Homo's ook thuis in 'Thuis'

Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Homo's ook thuis in 'Thuis'

Bericht door Crackers »

satine schreef:
Crackers schreef:Het is veel gemakkelijker als homo om thuis te zijn in Thuis dan als homo thuis te zijn in de echte wereld buiten Thuis.
Fijn dat je dat even met ons deelt, want daar zouden we zelf echt nooit op gekomen zijn! :mrgreen:
Ik wou gewoon terug on topic gaan :mrgreen: en zoals Simonne al zei: niemand heeft er een probleem mee tot het zijn eigen zoon of dochter is, dan is het toch even slikken
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

In het geval van Simonne is het natuurlijk ook zo dat ze geen andere kinderen heeft.
Als ze gehoopt had om grootmoeder te worden, dan wordt het natuurlijk allemaal wat moeilijker.

En als ik eerlijk moet zijn: ik heb er geen enkel probleem mee dat mijn zoon homo is, nooit gehad.
Ik heb het eigenlijk altijd wel geweten. ;)
Maar... ik ben bang dat hij gelijk heeft wanneer hij zegt dat zijn leven minder ingewikkeld zou zijn als hij hetero zou zijn.
En dan heeft hij het niet over relaties, maar over de manier waarop sommige mensen toch nog denken te moeten reageren.
Dat is soms echt heel triestig.
0 x
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dylan »

satine schreef:In het geval van Simonne is het natuurlijk ook zo dat ze geen andere kinderen heeft.
Als ze gehoopt had om grootmoeder te worden, dan wordt het natuurlijk allemaal wat moeilijker.

En als ik eerlijk moet zijn: ik heb er geen enkel probleem mee dat mijn zoon homo is, nooit gehad.
Ik heb het eigenlijk altijd wel geweten. ;)
Maar... ik ben bang dat hij gelijk heeft wanneer hij zegt dat zijn leven minder ingewikkeld zou zijn als hij hetero zou zijn.
En dan heeft hij het niet over relaties, maar over de manier waarop sommige mensen toch nog denken te moeten reageren.
Dat is soms echt heel triestig.
:text-+1:
het is soms echt erg
gelukkig zijn er ook mensen die het begrijpen (in zoverre dat mogelijk is als je het zelf niet meemaakt) en die noemen echte vrienden
0 x
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Een artikel uit de krant van vandaag:
het gaat niet over homo's in Thuis, maar de vergelijking met Franks reactie kun je wel maken...

De homoseksuele Italiaan Cristian Friscina krijgt geen nieuw rijbewijs. De reden: zijn geaardheid.

De autoriteiten in Friscina's woonplaats Brindisi vinden homoseksualiteit een psychische aandoening die de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Dat meldden Italiaanse media vandaag.

De 28-jarige Friscina had tijdens zijn dienstplicht verteld dat hij homo was. Daarom werd hij onderzocht in een militair ziekenhuis. De artsen concludeerden vervolgens dat Friscina de veiligheid van medeweggebruikers in gevaar zou kunnen brengen en gaven dat door aan de autoriteiten in Brindisi.

Het is niet de eerste keer dat homo's in Zuid-Italië zo worden gediscrimineerd. Een Siciliaan verloor jaren geleden op dezelfde manier zijn rijbewijs. Toen hij opnieuw examen deed, kreeg hij alleen een gehandicaptenrijbewijs dat maar een jaar geldig was.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Een nieuwe topic is niet nodig daarom maar hier: vanavond zijn homo's ook thuis in Koppen met een uitgebreide reportage over jonge Vlaamse holebi's.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Wat ik wel vreemd vind is dat de makers van Thuis er zo lang mee gewacht hebben om een holebi-personage in Thuis een rol te geven.
Even is er een aanzet geweest met Marie (dochter van Jean-Pierre) die, toen ze nog in Engeland woonde, een relatie had met June, waarmee ze 'haar appartement deelde'. Toen Marie in België kwam wonen was ze opeens hetero.

En dan was er nog Joeri, zoon van Fernand, broer van Eva en Kristof.
Die had indertijd een roodharig vriendinnetje Mira, die kloeg dat Joeri 'niet over de brug kwam'.
Ik heb toen de VRT een mail gestuurd met de vraag of Joeri misschien homo was en het antwoord was dat dit oorspronkelijk de bedoeling was, maar dat daar op het laatste moment van af gezien is 'omdat de gemiddelde Thuis-kijker' daar nog niet klaar voor is.

Maar sinds de Ann/Manon-verhaallijn is de gemiddelde Thuiskijker blijkbaar volwassen(er) geworden. :lol: :lol: :lol:
Ik ben alleszins blij dat ze de realiteit niet schuwen en proberen een zo volledig mogelijk beeld van 'de maatschappij' weer te geven.
0 x
charlie
Nog geen rang

Bericht door charlie »

die kapper die bij Rosa werkte, was die niet bi?
0 x
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door eddy en nancy »

Yves was inderdaad bi, maar Marie woonde gewoon samen met een vriendin. Je kon misschien wel vermoeden dat ze lesbisch zou zijn, maar verder is daar toch nooit iets expliciet over gezegd als ik mij goed herinner.

