Hallo allemaal,
Ik ben in een paar sessies bezig geweest om v.a. eind okt. 'bij te kijken' en er is mij iets opgevallen wat ik zo 1-2-3 niet terugvind op het forum. OK, het is niet zo belangrijk, maar ik vind het toch bijzonder genoeg om te melden.
De camera posities zijn drastisch veranderd sinds okt. en geven Thuis een veel dynamischer gevoel. Ik vind het echt een hele goede regie-keuze.
Er vind heel veel plotontwikkeling plaats aan de (ontbijt)tafel - wat op zich al flauw genoeg is, maar ik denk niet echt te voorkomen - en ineens kunnen we v.a. andere kanten naar de personages kijken, wat echt een verschil maakt. Ik merk dat ik toch meer aandacht heb voor zo'n scene daardoor.
Was dat jullie allang opgevallen? En maakt het voor anderen ook verschil?
Camera posities
- Amiche
- Poster rang 2

Camera posities
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Matthi
- Administrator

- x 3
- x 2
Re: Camera posities
Hmm, het is mij eigenlijk nog niet zo opgevallen. Wat me wel opvalt is dat thuis een beetje uit z'n dipje aan het komen is.
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
- Amiche
- Poster rang 2

Het meeste viel het op aan de ontbijttafel bij Marianne. Vroeger zag je dat altijd v.a. de kant t.o. Geert. Tegenwoordig zie je de mensen ook v.a. het dressoir, zodat je naar de deur naar de gang kijkt. En toen Yvette eenmaal thuis was keek je regelmatig de huiskamer in v.a. de keuken, wat voorheen ook niet was. Dan keek je v.a. de tv zeg maar, tegen de bank aan. Ook in de Noorderzon zijn nu meerdere posities i.p.v. alleen maar v.a. de bar de keuken inkijken of 180 graden om het restaurant. Het geheel oogt absoluut meer dynamisch. Het blijft beperkt uiteraard, want zo groot zijn de sets niet, maar er wordt wel gepoogd het geheel op te schudden. Wat denk ik ook de voornaamste reden is om Tersmissen op te doeken en een nieuwe setting voor de Verbeekjes te hebben. Werd wel tijd. Lijkt me dus ook heel geslaagd als er een nieuw adres komt voor An. Het oog wil ook wel ns wat anders.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
- Luc
- Poster rang 4

Ja, het viel me wel eens op toen Ann en Mayra stonden te koken ofzo, maar deden ze in het verleden soms ook niet zo van die cameraposities en plots deden ze die dan niet meer ?
0 x