Bram Schepers (Bert Verbeke)
- Amiche
- Poster rang 2
Re: Bram Schepers (Bert Verbeke)
Met al die conflicten is het steeds raar dat oud zeer niet echt wordt uitgesproken of terug in de herinnering gebracht. Daardoor ontstaat er die sfeer van oog om oog tand om tand, terwijl men al diverse malen quite was. Degene die de situatie oorspronkelijk in gang bracht komt er meestal mee weg.
Ik zit geregeld met geknepen tenen als er weer eens ruzie is, omdat niet alles echt gezegd wordt of dat sommige 'slachtoffers' niet gewoon zeggen wat ze voelen of wat hen echt overkomen is. Thuis is echt zo'n voorbeeld van hoe verwijten en schreeuwen niets oplossen en alles alleen maar erger maken.
Bram is een apekop, maar wordt wel steeds door iedereen om hem heen in een hoekje geduwd en gepusht. Niemand laat hem echt voor zichzelf denken en beslissen.
Ik zit geregeld met geknepen tenen als er weer eens ruzie is, omdat niet alles echt gezegd wordt of dat sommige 'slachtoffers' niet gewoon zeggen wat ze voelen of wat hen echt overkomen is. Thuis is echt zo'n voorbeeld van hoe verwijten en schreeuwen niets oplossen en alles alleen maar erger maken.
Bram is een apekop, maar wordt wel steeds door iedereen om hem heen in een hoekje geduwd en gepusht. Niemand laat hem echt voor zichzelf denken en beslissen.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Ganja
- Poster rang 3
Ik vindt het raar dat hier nu zo wordt gepraat over dit en dat wat niet is verteld of gezegd.
Terwijl lang geleden ik ook zo eens iets zegde en iedereen toen zegde dat daar geen tijd voor was in Thuis,
om alles uitvoerig te bespreken. Denk dat het nu net zo is. De soap duurt té kort om alles uitvoerig te bespreken.
En dat niet iedereen alles zegt dat gebeurd mijn gedacht in elke soap en elke film en elke serie. Daarom is het Tv!!
En verder blijf ik er bij dat er genoeg is gepraat over de steekpartij en waarom die is gebeurd

Terwijl lang geleden ik ook zo eens iets zegde en iedereen toen zegde dat daar geen tijd voor was in Thuis,
om alles uitvoerig te bespreken. Denk dat het nu net zo is. De soap duurt té kort om alles uitvoerig te bespreken.
En dat niet iedereen alles zegt dat gebeurd mijn gedacht in elke soap en elke film en elke serie. Daarom is het Tv!!
En verder blijf ik er bij dat er genoeg is gepraat over de steekpartij en waarom die is gebeurd

0 x
- idvenyns
- Nog geen rang
We vergeten blijkbaar nogal snel dat...
- Bram jarenlang zijn vader heeft getergd terwijl die enkel het beste met hem voorhad.
- hij nadien ook de familie Bomans het leven zuur maakte ondanks het feit dat ook zij (vooral Simonne) voor hem wilden zorgen tot z'n 18e op wens van Herman.
- het hem uitdrukkelijk werd verboden alcohol mee te nemen naar de werf maar hij dit aan z'n laars lapte, met de dood van Bruno tot gevolg.
- hij Frank neerstak.
- hij Paulien zwanger maakte maar dat kind niet wilde omdat hij niet meer zou kunnen uitgaan, en dan later plots toch dat kind wilt, waardoor hij de gevoelens van Paulien helemaal overhoop haalt.
- enz.
Maar ja, ocharme Bram
- Bram jarenlang zijn vader heeft getergd terwijl die enkel het beste met hem voorhad.
- hij nadien ook de familie Bomans het leven zuur maakte ondanks het feit dat ook zij (vooral Simonne) voor hem wilden zorgen tot z'n 18e op wens van Herman.
- het hem uitdrukkelijk werd verboden alcohol mee te nemen naar de werf maar hij dit aan z'n laars lapte, met de dood van Bruno tot gevolg.
- hij Frank neerstak.
- hij Paulien zwanger maakte maar dat kind niet wilde omdat hij niet meer zou kunnen uitgaan, en dan later plots toch dat kind wilt, waardoor hij de gevoelens van Paulien helemaal overhoop haalt.
- enz.
Maar ja, ocharme Bram

