Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door jessie V. »

Ik heb niet de neiging om haar sympathiek te vinden. Het wordt steeds erger.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ze is al weer op stoom. Hoezo ze wil Tom en Peggy niet meer uit elkaar drijven. Mijn hemel. Ze is nu dus wel bezig om het voor elkaar te krijgen dat Tom dadelijk Peggy laat zitten. Wat is het toch ook een onaardige dame. :boo: Ik vind Peggy en Tom juist wel leuk samen. Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de rechtzaak tegen haar zal verlopen nu het verhaal een andere wending dreigt te nemen. Rafaël wil zich immers gaan aangeven. :doh:
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Goh, ik geef Marianne nou toch geen ongelijk dat ze de waarheid rond Peggy ook boven tafel wil halen... Peggy heeft haar een flinke hak gezet en loopt tegenover Tom nu wel verongelijkt te doen over de leugens van Marianne, maar die van haarzelf dan?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik denk dat Nancy toch wel achterdochtig begint te worden. En ms vertelt ze wel iets aan Tom of Peggy, hoewel ze die in principe niet veel ziet. Die Sven zag er ook idd uit als een privedetective, en niet als een topadvokaat.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het feit dat Nancy haar neus overal insteekt , kan wel eens nuttig zijn.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Er is zo'n groot verschil tussen Peggy's "leugens" en die van Tom en Marianne. Het is een onwaarschijnlijke knoeiboel aan het worden. Alles is begonnen met de De Deckers en die blijven steeds overal mee wegkomen. Stom verhaal.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Amiche schreef:Alles is begonnen met de De Deckers en die blijven steeds overal mee wegkomen. Stom verhaal.
Alles is begonnen toen Ann en Peggy het briljante plan hadden om Sandrine bij Ann op te laten groeien... Maar ook ik vind het een stom verhaal hoor, daar niet van. ;)
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Als je er goed over nadenkt is het een rare zet van An om de kleindochter van haar moeders grootste vijand groot brengen onder hetzelfde dak als moeders. Dat was nog voor men wist dat het ook Mariannes kleindochter was. Ik besefte destijds nog niet hoe raar, omdat ik de geschiedenis van Rosa en Marianne nog niet kende/begreep.
Ik heb hier al veel meer geleerd en daardoor ook mijn sympathie voor Rosa grotendeels verloren. Dat is inderdaad geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. En hoe bitchy Marianne ook is, en meestal zwaar overtrokken in haar wraak, ik snap nu wel hoezeer Rosa haar altijd geprovoceerd heeft. En ik besef ook meer hoezeer Peggy dat ook doet. Soms vraag ik me af of het echte liefde voor Tom is die haar bij hem houdt of de kans Marianne een hak te zetten.

Hoe dan ook, al die vrouwen zijn aan elkaar gewaagd en 'verdienen' elkaar ook :lol:
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Amiche schreef:Als je er goed over nadenkt is het een rare zet van An om de kleindochter van haar moeders grootste vijand groot brengen onder hetzelfde dak als moeders. Dat was nog voor men wist dat het ook Mariannes kleindochter was. Ik besefte destijds nog niet hoe raar, omdat ik de geschiedenis van Rosa en Marianne nog niet kende/begreep.
Ik heb hier al veel meer geleerd en daardoor ook mijn sympathie voor Rosa grotendeels verloren. Dat is inderdaad geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. En hoe bitchy Marianne ook is, en meestal zwaar overtrokken in haar wraak, ik snap nu wel hoezeer Rosa haar altijd geprovoceerd heeft. En ik besef ook meer hoezeer Peggy dat ook doet. Soms vraag ik me af of het echte liefde voor Tom is die haar bij hem houdt of de kans Marianne een hak te zetten.

