IS VLAANDEREN RIJP VOOR HOMO'S OP DE BUIS?

Rieka
x 435

Re: IS VLAANDEREN RIJP VOOR HOMO'S OP DE BUIS?

Bericht door Rieka »

Shabba schreef:Ik heb dat dus ook, Ganja! Mensen geloven niet dat ik niet hetero ben. Ze gaan er op één of andere manier van uit dat ik hetero ben en denken vaak dat het een grap is als ik zeg van: tis niet zo.
Bij de nieuwe Franky wist ik het meteen en toen ik hoorde dat er een holebiverhaallijn kwam, heb ik nooit getwijfeld wie het zou zijn. Het is niet de verwijfde gast zoals Jimmy B of showbizz Bart, maar je voelt dat wel.

Of er meer hetero's zijn dan homo's, misschien wel, maar er zijn veel meer holebi's dan de cijfers die ze nu bekendmaken. Heb al vaak diepzinnig gepraat met hetero's en dan gevraagd van: wat als er morgen een hele mooie man voor u zou vallen en jullie zijn in een bepaalde romantische stemming, zouden jullie dan "neen" zeggen? Buiten de echt stoere macho's genre Frank Bomans krijg je niet meteen een "neen" te horen. En wat zeggen ze erna? dat blijft tussen ons, dus velen zijn bi maar durven er niet voor uitkomen. En dat is door het ideaalbeeld dat de maatschappij ons nog steeds oplegt.
Als kinderen zouden opgevoed worden met de idee van: of je verliefd wordt op een jongen of meisje, dat maakt niet uit, dan zouden er veel minder problemen zijn met dit thema.
@Shabba:let op, subiet ben ik het over de hele lijn met je eens! :lol:
Ik denk namelijk ook dat we allemaal een beetje bi zijn, maar ik zou een mooie, lieve, verstandige, geestige vrouw toch afwijzen.
Vriendschap, ok, maar meer, no way!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ik ben er niet 100% mee akkoord, want dat houdt in dat iedereen die al eens geëxperimenteerd heeft met iemand van hetzelfde geslacht bi zou zijn, ook al komt die iemand achteraf tot de ontdekking dat dit helemaal zijn of haar ding niet is.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

satine schreef:Ik ben er niet 100% mee akkoord, want dat houdt in dat iedereen die al eens geëxperimenteerd heeft met iemand van hetzelfde geslacht bi zou zijn, ook al komt die iemand achteraf tot de ontdekking dat dit helemaal zijn of haar ding niet is.
Ook hier ben ik het mee eens... in welk vakje pas ik nu??? :oops:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
satine schreef:Ik ben er niet 100% mee akkoord, want dat houdt in dat iedereen die al eens geëxperimenteerd heeft met iemand van hetzelfde geslacht bi zou zijn, ook al komt die iemand achteraf tot de ontdekking dat dit helemaal zijn of haar ding niet is.
In het vakje dat normaal gesproken verliefd zou worden op basis van iemands karakter en niet op basis van iemands uiterlijk, maar die uiteindelijk toch meer aangetrokken wordt door een man?
Ik zie mezelf in elk geval wel zo, ook al kan ik een vrouw ook ontzettend "mooi" vinden. Maar dan wel alleen haar uitstraling en manier van doen, lichamelijk doet een vrouw mij niks. Dat maakt mij dus niet persé bi. :)
Ik denk dat bij verliefdheid en "houden van" zoveel aspecten meespelen, dat dingen soms verwarrend kunnen zijn. ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Christel schreef:
Rieka schreef:
In het vakje dat normaal gesproken verliefd zou worden op basis van iemands karakter en niet op basis van iemands uiterlijk, maar die uiteindelijk toch meer aangetrokken wordt door een man?
Ik zie mezelf in elk geval wel zo, ook al kan ik een vrouw ook ontzettend "mooi" vinden. Maar dan wel alleen haar uitstraling en manier van doen, lichamelijk doet een vrouw mij niks. Dat maakt mij dus niet persé bi. :)
Ik denk dat bij verliefdheid en "houden van" zoveel aspecten meespelen, dat dingen soms verwarrend kunnen zijn. ;)
Heel juist, in dat vakje zullen wij ons samen amuseren op basis van humor!
Enne, zouden wij nu rijp zijn voor homo's en consoorten op de buis?
Ik zou zeggen, ja, maar alleen als ook de verhaallijn mij kan bekoren! :lol:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
Christel schreef:
Rieka schreef:
Heel juist, in dat vakje zullen wij ons samen amuseren op basis van humor!
Enne, zouden wij nu rijp zijn voor homo's en consoorten op de buis?
Ik zou zeggen, ja, maar alleen als ook de verhaallijn mij kan bekoren! :lol:
Zo is dat! :thumbup: :lol:
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Gemiddeld gezien zal een man uit het artistieke milieu sneller experimenteren dan een bouwvakker. Veel hangt af van de afkomst, het milieu, de omstandigheden,.....al zijn er altijd uitzonderingen.
Ik ken effectief mensen die zeiden: mijn eigen geslacht zou me nooit iets doen en die werden effectief op een dag verliefd op hun eigen geslacht waarna ze zeiden: ik ben nog nooit zo verliefd geweest.
Omgekeerd kan ook: de man van Margriet Hermans was voor haar altijd met mannen geweest, tot hij Margriet leerde kennen.