Eddy
0 x
Groetjes van Eddy, Nancy en Macho.

Viva Hércules !

http://www.bloggen.be/mobielehonden - (bijna) dagelijkse soap
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

eddy en nancy schreef:Yves was inderdaad bi, maar Marie woonde gewoon samen met een vriendin. Je kon misschien wel vermoeden dat ze lesbisch zou zijn, maar verder is daar toch nooit iets expliciet over gezegd als ik mij goed herinner.

Eddy
Toch wel, er werd expliciet gezegd dat ze van die vrouw hield, en haar vader had het er wel even moeilijk mee.
Maar hij deed er niet moeilijk over, vond het geluk van zijn dochter belangrijker dan zijn "misnoegen"
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

satine schreef:Ik ben alleszins blij dat ze de realiteit niet schuwen en proberen een zo volledig mogelijk beeld van 'de maatschappij' weer te geven.
Ik vind het ook goed dat er over homo's en de problemen die de ouders ermee hebben, wordt gepraat, maar soms is het beeld van de maatschappij te 'volledig'.

We hebben al alles gehad : incest, verkrachting, drugs, prostitutie, illegalen, adoptie, moord, lesbische liefde, homoliefde, migranten, overspel op latere leeftijd en nu andersvaliden.

Blijkbaar worden minderheden nu meerderheden. Niet dat ik er iets tegen heb dat de rollenpatronen doorbroken worden, maar soms is het te.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Het is soms inderdaad overdreven, maar rustig verder kabbelende leventjes met gelukkige mensen die elke dag van 8 tot 5 werken en 's avonds patatjes eten en TV kijken, dat boeit mensen toch niet?
Zo'n reeks zou na 15 jaar toch niet zo'n kijkcijfers halen.
0 x
toeterke
Nog geen rang

Bericht door toeterke »

Het is goed dat ze homos in thuis stoppen maar de nieuwe Franky is niet geloofwaardig als homo. De oude Franky was meer een voorbeeld en rolmodel voor homos.
0 x
Cataclysm Child
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Cataclysm Child »

Je kan het ook anders bekijken: je kan het niet aan iemands uiterlijk zien of hij al dan niet homo is. Dus op zich hoeft een stereotiep 'homofiguur' helemaal niet.
0 x
interrupted
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door interrupted »

Cataclysm Child schreef:Je kan het ook anders bekijken: je kan het niet aan iemands uiterlijk zien of hij al dan niet homo is. Dus op zich hoeft een stereotiep 'homofiguur' helemaal niet.
Ik heb er mij ook een tijdje aan zitten ergeren maar nu ben ik het wel gewoon. Ik vind het wel leuk dat de nieuwe Franky een heel ander type is dan de oude. Hij is iets makkelijker en volgens mij willen de makers hiermee aantonen dat ook 'stoere' mannen homo kunnen zijn.

Ook de verhaallijn van Ann en Mayra vind ik wel ok. Ik ben vooral blij dat Ann steeds op vrouwelijke types valt :). De getrouwde vrouw die gevoelens krijgt voor een vrouw, het is eens iets nieuw. Bovendien denk ik dat het ook heel herkenbaar is voor sommige vrouwen en taboe doorbrekend. Hoeveel vrouwen/mannen die eigenlijk homo zijn, zijn eigenlijk getrouwd en hebben de moed niet om dit aan hun partner op te biechten?

Knap werk van de scenaristen :)
0 x
Jealously in technicolor
Fear by name, love by numbers
Streetlamp amber, wanderlust
Hide her in a blunderbuss

(Arctic Monkeys)
interrupted
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door interrupted »

interrupted schreef:
Cataclysm Child schreef:Je kan het ook anders bekijken: je kan het niet aan iemands uiterlijk zien of hij al dan niet homo is. Dus op zich hoeft een stereotiep 'homofiguur' helemaal niet.
Ik heb er mij ook een tijdje aan zitten ergeren maar nu ben ik het wel gewoon. Ik vind het wel leuk dat de nieuwe Franky een heel ander type is dan de oude. Hij is iets makkelijker en volgens mij willen de makers hiermee aantonen dat ook 'stoere' mannen homo kunnen zijn.

Ook de verhaallijn van Ann en Mayra vind ik wel ok. Ik ben vooral blij dat Ann steeds op vrouwelijke types valt :). De getrouwde vrouw die gevoelens krijgt voor een vrouw, het is eens iets nieuw. Bovendien denk ik dat het ook heel herkenbaar is voor sommige vrouwen en taboe doorbrekend. Hoeveel vrouwen/mannen die eigenlijk homo zijn, zijn eigenlijk getrouwd en hebben de moed niet om dit aan hun partner op te biechten?

Knap werk van de scenaristen :)
Ik bedoel mannelijker ;)
0 x
Jealously in technicolor
Fear by name, love by numbers
Streetlamp amber, wanderlust
Hide her in a blunderbuss

(Arctic Monkeys)
Gesloten