Hoe dan ook, al die vrouwen zijn aan elkaar gewaagd en 'verdienen' elkaar ook :lol:
Marianne is altijd al een hele slechte verliezer geweest.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Tja, die vete is al heel oud he - toen Thuis pas begon woonde Marianne in Knokke en Walter (de vader van Ann en Tom) woonde in het doktershuis.
Rosa was de maitresse (geweest) van Walter en toen die stierf en het buitenverblijf en een chalet in de Ardennen naliet aan Rosa, was het hek natuurlijk voorgoed van de dam.
Later kwam er dan nog Jean-Pierre, waar beide dames een oogje op hadden...

En daar heeft Jenny dan met vallen en opstaan jaren lang tussenin gestaan. :lol:

Maar Marianne is inderdaad een slechte verliezer, ze is nu eenmaal gewend om haar zin te krijgen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Amiche schreef:Als je er goed over nadenkt is het een rare zet van An om de kleindochter van haar moeders grootste vijand groot brengen onder hetzelfde dak als moeders. Dat was nog voor men wist dat het ook Mariannes kleindochter was. Ik besefte destijds nog niet hoe raar, omdat ik de geschiedenis van Rosa en Marianne nog niet kende/begreep.
Dat maakt de actie van Ann en van Peggy (want die laatste gunde haar kindje ook liever aan Ann dan aan haar eigen moeder, terwijl te verwachten was dat daar grote problemen van zouden komen) inderdaad alleen nog maar onbegrijpelijker... Als er al iets valt te begrijpen aan de beslissing om een kind onder de neus van de biologische familie op te laten groeien bij iemand anders. Wat dat betreft had Marianne vanavond wel gelijk: Tom en Peggy die babysitten op hun eigen kind...Het moet inderdaad niet gekker worden! :wtf:

En ja, Marianne is altijd een slechte verliezer geweest. Maar Rosa en Jenny in mijn ogen net zo goed. Zij spelen het naar de buitenwereld misschien wat subtieler, maar uiteindelijk gunnen zij Marianne ook het licht in de ogen niet. Zelfs Jenny, die altijd de "beste vriendin" van Marianne is geweest, heeft regelmatig met 2 maten gemeten: als Marianne het met haar eens was dan was ze haar beste vriendin, maar pas op als ze eens niet helemaal akkoord was met iets. Dan kon ook zij het niet laten om Marianne (samen met Rosa) flink zwart te maken.

Ik vind dan ook dat de dames inderdaad aan elkaar gewaagd zijn en elkaar verdienen. ;)
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Christel schreef: Ik vind dan ook dat de dames inderdaad aan elkaar gewaagd zijn en elkaar verdienen. ;)
Heel juist, ze deugen alle 3 al geen kanten!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
Christel schreef: Ik vind dan ook dat de dames inderdaad aan elkaar gewaagd zijn en elkaar verdienen. ;)
Heel juist, ze deugen alle 3 al geen kanten!
Nou, dat wil ik niet zeggen... :razz:
Sinds hun kinderen terug zijn, vind ik ze alledrie eerder heel dom in hun reacties en super egoistisch naar elkaar toe. En dat gemoei en gedweep ook steeds, als het om het Canada-trio gaat.. :roll:
Dat ze ieder voor hun kind kiezen kan ik nog begrijpen, maar de manier waarop ze dat doen vind ik echt te achterlijk voor woorden. Alsof ze hun verstand compleet kwijt zijn en totaal geen eigen leven meer hebben. En dat geldt niet alleen voor Marianne vind ik, vandaar ook dat ik met geen van de 3 medelijden heb... ;)
0 x
interrupted
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door interrupted »

Ik ben die verhaallijn zo beu aan het worden :s. Dat is nu al bijna twee seizoenen lang dat het alleen maar gaat over Sandrine, Robin & Peggy en Tom als koppel.
Het mag nu wel eens gaan stoppen. Leah speelt haar rol natuurlijk wel schitterend, daar niets van maar ik ben Marianne haar spelletjes en plannetjes gewoon kotsbeu :s
0 x
Jealously in technicolor
Fear by name, love by numbers
Streetlamp amber, wanderlust
Hide her in a blunderbuss

(Arctic Monkeys)
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Je bent het nu nog maar beu ?