie. Dat melden de VRT-nieuwsdienst en de Coreliokranten op basis van gerechtelijke bronnen.
De strafuitvoeringsrechtbank bij de rechtbank van eerste aanleg in Brussel liet Amrani in hoofdzaak vrij op basis van de resultaten van psycho-sociaal onderzoek in de gevangenis van Marneffe. Een rapport uit mei 2010 concludeerde dat Amrani geen groot risico op recidive toonde.
Parket en gevangenisdirectie adviseerden nochtans negatief voor zijn vrijlating. Ze vonden het toen te vroeg om Amrani vrij te laten, en pleitten voor een elektronische enkelband. Volgens het parket was er wél gevaar op recidive en ontbrak een concreet toekomstplan.
Jean-François Dister, advocaat van Amrani, zegt aan Belga dat het parket niet langer tegen de voorwaardelijke vrijlating was op de zitting van de strafuitvoeringsrechtbank in september. "In juni 2010 adviseerden het parket en de directie van de gevangenis van Andenne, waar Amrani toen gevangen zat, inderdaad schriftelijk negatief. Maar allebei hielden ze de deur op een kier, voor het geval er nieuwe elementen zouden toegevoegd worden aan het dossier, wetende dat de zitting pas in september zou plaatsvinden."
De advocaat van Amrani verduidelijkte nadien waar Amrani zou gaan werken en wonen. "Het parket werd daardoor ongetwijfeld gerustgesteld, want op de zitting veranderde het zijn advies - weliswaar mondeling - en was het niet langer tegen de vrijlating. De gevangenisdirectie op zijn beurt was negatief voor de voorwaardelijke vrijlating, maar positief voor elektronisch toezicht."
Lees ook:
Wapenbezit-niet-bestraft-door-technisch-probleem
http://www.hln.be/hln/nl/12036/Drama-Lu ... leem.dhtml
Politie-moest-Amrani-met-rust-laten
http://www.hln.be/hln/nl/12036/Drama-Lu ... aten.dhtml
Bron: hln.be en het nieuwsblad.be
Aanslag Luik
- Ganja
- Poster rang 3

Re: Aanslag Luik
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Pfff, wat een epistel... Onvoorstelbaar dat zo'n type overal tussendoor wandelt alsof het niks is

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Ganja
- Poster rang 3

Ja daarom heb ik het gepost en vooral ook om te laten zien wat iedereen al wel wist dat het gerecht en anderen voor de zoveelste keer hebben geblunderd in dit apenlandje. Als je dan leest dat er twee negatief advies gaven om hem vrij te laten dan denk je toch met wat zijn die bezigChristel schreef:Pfff, wat een epistel... Onvoorstelbaar dat zo'n type overal tussendoor wandelt alsof het niks is![]()
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Het gaat al fout bij het prille begin. Taakstraf met uitstel voor SLAGEN EN VERWONDINGEN. Een taakstraf is echt helemaal niks.
0 x
- Matthi
- Administrator

- x 3
- x 2
jessie V. schreef:Een taakstraf is echt helemaal niks.
Inderdaad. Ik denk dat vele mensen het er voor over hebben als ze voor die prijs iemand in elkaar mogen slagen.
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat denk ik ook. En zo'n taakstraf stelt inderdaad eigenlijk helemaal niks voor... Zoiets is goed voor mensen die een keertje graffiti gespoten hebben waar dat niet mag, niet voor types die vanaf hun tienerjaren het ene serieuze vergrijp na het andere plegen...Matthi schreef:jessie V. schreef:Een taakstraf is echt helemaal niks.
Inderdaad. Ik denk dat vele mensen het er voor over hebben als ze voor die prijs iemand in elkaar mogen slagen.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Kwast
- Poster rang 5

Zo een cannabisplantage is vooral brandgevaarlijk maar ik vind die wapens, de verkrachtingszaak en de rest veel erger. Misschien komt dat ook wel omdat ik uit het cannabisland bij uitstek kom dat ik van die plantage niet echt vreemd opkijk.
Waar ik van op kijk is hoe gemakkelijk je in België aan wapens kan komen. Zo gemakkelijk als je in Nederland aan een zakje wiet kan komen, zo gemakkelijk scoor je in België een alarmpistool. Wapens zijn in België gemakkelijker te verkrijgen dan hier in Nederland. Ook jullie vuurwerk is veel luider en zwaarder.
Ik vind het vooral heel raar dat hij toch de lik uit mocht terwijl er zo een negatief advies is gegeven. Waarom laat je zo iemand vrij wanneer men een zeer duidelijk negatief advies bepleit?
Waar ik van op kijk is hoe gemakkelijk je in België aan wapens kan komen. Zo gemakkelijk als je in Nederland aan een zakje wiet kan komen, zo gemakkelijk scoor je in België een alarmpistool. Wapens zijn in België gemakkelijker te verkrijgen dan hier in Nederland. Ook jullie vuurwerk is veel luider en zwaarder.
Ik vind het vooral heel raar dat hij toch de lik uit mocht terwijl er zo een negatief advies is gegeven. Waarom laat je zo iemand vrij wanneer men een zeer duidelijk negatief advies bepleit?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- Crackers
- Poster rang 5

er valt een zesde dode te betreuren, een jongen van 20 is overleden aan de gevolgen van een granaatexplosie
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!