(Deze heb ik even uit het topic van Mo gehaald, om zo alsnog ontopic te blijven. Ik wil geen ruzie met de moddies uiteraardsatine schreef:Ik denk toch dat deze zaak helemaal anders zou lopen, moest Marianne zich niet moeien.
Want het is allemaal hààr idee, ik denk niet dat Tom zelf vragende partij is om zijn relatie op de klippen te zien lopen.

Dat ben ik bijna helemaal met je eens. Ik geloof ook niet dat hij uit zichzelf anders zo ver was gegaan.
Maar wat is eigenlijk wél Toms idee? Die rechtszaak rond Sandrine bijvoorbeeld, kwam vooral door Peggy en Rosa, en Tom deed braafjes mee. Zelfs zijn familie liet hij er voor vallen. En ook nu doet hij dat weer, alleen zijn het nu weer andere mensen die hij tegen zich in het harnas jaagt. In feite is Tom niet meer dan de dorps-marionet.
Dat gezegd zijnde, denk ik dus wel dat Tom zijn zoon eigenlijk niet kwijt wilde. Hij is vanaf dag 1 alleen niet mans genoeg om fatsoenlijk zijn verantwoordelijkheden te dragen. Dat Marianne hem nu daarin stuurt, heeft daar ook wel wat mee te maken denk ik. En misschien ook wel om goed te maken dat ze destijds zo radikaal Ann haar kant koos tijdens het vorige proces.
Hoe dan ook; die 2 zijn alles behalve lekker bezig! Maar ik vind dat Mo en Bianca ook overdrijven. Het lijkt wel alsof ze daar allemaal vooral op ruzie uit zijn, en van sommige personages verbaast me dat.