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Maar we vergeten blijkbaar ook datidvenyns schreef:We vergeten blijkbaar nogal snel dat...
- Herman ook niet veel méér deed dan constant ja-knikken en toegeven.
- hij Frank neerstak.
- enz.
Maar ja, ocharme Bram
- Bram is 'opgevoed' door een alcoholieke moeder, die hem altijd en overal zijn zin gaf en zijn vader alle dagen zwart maakte, terwijl Bram nog maar een kind was.
- Paulien degene was die zonder Bram op te hoogte te brengen, besloot om te stoppen met haar pil.
Voor de rest: ja hij heeft fouten gemaakt, maar ik zou ook niet bij een koppel willen gaan wonen dat ik van haar noch pluim ken, alleen maar omdat de vrouw de ex was van mijn vader.
En wie maakt geen fouten? Ik zeg niet dat Bram een doetje is, maar in heel deze situatie is hij wel de jongste.
Het zijn de 'volwassenen' die alles altijd beter weten (zoals een Frank Bomans met zijn grote muil) die hier het meest hun verstand zouden moeten gebruiken en dat is ook niet bepaald gebeurd.
Hij kon het Herman niet meer betaald zetten dat die nog iets gehad had met Simonne (waar zij nota bene zelf om gevraagd heeft) en dus werkte hij het maar op de zoon uit.
En Simonne heeft ook niet veel gedaan om de zaak in goede banen te leiden, die had het te druk met bleiten en Herman missen.
En dat Paulien niet wist wat ze wou en bij elke andere mening zelf ook van gedacht veranderde is ook Bram zijn schuld niet.
Hij is van in het begin duidelijk geweest dat hij dat kind niet zag zitten. Maar hij was wel degene die nog nadacht en probeerde een appartementje te huren, in plaats van de hele zwangerschap te verheerlijken. Want dat bewees voor mij hoe jong Paulien nog is: een baby zien als 'iets om voor te gaan shoppen', vooral als je nog geen drie maanden zwanger bent, kan dat nog wel even wachten.
Ik weet niet hoeveel 18-jarigen jij kent die daar fluitend in mee gaan en hun jonge leventje opgeven.
Ik ken er wel een paar, maar die zijn dan voor hun 20ste ook allemaal weer weg - is dat dan beter?
En dan kan je zeggen dat het leuker voor Paulien had geweest als hij direct een rondedansje van geluk had gedaan na de zwangerschapstest, maar ze wist waarschijnlijk wel dat Bram dat niet ging doen - ze was dus beter bij sok Jens gebleven.
Nogmaals, ik vind Bram ook geen doetje, maar er is in heel deze situatie niemand die zonder schuld is.
0 x
- Amiche
- Poster rang 2
Precies zo. Bram is een puber met de emoties van een puber. Van de volwassenen mag je beslist meer verwachten. Idem voor Paulien de puber ... nee, die moeder dan! Wat een tutje in haar ouderschap, echt een moeder om een voorbeeld aan te nemen als je kind in zo'n situatie belandt
W.b. de snelheid van tv: het kost alleen maar de tijd van een enkel zinnetje, zoals b.v. "wie begon al die misere?" of "pa, je hebt het er zelf naar gemaakt", of "jij hebt geen recht van spreken, want jij rijdt ook scheve schaatsen".
Het zou mooi zijn als men i.p.v. huilen en schreeuwen eens een keer normaal zijn gevoel uitsprak. Het lijkt voor de schrijvers normaal te zijn dat karakters in een soap zo eendimensionaal mogelijk moeten zijn; zonder verleden, zonder groei. En toch zijn er voorbeelden van andere soaps dat het iets meer body kan krijgen.
En ik meen toch dat het ooit zo was in Thuis, anders was ik er nooit aan verslingerd geraakt. Kan het niet zijn dat juist deze nieuwe tendens maakt dat mensen hier er meer geirriteerd door raken?

W.b. de snelheid van tv: het kost alleen maar de tijd van een enkel zinnetje, zoals b.v. "wie begon al die misere?" of "pa, je hebt het er zelf naar gemaakt", of "jij hebt geen recht van spreken, want jij rijdt ook scheve schaatsen".
Het zou mooi zijn als men i.p.v. huilen en schreeuwen eens een keer normaal zijn gevoel uitsprak. Het lijkt voor de schrijvers normaal te zijn dat karakters in een soap zo eendimensionaal mogelijk moeten zijn; zonder verleden, zonder groei. En toch zijn er voorbeelden van andere soaps dat het iets meer body kan krijgen.
En ik meen toch dat het ooit zo was in Thuis, anders was ik er nooit aan verslingerd geraakt. Kan het niet zijn dat juist deze nieuwe tendens maakt dat mensen hier er meer geirriteerd door raken?
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Bij mij zorgt die nieuwe tendens (want dat is het in mijn ogen ook, vooral de laatste paar seizoenen) daar in elk geval wel voor.Amiche schreef:Precies zo. Bram is een puber met de emoties van een puber. Van de volwassenen mag je beslist meer verwachten. Idem voor Paulien de puber ... nee, die moeder dan! Wat een tutje in haar ouderschap, echt een moeder om een voorbeeld aan te nemen als je kind in zo'n situatie belandt![]()

