Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
fan_van_marianne schreef:De woninghuurwet is precies ook niet van toepassing in thuis.
Femke geeft Rosa en de rest 2 weken om te verhuizen
Normaal dient men een opzegtermijn van 3 maanden te respecteren
behalve als je er als eigenaar zelf in trekt of een familielid in eerste lijn en dat is hier het geval.
bij contracten van 3x3 jaar misschien maar niet bij gewone contracten of contracten met clausules. Verhuren is vandaag de dag voor velen een miserie geworden want je weet nooit welk volk je in huis haalt. Er zijn weinig eigenaars die nog zulke contracten gebruiken en dus is de opzegtermijn voor de eigenaar als hij het pand zelf betrekt in slechts uitzonderlijke gevallen 6 maanden.
En conreet in Thuis huren Tom en Peggy nog geen drie jaar aan Femke, dus het kan al geen langdurig contract zijn
Tom zou er eventueel rechtzaak van kunnen maken maar dat zou niet echt verstandig zijn nu hij zelf het huis van Peter (en Femke) heeft gekocht en hen zo hun het dak boven hun hoofd afneemt
Crackers schreef:
En concreet in Thuis huren Tom en Peggy nog geen drie jaar aan Femke, dus het kan al geen langdurig contract zijn
Tom en Peggy huren van Femke, niet aan...
Dus als je een contract van 3 jaar tekent dan gaat dat pas in als je daar drie jaar woont? Ik snap je logica niet.
Hoelang Tom en Peggy daar al wonen heeft daar toch niks mee te maken.
Maar vermits Femke halsoverkop is vertrokken is er meer dan waarschijnlijk geen contract.
En dat is altijd in het nadeel van de verhuurder - hij/zij heeft geen enkele verbintenis in een contract vastgelegd.
Een rechtbank zal in zo'n geval altijd in het voordeel van de huurder oordelen: 6 maanden dus.
Volgens mij is er inderdaad geen contract. Femke sloeg een tijdje geleden toch ook gewoon de huur op? Dat zou met een contract ook niet zomaar kunnen lijkt me..
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel schreef:Volgens mij is er inderdaad geen contract. Femke sloeg een tijdje geleden toch ook gewoon de huur op? Dat zou met een contract ook niet zomaar kunnen lijkt me..
Zo had ik het ook begrepen, dat er geen contract is.
fan_van_marianne schreef:De woninghuurwet is precies ook niet van toepassing in thuis.
Er is geen contract dus Femke doet wat ze wil en mag volgens de wet ook doen wat ze wil omdat er geen contract is.
Wel LOL dat iedereen hier zo opgaat in contracten gedoe terwijl er in Thuis nooit sprake is geweest van een huurcontract tussen Femke en Peggy, Tom, Luc en Rosa. En mocht er dan wel een contract zijn dan waren Peggy & Tom dik in fout want voor zo ver ik weet was het de bedoeling dat alleen Peggy & Tom daar gingen wonen maar plots kwamen daar ook Luc en Rosa wonen en dat mag niet onderverhuren of samen huren als je een contract hebt met twee. MAAR dat hebben ze dus niet dus einde discussie
Ik vond de boze reaktie van Peggy en Tom over die 2 weken heel absurd. Zij zetten Femke n.b. uit huis met hun move! En Rosa en Luc hebben helemaal geen poot om op te staan, want die zijn zonder medeweten van Femke erin getrokken. Dat is kraken!
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
behalve als je er als eigenaar zelf in trekt of een familielid in eerste lijn en dat is hier het geval.
Zelfs dan is het 6 maanden.
zeker niet
Haha... Zeker wel! Concreet nog meegemaakt: mijn baas wil zijn dochter in een huurappartement laten komen en moest ook 6 maand opzeg betekenen.
Ik denk dat dat contract gebeuren nu wel voldoende uitgeplozen is. Zoals elders al gesteld, het blijft een soap en dan kan men niet steeds reele beslissingen nemen, want dan schiet het niet op. Stel je voor, 6 mnd wachten en Femke en Peter al die tijd onder de brug ofzo? Terwijl Peggy en Tom dan al in het nwe huis wonen en Rosa en Luc lekker in de loft blijven? Als de belgische wet van toepassing zou zijn op Thuis dan bleef er geen verhaal over, of zouden ze allemaal in de bak belanden, gezellig samen met Eddy.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
interrupted schreef:Waar is die fietser gebleven die Ann en Mayra hadden aangereden?
ja, wel grappig >> ik had die aflevering opgenomen met digitale tv, maar net de botsing stond er niet op.
en in de herhaling de volgende dag zag je de botsing niet, maar enkel Ann en die Maya met ergens wrakstukken van een fiets onder die taxi maar verder geen nota meer van die fietser. het was precies of die fietser nog ergens onder die taxi plakte en ze zich er ook niet teveel van aantrokken.
interrupted schreef:Waar is die fietser gebleven die Ann en Mayra hadden aangereden?
Ik denk dat er geen mens op die fiets zat. Wat natuurlijk wel raar is want hoe komt die fiets dan op straat?
Maar misschiens was het een geparkeerde fiets en heeft die Mayra die fiets opgeschept tijdens haar uitwijk maneuver?
Verder denk ik dat de Thuis schrijvertjes dat niet zo belangrijk vonden van die fiets en 't is daarmee dat ik vermoed dat er niemand op die fiets op zat en dat Mayra die fiets opschepte tijdens uitwijken. Want mocht er iemand op die fiets hebben gezeten dat hadden we dat denk ik toch moeten zien of weten of er iets over horen nadien...
Ik denk dat er geen mens op die fiets zat. Wat natuurlijk wel raar is want hoe komt die fiets dan op straat?
Maar misschiens was het een geparkeerde fiets en heeft die Mayra die fiets opgeschept tijdens haar uitwijk maneuver?
Verder denk ik dat de Thuis schrijvertjes dat niet zo belangrijk vonden van die fiets en 't is daarmee dat ik vermoed dat er niemand op die fiets op zat en dat Mayra die fiets opschepte tijdens uitwijken. Want mocht er iemand op die fiets hebben gezeten dat hadden we dat denk ik toch moeten zien of weten of er iets over horen nadien...
Ik dacht ook eerder aan een geparkeerde fiets. Dat bespaart ons een heel verhaal over een eventueel slachtoffer he. Gelukkig maar.