Nieuwe Franky (Jef Hoogmartens)

Rieka
x 435

Re: Nieuwe Franky (Jef Hoogmartens)

Bericht door Rieka »

Rieka schreef:'t Is mij nu wel erg duidelijk dat mensen idd toleranter zijn tegenover lesbiennes.:
Ganja schreef:Dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven.
Waarom dat is nen te lange uitleg ;)
Ik hoef het waarom niet te weten, de uitleg die hierboven staat is meer dan lang genoeg.
En ik krijg het gevoel dat er omtrent hetero's ook nogal wat cliché's bestaan.
Waarom ga ik niet uitleggen, veel te vermoeiend!
En kunnen we het dan nu weer over de nieuwe Franky hebben?
Ik vind em goe! Valla!
0 x
toeterke
Nog geen rang

Bericht door toeterke »

lord F. schreef:Ja, vind m voorlopig wel dik in orde. Braam had wel iets meer kwetsbaars over zich, wat beter paste bij z'n homo-rol, maar enfin, die kant moeten we dan mss nog zien.
Ja Braam was wél meer homoachtig dan deze nieuwe Franky. Ik zag ook liever Braam. Toch doet ook Jef het wél goed :thumbup:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Het is een feit dat mensen al te makkelijk generaliseren; het is ook een natuurlijk gedrag, want daarmee kunnen we onze omgeving het snelst in kaart brengen, dus survival taktiek. Cliche's zijn een logisch gevolg. Pas als we daarmee gaan kwetsen moeten we ons achter de oren krabbelen. (overigens is het woord 'nicht' geen hetero scheldwoord, het wordt in 'het wereldje' volop gebruikt en soms zelfs als geuzennaam).

Ik vind de nieuwe Franky erg goed, want ik was meteen aan hem gewend. Het kostte me meer moeite aan de overgang tussen het schooljongetje en de jongeman te wennen. Het is plezierig naar hem kijken en luisteren, dus blijkbaar begon ik mij aan de vorige een beetje te storen, maar dat was ik mij niet bewust. Door de manier waarop hij het karakter neerzet valt mij niet eens op dat hij er anders uitziet. Grappig he? Ik denk zelfs dat hij een logischer oudere versie van het jongetje is dan de vorige Franky. Voor mij dan toch.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
toeterke
Nog geen rang

Bericht door toeterke »

In Nederland is nicht wel een scheldwoord voor homos. Bij ons hoor je toch meer janet als scheldwoord en door homos zelf gezegd. De oude Franky was zacht en meer homo dan de nieuwe Franky. Max was dan meer een vrouwelijke homo. De nieuwe Franky zou geloofwaardiger zijn met Max. Ik geef Ganja wel gelijk in wat ze zegt er zijn homos en lesbischen in alle soorten en maten. Maar de échte haal je er zo tussen uit hoor.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Klopt, wat ik schreef over de term nicht is inderdaad in een nederlandse context. Ik kende het woord janet niet eens. In mijn hollandse oren klinkt het eigenlijk wel schattig ;)
Ik zie overigens de termen 'zacht' en 'homo' niet als synoniemen. Ik val wel op zachte types, als je dat ziet als mannen die durven te huilen en over emoties praten en die houden van huiselijkheid en gezelligheid. Ik ken hele ruwe en groffe homo's, die niets zachts (of vrouwelijks) hebben.
Wat is echt? Ik denk echt is dat je helemaal jezelf bent en lak hebt aan wat anderen ervan vinden.
Beide Frankies vind ik overigens niet passen bij Max. Wie de rol ook speelt het karakter is niet het type dat bij Max past. Franky is altijd een vriendelijke, serieuze jongen geweest en Max is een flierefluiter en heeft geen interesse in een vaste relatie, wat wel past bij onze Franky.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Ik ken zelfs iemand in Nederland die Janette heet, dus kan het bevestigen dat dat woord in Nederland echt niet gekend is.
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat snap ik niet helemaal. Jeanette is een gewone MEISJESnaam, hoor!
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

toeterke schreef: De oude Franky was zacht en meer homo dan de nieuwe Franky.
Dus volgens u ziet de nieuwe Franky er niet homo genoeg uit? Iets wat ik nog ergens (meermaals) hier op het forum heb gelezen dat je deze mening hebt. Hoe moet een homo er dan uit zien? Maar voel je niet aangevallen door mijn vraag want iedereen mag zijn of haar gedacht hebben ;)

Buy the way ik raak al gewoon aan de nieuwe Franky en Jef doet het steeds beter (acteren) :thumbup:
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

jessie V. schreef:Dat snap ik niet helemaal. Jeanette is een gewone MEISJESnaam, hoor!
Het is niet jeanette het is janet = gewoon ander woord voor vrouwelijke homo - gebruikt door homo's zelf maar ook door heteros als scheldwoord maar niet altijd - ik bedoel soms gebruiken hetero's het woord janet ook gewoon zoals homo's het woord gebruiken. Het is een typisch Vlaams woord dat je volgens mij kan vergelijken met het Nederlandse woord Nicht - ook Nederlandse homo's noemen zichzelf soms een nicht en soms is het een scheldwoord en soms ook niet. Net zoals Janet.
Laatst gewijzigd door Ganja op vr 09 sep 2011, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Zien ? Volgens mij zie je dat niet aan een persoon welke geaardheid die heeft.

Als er iemand is die uit 20 mensen die ene homo kan halen a.d.v. het uiterlijk krijgt die van mij een auto.
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Matthi schreef:Zien ? Volgens mij zie je dat niet aan een persoon welke geaardheid die heeft.

Als er iemand is die uit 20 mensen die ene homo kan halen a.d.v. het uiterlijk krijgt die van mij een auto.
Oke kom maar op met die auto hoor. En niet alleen voor mij - ook voor alle andere holebi's en veel hetero's.
Holebi's hebben een gaydar dus die winnen altijd hi hi hi en veel hetero's hebben die trouwens ook een gaydar dus
en dat is een bewezen wetenschappelijk feit dat een gaydar bestaat.
En mocht je niet weten wat een gaydar is dat is wat jij zegt dat je kan zien aan uiterlijk of iemand homo is of niet en zelfs zonder stereotyp te denken- het is gewoon een gevoel dat vooral bij holebi's naar andere holebi's altijd klopt.
Laatst gewijzigd door Ganja op vr 09 sep 2011, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Dus als jij bij de bakker staat zie jij zo wie er in de rij homo is. Vind ik knap 8)
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Matthi schreef:Dus als jij bij de bakker staat zie jij zo wie er in de rij homo is. Vind ik knap 8)
Tja je hebt het of je hebt het niet hé - een gaydar dus :mrgreen:
Kan u zo honderd homo's en lesbiennes dit laten bevestigen zonder problemen.
Zoek het maar eens op wat dat is een gaydar.
Ik geloofde er vroeger ook niet in - tot ik zelf begon op te letten.
0 x
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Oké, geloof je best. Vind ik heel erg knap ;)
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

satine schreef:De vorige Franky een nicht? :shock:
Jij zou ook beter eens naar de oogarts gaan :!:
](Misschien wordt dan voor jezelf ook een en ander duidelijk.) [/size]
Wat bedoel je daarmee ?
0 x