Na het Goddelijke Monster heb ik overgeschakeld op 2Be voor de eerste aflevering van Spartacus, niet de film van Stanley Kubrick, maar die nieuwe tv-serie.
Het verhaal is wel bekend (de serie is uiteraard niet echt geschiedkundig), maar de stijl is wel erg entertainend. Qua stijl ligt het ook meer in die stijl van 300 (naar die strip van Frank Miller) >> het bloed vliegt in het rond, maar t is ook precies als in een stripverhaal. En ja, t is zoals er geschreven werd dat bijna iedereen (ook de vrouwen) de helft van de tijd in bloot bovenlijf rondlopen.
Echt diepgaand is het natuurlijk niet. Erg stereotiep ook, iedere Romein in de serie heeft ergens wel kwade bedoelingen. Maar kom, dat had ik nu ook niet echt verwacht. zijn er nog die gekeken hebben?
Laatst gewijzigd door lord F. op di 23 okt 2012, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
kittykattenfan schreef:De hoofdrolspeler heeft deze week de strijd tegen kanker verloren. Verschrikkelijk nieuws.
Over de serie zelf: krijg veel lovende kritieken, dus ik veronderstel wel dat het een goede reeks is.
ja, t is niet van het kaliber van Rome, maar wel amusement à la 300.
En ja, slecht nieuws dat de hoofdacteur overleden is aan lymfeklierkanker en dat op slechts 39-jarige leeftijd.
Net de trailer op youtube gezien en ziet er best leuk uit !
Klopt het dat er nog maar 1 seizoen is ?
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
er is een tweede seizoen gemaakt, dat eigenlijk een prequel van het eerste is omdat - zoals we nu weten - Andy Whitfield (Spartacus) ziek geworden was
dat heet Spartacus : gods of the arena en vertelt het verhaal van de vorige kampioen van het huis van Batiatus, Spartacus komt er eigenlijk totaal niet bij kijken...
of er nog een echt tweede seizoen komt, is natuurlijk maar de vraag
Ik volg deze reeks ook.
Vind het best wel interessant. Spannend seizoenseinde ook !
Er komt inderdaad een echte tweede seizoen. Het zal 'Spartacus : vengeance ' noemen. De hoofdrol zal nu gespeeld worden door Liam McIntyre , aangezien de vorige hoofdrolspeler (Andy Whitfield) jammer genoeg overleden is.
Het tweede seizoen gaat ergens in Januari 2012 van start in Amerika. Precieze datum nog niet bekend. Filmen is al een tijdje bezig.
Ik ga seizoen 1 ook eens een keertje kijken, als ik nog eens tijd vindt.
Heb nog zoveel series staan die ik moet kijken
0 x
Ja, die prequel was vooral om wat tijd te rekken zodat Andy Whitfield dan toch opnieuw klaar zou zijn voor serie 2 (en we weten dus hoe dat afgelopen is).
Enfin, geen serie van het kaliber van Rome, eerder in de stijl van 300.
Heel entertainend dus, ook al zie je na een paar afleveringen wel dat de structuur van iedere aflevering bijna dezelfde is.
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
Heb de hele serie gezien, niet slecht. Een tweede seizoen hoeft volgens mij niet: voor mij is het verhaal afgelopen.
0 x
Matthi schreef:Heb de hele serie gezien, niet slecht. Een tweede seizoen hoeft volgens mij niet: voor mij is het verhaal afgelopen.
De film nooit gezien zeker?
Schitterende finale trouwens vanavond!
Is er een film van ?
0 x