Wat leuk zou zijn, is dat er eens zo'n personage zou zijn dat zich niet wil definiëren. Van mij mag dat Bram zijn, maar ook bv. Tim. Begint dan iets met Franky bijvoorbeeld en iedereen zegt: ben jij dan ook homo? Waarop die gaat zeggen: ik ben gewoon verliefd geworden, mag dat niet?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Er wordt - vind ik - veel te veel belang gehecht aan geaardheid en niet alleen door hetero's.
Een mens is zoveel meer dan dat alleen.... ;)
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

satine schreef:Er wordt - vind ik - veel te veel belang gehecht aan geaardheid en niet alleen door hetero's.
Een mens is zoveel meer dan dat alleen.... ;)

absoluut, en daarom dat ik het liever zou hebben dat Franky iets begint met een bestaand personage ( liefst iemand van zijn leeftijd: bram, tim, zelfs jens,...) Dat men dan begint met vragen te stellen: ben jij nu homo, bi, .....? waarop gewoon wordt geantwoord: we zijn verliefd geworden. Ik wil niet in een hokje worden gestoken. Lijkt me veel beter voor de algemene aanvaarding dan een nieuw homopersonage te introduceren.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Dat vind ik nu net niet, zolang er op tv wordt verdergegaan van 'O, ben jij homo? Amai!!!', zullen mensen die geaardheid blijven belangrijk vinden, eender wat het antwoord is.
Terwijl het aan je karakter of intelligentie of wat dan ook niks verandert.

Ik heb drie kinderen waarvan 1 holebi en dat vind ik eigenlijk net even(on) belangrijk als het feit dat de andere 2 geen rode kool lusten.
Hij is nog zoveel meer dan alleen het feit dat hij op jongens valt.
Moest hij op rood lakleer kicken dan zou daar geen haan over kraaien, maar omdat hij af en toe met een jongen hand in hand loopt wil dat zeggen dat mensen daar allemaal een mening over moeten spuien.
En dat vind ik niet nodig.
Mensen zijn mensen. Punt.
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Ik wil gewoon zeggen: als franky iets zou beginnen met een bestaand personage, zou dat vlot moeten verlopen van: ja, we zijn een koppel, so what? Natuurlijk zullen er dan vragen komen.
Als ik bijvoorbeeld tegen mensen zeg: zou Franky getuige zijn op de trouw van de Luc, antwoorden mensen meteen: Franky is homo terwijl dat niet hetgene was waarover ik praatte.
Heb ook het gevoel dat het een dankbaar roddelonderwerp is. Wanneer iemand homo of bi is, gaat men altijd liever praten over zijn geaardheid dan over zijn job, hobby's, huis,....
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Dat vind ik nu net niet, zolang er op tv wordt verdergegaan van 'O, ben jij homo? Amai!!!', zullen mensen die geaardheid blijven belangrijk vinden, eender wat het antwoord is.
Terwijl het aan je karakter of intelligentie of wat dan ook niks verandert.

Ik heb drie kinderen waarvan 1 holebi en dat vind ik eigenlijk net even(on) belangrijk als het feit dat de andere 2 geen rode kool lusten.
Hij is nog zoveel meer dan alleen het feit dat hij op jongens valt.
Moest hij op rood lakleer kicken dan zou daar geen haan over kraaien, maar omdat hij af en toe met een jongen hand in hand loopt wil dat zeggen dat mensen daar allemaal een mening over moeten spuien.
En dat vind ik niet nodig.
Mensen zijn mensen. Punt.
Heel mooi gezegd! :clap:
En eigenlijk is dat wel zo, dat men extra op dingen let / over dingen valt omdat er zoveel aandacht aan besteed wordt. :think:
Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe mensen gereageerd zouden hebben als Franky gewoon op een gegeven moment met een vriend thuis was gekomen (dus zonder die hele outing en bijbehorende (cliché) reacties van de andere personages). Helaas zullen we dat nooit te weten komen, maar ik vraag me af of de ophef dan even groot geweest zou zijn. :)
0 x
Gesloten