Voor mijn gevoel bedachten ze "vroeger" boeiendere verhaallijnen, waar de vaste personages redelijk "normaal" (bijvoorbeeld met een logischere gedachtengang) in voorkwamen. Terwijl ze de laatste paar seizoenen saaie-, of zelfs vergezochte en belachelijke verhaallijnen bedenken, die dan "boeiender" gemaakt worden door de personages vreemde, leugenachtige of gemene streken uit te laten halen. Met als resultaat dat eigenlijk alle personages op dit moment in een rotsituatie verkeren of met elkaar overhoop liggen. Er was een tijd dat Thuis en vooral de karakters van de personages absoluut niet zo zwart/wit waren, en de reden dat ik (meestal toch) nog kijk is dan ook omdat ik hoop dat het toch nog weer beter wordt.
Maar goed, dit is hier wel wat off-topic vrees ik..

Wat Bram betreft, ben ik het ook volledig met Satine eens.

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Amiche
- Poster rang 2
Enig, zoals Nancy samen met Bram gaat stappen. Echt leuk om naar te kijken hoe die 2 bezig zijn, vooral als je dan dat donkere gezicht van Femke erbij ziet. Die ziet echt nergens meer de humor van in, zeg. Wat een drama queen is dat geworden.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Het lijkt me toch moeilijk de humor in te zien van het feit dat je moeder zich klem gaat zuipen met een ventje dat haar zoon had kunnen zijn. 

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik heb Femke nog nooit weten lachen met het drinken van haar moeder, er is dan ook niks grappigs aan een zatte moeder, ook al woon je niet meer thuis.
Waarschijnlijk heeft ze daar in haar jeugd al wel genoeg van gehad/gezien.
Ze is wel veel ernstiger geworden, maar wie wordt dat niet?
Het zou maar erg zijn, moest ze zich nog altijd bezig houden met het stelen van auto's...
Waarschijnlijk heeft ze daar in haar jeugd al wel genoeg van gehad/gezien.
Ze is wel veel ernstiger geworden, maar wie wordt dat niet?
Het zou maar erg zijn, moest ze zich nog altijd bezig houden met het stelen van auto's...

0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Ook ik vind het niet zo raar dat Femke de lol niet inziet van een zatte moeder. Nancy's "drinkgedrag" heeft al voor heel veel problemen gezorgd, voor Nancy zelf maar ook voor haar kinderen, dus dat Femke bezorgd is in plaats van geamuseerd is heel begrijpelijk. Het siert haar zelfs wel vind ik. 

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Amiche
- Poster rang 2
Oeps, jullie vatten mijn geamuseerd zijn iets te ernstig op. Natuurlijk is het reele feit van een zatte moeder een vreselijk iets. En inderdaad heeft Nancy hele nare situaties veroorzaakt daarmee, vooral als het om Britney ging. Ik heb deze scene niet bekeken vanuit dat perspektief van een moeder met haar dochter, maar als een komische act binnen een absurd verhaal. Ik lach ook om stand-ups die soms de vreselijkste dingen zeggen. Misschien komt het omdat ik met nieuwe ogen kijk naar de soap? Ik werd mijn eigen geergerd zijn een beetje beu. Als ik dan toch wil kijken (junk!) moet ik het maar een beetje meer afstandelijk zien, als een comedy en een karikatuur. Wat niet wil zeggen dat ik niet betrokken blijf bij de verhaallijn en de karakters. Op de een of andere manier is juist Nancy een van mijn helden, missch omdat ze zo menselijk en doorzichtig is en haar fouten nooit vanuit dubbele agenda's en bewust manipuleren zijn?
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Dit is geen kwestie van verkeerd opvatten.Het staat er zoals het er staat.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Moet in medelijden hebben met Bram of moet ik hem gewoon een vervelend ventje vinden? Het kan beide kanten op. 

0 x
- Kimmeke
- Poster rang 4
- x 1
-
- x 435
Brammetje Brom voelt zich duidelijk niet goed in z'n vel.
Hij ziet Paulientje nog altijd heel graag, maar ziet dat ze hem niet mist... Hij is jaloers op al wie het momenteel voor de wind gaat in de liefde. Dat zijn er momenteel maar weinig in "Thuis", maar Bram ziet het wel onder zijn neus gebeuren dat Franky wel chance heeft....
Niet mooi, wel menselijk.
Hij ziet Paulientje nog altijd heel graag, maar ziet dat ze hem niet mist... Hij is jaloers op al wie het momenteel voor de wind gaat in de liefde. Dat zijn er momenteel maar weinig in "Thuis", maar Bram ziet het wel onder zijn neus gebeuren dat Franky wel chance heeft....
Niet mooi, wel menselijk.
0 x