Nieuwe Franky (Jef Hoogmartens)
-
nicony
- Nog geen rang
Re: Nieuwe Franky (Jef Hoogmartens)
De switch van Braam Verreth naar Jef Hoogmartens (waarschijnlijk op voorspraak van oom Ludo) is allesbehalve geslaagd. Er is geen enkele fysieke gelijkenis, het personage is ook helemaal anders en Jef is in mijn ogen geen goed acteur. Constant met de ogen rollen is niet mijn definitie van goed acteren. Men had beter Franky een paar jaar naar het buitenland gestuurd en daarna vervangen. Afgaande op de facebook-reacties ben ik zeker niet de enige die er zo over denkt. Dergelijke foute beslissingen vergallen het plezier van het kijken naar je favoriete soap en zijn fataal voor de geloofwaardigheid ervan. Dat Janine Bischops zegt dat de fans moeten zwijgen vind ik ook niet kunnen, er moet juist geluisterd worden naar hen want het publiek mag je echt niet onderschatten, ook al zijn sommige reacties nogal grof, iedereen heeft het niet in zich om zijn ongenoegen op een even subtiele manier te uiten. Jef zal ondertussen wel hebben gemerkt dat zijn personage niet aanvaard wordt en zou er beter aan doen om andere paden te bewandelen en ook de producer moet zijn conclusies trekken vind ik. Het zal onze geliefde serie zeker ten goede komen.
0 x
- Ganja
- Poster rang 3

Dus jij bent van mening dat de schrijvers moeten luisteren naar iedereen die nu tegen Jef is?nicony schreef: Dergelijke foute beslissingen vergallen het plezier van het kijken naar je favoriete soap en zijn fataal voor de geloofwaardigheid ervan. Dat Janine Bischops zegt dat de fans moeten zwijgen vind ik ook niet kunnen, er moet juist geluisterd worden naar hen want het publiek mag je echt niet onderschatten, ook al zijn sommige reacties nogal grof, iedereen heeft het niet in zich om zijn ongenoegen op een even subtiele manier te uiten. Jef zal ondertussen wel hebben gemerkt dat zijn personage niet aanvaard wordt en zou er beter aan doen om andere paden te bewandelen en ook de producer moet zijn conclusies trekken vind ik. Het zal onze geliefde serie zeker ten goede komen.
Dan ben jij wel iets heel belangrijks vergeten.
Als de thuis schrijvers altijd moeten luisteren naar enkele fans dan zou er geen thuis meer zijn.
Want iedereen heeft altijd wel iets te klagen over iets.
Je mag tegen Jef zijn we leven tenslotte in een vrij land. Maar eisen dat hij weg gaat, is er voor mij dan weer over.
Vooral als je aan het volgende denkt.
Stel dat de thuis schrijvers altijd zouden hebben geluisterd naar enkele fans.
Dan had er NU dus wel NOOIT sprake geweest van een homoseksuele Franky.
Want vlak voor dat bekend werd dat Franky homo zou zijn ontstond er een hele hetze en stonden de boekjes vol met negatieve uitlatingen van kijkers die niet wilden dat Franky homo werd. Sommige mensen dreigden er zelfs mee om niet meer te zullen kijken naar Thuis. DUS als de schrijvers toen hadden geluisterd, zoals jij nu in dit geval wenst, dan had er nooit sprake geweest van een homo Franky dan was die gewoon hetero geweest. En was er niets te zeveren over Jef.
Dat is duidelijk iets wat jij over het hoofd ziet. Want Jef moet weg volgens u en de schrijvers moeten daar rekening mee houden. Oké laat ons dat doen - Maar bedenk dan wel ....dan was er nooit een homo franky geweest en nooit een lesbische Ann. Dan had er ook nooit een Marokkaan in Thuis gezeten en zo kunnen we nog wel even door gaan...Kortom dan was enkele jaren geleden Thuis gestopt en keken we allemaal naar Familie om daar over te zagen.
Van mij mag iedereen zijn menig hebben. Wie tegen Jef is dat is oké. Wie voor Jef is dat is ook oké.
Daar moeten we allemaal mee leren leven.
Maar we mogen niet verwachten dat de thuis makers naar enkele weinige fans luisteren, want hoe je het ook draait of keert de klagers zijn altijd in de super minderheid. Dat was toen zo met Franky die homo bleek te zijn en dat is nu zo. Slechts 1000 mensen zijn tegen Jef - daar kan je niet naar luisteren als Thuis maker en schrijver want het aantal mensen dat naar Thuis kijkt en niet klaagt is veel en veel en veel groter. (zitten we niet bijna aan 1 miljoen kijkers??)
Tot slot wil ik er nog even aan toevoegen dat ik zelf in het begin ook moeite had met de overschakeling, en dat ik die te bruut vindt gegaan. Maar ondertussen heb ik mij er wel bij neergelegd. Sterker nog persoonlijk zie ik nu liever Jef omdat hij voor mij beter over komt als homo dan de vorige Franky om de simpele reden dat Jef er volgens velen niet homo uit ziet en dat noem ik fantastisch want ik ken super veel homo's die er niet homo uit zien en dat mag de wereld nu eindelijk wel eens leren - zelfs veel holebi's moeten dat nog leren.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Bovendien zie ik Jef inmiddels ook liever als Franky, gewoon omdat ik hem natuurlijker over vind komen dan Braam. Niks ten nadele van Braam trouwens, want die vond ik het ook goed doen en ook aan hem was ik al snel gewend na de plotselinge leeftijdsprong die Franky destijds maakte.Ganja schreef:Tot slot wil ik er nog even aan toevoegen dat ik zelf in het begin ook moeite had met de overschakeling, en dat ik die te bruut vindt gegaan. Maar ondertussen heb ik mij er wel bij neergelegd.
Sommige van de recentere verhaallijnen vind ik ook allesbehalve geloofwaardig, maar daar kunnen de acteurs niks aan doen hè? Dus dat er dan hele haatpagina's op Facebook gemaakt worden en dat "Jef zou moeten beseffen dat zijn personage niet aanvaard wordt", vind ik er sowieso helemaal over. Dat heeft niks meer met subtiel reageren te maken.
Het is maar fictie en het is die mensen hun werk. Die kunnen enkel spelen wat er voor hen geschreven wordt.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Luc
- Poster rang 4

-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Ik heb nooit moeite gehad met Jef Hoogmartens. Alleen het feit dat er opeens een andere "Franky" was, was even wennen. Jef is een goed acteur en ik ben er al helemaal aan gewend. Waar komt dat rare gedoe over Jef eigenlijk vandaan? Hier op het forum is dat niet geweest. Ik denk dat de meeste forummers al lang aan Jef gewend zijn en waarom zouden we gaan zitten zeuren over een acteurswissel? Onzin!
0 x
- Ganja
- Poster rang 3

jessie V. schreef: Waar komt dat rare gedoe over Jef eigenlijk vandaan?
http://www.thuisonline.be/viewtopic.php?f=7&t=6927
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Ik bedoelde eigenlijk: hoe komt iemand op zulke gedachten? Hoe onnozel moet je zijn om op een acteur af te gaan zitten geven omdat hij iemand die je liever za ,komt vervangen, terwijl dat gewoon niet anders kon? "Hij kan niet acteren en zijn oom zal er wel iets mee te maken hebben". Kan ik gewoon niet begrijpen.
0 x
-
nicony
- Nog geen rang
en vinden jullie het dan ook niet raar dat Frank en Simone ineens een limburgse zoon in huis hebben ????
0 x
- Ganja
- Poster rang 3

Dan doen we toch gewoon of Franky is op internaat geweest in de Limburg in de periode van de verandering van de Franky's Josip Koninckx en Braam Verreth - dat moesten we toen ook plots klaps aanvaarden dat die van een jongentje was veranderd in een overrijpe pubernicony schreef:en vinden jullie het dan ook niet raar dat Frank en Simone ineens een limburgse zoon in huis hebben ????
0 x
- Luc
- Poster rang 4

Neen want dat klein franky'tje destijds was ook van Limburg, dus eigenlijk moet je je gewoon voorstellen dat die kleine groter (en dikker) geworden is en de Franky die er tussen zat nooit bestaan heeftnicony schreef:en vinden jullie het dan ook niet raar dat Frank en Simone ineens een limburgse zoon in huis hebben ????
En verder heb ik niet veel zin meer in die hele Franky discussie.
0 x
-
Rieka
- x 435
Moi non plus!Luc schreef:Neen want dat klein franky'tje destijds was ook van Limburg, dus eigenlijk moet je je gewoon voorstellen dat die kleine groter (en dikker) geworden is en de Franky die er tussen zat nooit bestaan heeftnicony schreef:en vinden jullie het dan ook niet raar dat Frank en Simone ineens een limburgse zoon in huis hebben ????.
0 x
- willem criel
- Nog geen rang
moi non plus!Rieka schreef:Moi non plus!Luc schreef:Neen want dat klein franky'tje destijds was ook van Limburg, dus eigenlijk moet je je gewoon voorstellen dat die kleine groter (en dikker) geworden is en de Franky die er tussen zat nooit bestaan heeftnicony schreef:en vinden jullie het dan ook niet raar dat Frank en Simone ineens een limburgse zoon in huis hebben ????.
0 x
La vie est dûre sans confiture!
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
We kunnen dit topic wel sluiten eigenlijk. Franky is toch niet meer nieuw 
0 x